Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

lys

Startet av Christopher Neumann Ruud, mandag 21. august 2017, klokken 19:48

« forrige - neste »

lunitiks

#30
Den leser skilt som pokker og begrenser farten til fartsgrense +10 km/t maks i Autosteer på alle strekninger. Dette er nytt. I forrige versjon var det bare i noen tilfeller (GPS-gjenkjente fartsgrenser?) at begrensningen slo til
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

cairnz

Den begrenser det på mange veier med møtende trafikk (ikke-motorvei) - og den gjør det på flere veier enn tidligere. På motorvei er det tut og kjør uansett.
Elbilist

Hodetelefoner

Sitat fra: lunitiks på søndag 25. juni 2017, klokken 10:11
Den leser skilt som pokker og begrenser farten til fartsgrense +10 km/t maks i Autosteer på alle strekninger. Dette er nytt. I forrige versjon var det bare i noen tilfeller (GPS-gjenkjente fartsgrenser?) at begrensningen slo til

Det varierer litt. tester med AP2 bilen igjen etterpå :)

cra

Sitat fra: ASK1973 på søndag 25. juni 2017, klokken 09:20
Hvordan foretar du en reset?

Holde inne begge scrollhjulene på rattet til skjermen går i svart. Standard-løsning når noeTM oppfører seg rart i en Tesla.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Christopher Neumann Ruud

Det rare er at det ofte skjer at Autosteer har fallback til nøyaktig 70 km/h når den er usikker på grensene, ikke 70 + offset som ville være vanlig dersom den trodde at grensen faktisk var 70. Mange veier med skiltet 80 eller opphevet 50/60/70 som får hard 70-grense på autosteer, og det er ukjekt for medtrafikantene. Dette er mildt sagt en merkelig oppførsel. Har blitt rapportert som bug til servicehelpEU, så får se hva som skjer.

Guybrush

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på mandag 26. juni 2017, klokken 09:57
Det rare er at det ofte skjer at Autosteer har fallback til nøyaktig 70 km/h når den er usikker på grensene, ikke 70 + offset som ville være vanlig dersom den trodde at grensen faktisk var 70. Mange veier med skiltet 80 eller opphevet 50/60/70 som får hard 70-grense på autosteer, og det er ukjekt for medtrafikantene. Dette er mildt sagt en merkelig oppførsel. Har blitt rapportert som bug til servicehelpEU, så får se hva som skjer.
Det høres ikke bra ut, men dette har ikke jeg opplevd etter siste oppdatering. Kjørt over 100 mil og ikke lagt merke til dette.

dissern

Hvordan blir egentlig oppdateringer kjørt ut? Jeg har en 2016 S75D med AP1 med software 17.14.23 og har ikke sett noe info i bilen om mulighet for oppdatering  ???
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

snd

Sitat fra: dissern på mandag 26. juni 2017, klokken 10:23
Hvordan blir egentlig oppdateringer kjørt ut? Jeg har en 2016 S75D med AP1 med software 17.14.23 og har ikke sett noe info i bilen om mulighet for oppdatering  ???

Samme SW her og den er dønn stabil. Ingen reset eller Spotify som faller på 11 uker. Bekymrer meg ikke for å ikke ha seneste versjon etter å ha lest innleggene her.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

dissern

Sitat fra: snd på mandag 26. juni 2017, klokken 10:34
Sitat fra: dissern på mandag 26. juni 2017, klokken 10:23
Hvordan blir egentlig oppdateringer kjørt ut? Jeg har en 2016 S75D med AP1 med software 17.14.23 og har ikke sett noe info i bilen om mulighet for oppdatering  ???

Samme SW her og den er dønn stabil. Ingen reset eller Spotify som faller på 11 uker. Bekymrer meg ikke for å ikke ha seneste versjon etter å ha lest innleggene her.

Jeg har samme erfaring, har ingen hast med å oppdatere :)
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017


jlan

Er det noen andre som har kjørt over Sotrabroen/Sartor senter med 17.24.28 i Auto, og observert at bilen i det  området oppdaterer farten (i den blå sirkelen) til fartsgrensen av seg selv? Jeg har spurt ServiceHelpEU om en forklaring, men de sier at dette ikke er mulig. ??
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Hodetelefoner


jlan

Tja det er vel ikke jeg som skal lære opp Tesla service -

Sitat fra: jlanBilen begynte å følge fartsgrensen opp og ned i Auto, det har den ikke gjort før. --- Etterhvert fikk jeg opp mange feile fartsgrenser på steder hvor de før har kommet opp riktig, bl.a. 100 km/t i en 80 sone
.
Sitat fra: TeslaBilen kan tyvärr fortfarande inte følge fartsgrensen opp og ned men om bilen följde efter en annan bil som saktade ned så gör din det också förstås. Det är också möjligt att den saktade ned på grund av nödbromsning. Om fartgrenserna är fel så kan det bero på att bilens kamera inte sett fartskyltarna och att fartgrenserna i GPS databasen är fel. Det kan också bero på att bilen inte hittat din exakta GPS position. Vi får hoppas att det var ett tillfälligt fel som du sade
.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Christopher Neumann Ruud

... Og i dag så plutselig var local-roads- begrensningene fjernet, men da også autojustering av fartsgrense. Ble sikkert fjernet i moderskipet pga unøyaktige opplysninger?

jlan

Som nevnt i X forum opplevde jeg i dag (med 17.24.30) at bilen rapporterte følgende fartsgrenser opptil flere ganger i to tunneler med 80 km/t grense og ingen fartsgrense skilt: 100, 80, 70, 50, 30 og ingen. Da er det forsåvidt like greit at autojustering ikke fungerer i dette området (men fungerer fint i et annet område).
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA