Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: S4e på lørdag 02. juni 2018, klokken 13:33
Dette er en liten trøst for oss som venter - feil blir fikset og bilen forbedret: https://electrek.co/2018/06/02/tesla-model-3-new-backseat/

Dette er flott - jeg hadde tre ankepunkter mot Model3; baksetet, fjæringskomfort og utsikt bakover. Og nå har de fikset to av dem. Den tredje må vi nok leve med pga lukeåpningen.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

MrBacardi

Mon tro hvordan denne grafen ser ut om et halvt års tid  :)
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

ganton

BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

RuneW

Sitat fra: ganton på onsdag 06. juni 2018, klokken 14:00
Kilde?

Hvem spør du? Grafen over er vel hentet fra Tesla shareholder meeting i går.
TMY LR AWD
TM3 LR AWD FSD (solgt)

MrBacardi

MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

ganton

Sitat fra: MrBacardi på onsdag 06. juni 2018, klokken 15:11
Sitat fra: ganton på onsdag 06. juni 2018, klokken 14:00
Kilde?

Kilden er møtet for aksjeinnehavere som var i går,link her:
https://www.tesla.com/no_NO/shareholdermeeting?redirect=no
Ok, hadde ikke fått med meg :-)  Ble litt skeptisk, googlet litt og fant noen diskusjoner på at dette umulig kunne være tilfelle (altså fake news), men hvis så er det jo imponerende!
BMW i3 (27.aug 2014)
Tesla model 3 (reservert 01.04.2016, bestilt 5.12.18, levert 30.03.19, solgt 2024)
Tesla model Y performance juli 2024

Amoss

Sitat fra: ganton på onsdag 06. juni 2018, klokken 17:35
Ok, hadde ikke fått med meg :-)  Ble litt skeptisk, googlet litt og fant noen diskusjoner på at dette umulig kunne være tilfelle (altså fake news), men hvis så er det jo imponerende!

De har også tweet'et dette bildet parallelt med møtet:
https://twitter.com/Tesla/status/1004118655230078977
Model S 85D

Amoss

https://www.bloomberg.com/news/features/2018-06-08/tesla-model-3-photos-of-elon-musk-s-factory-in-fremont
Sitat
Inside Tesla's Model 3 Factory

If Elon Musk can make this dance of robots and people work, it will change how cars are made.

Model S 85D

1000kwh

Sitat fra: Amoss på lørdag 09. juni 2018, klokken 11:59
https://www.bloomberg.com/news/features/2018-06-08/tesla-model-3-photos-of-elon-musk-s-factory-in-fremont
Sitat
Inside Tesla's Model 3 Factory

If Elon Musk can make this dance of robots and people work, it will change how cars are made.

Fy søren så mye bra de får til.

trondhla

Hva artikkel her skriver må være enda en revolusjon for bilindustrien, og enda en fra Elon Musk. Dersom Tesla har suksess med den grad av automatisering som beskrives her vil de ha en kostnadsfordel i forhold til sine konkurrenter de ikke kan overse. I bilindustrien gjelder "Cash is king" mer enn noe andre steder. Hvert øre i spart kostnad teller og her kan Tesla ligge mer enn et hestehode foran. Det sies at el.biler vil kreve langt færre arbeidsplasser i bilindustrien på grunn av enklere drivlinje, i Tyskland er det antydet 75.000 arbeidsplasser alene over en ti-års periode og Tyskland har ikke egen batterifabrikk per i dag.
Og hva med at de loggfører alle detaljer i produksjonen som f.eks logg over momentet alle bolter er trukket til med. Dette gjør at verksted kan finne ut eventuelle feilkilder ved å se på produksjonsloggen.
Til slutt hva med at Tesla kan ligge ganske nær en magisk grense på USD 100/kWh for sin batteripakke som denne artikkel sier:
https://electrek.co/2018/06/09/tesla-battery-energy-density-cost-breakthroughs/

Gamlis'ene (de etablerte bilmerkene) har det hett om dagen

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

JorEl

Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3

"He is just our CEO. He cannot be trusted. Therefore we have no responsebility".

Gordon Retriever

Jeg har fulgt med på twitterprofilen ispyTSLA (Link) noen dager.

SitatPhotographs & Videos outside of the factory that is supposed to be manufacturing 5,000 Model 3's per week.

ispyTSLA gir inntrykk av å ville kaste et kritisk lys på Tesla, og har klart å lure seg til adgang for å fotografere og filme byggingen av det berømte teltet på bilprodusentens fabrikkområde.  Filmsnutter der det tilsynelatende ikke skjer mye, har gitt Teslahatere verden over fornyet grunn til å leve.  I hvert fall for en stund.  "Ha, ha - hvem vil ha en bil som er bygget i et telt, liksom."   Når latteren har gitt seg, kan de jo lure på hvordan Tesla kan være så utrolig langsomme i avtrekket at de ikke har stengt ute "spionen" for lenge siden.

Selv tror jeg at ispyTSLA og Elon Musk ville likt hverandre - synes jeg ser fellestrekk i deres sans for humor.

anorway

Flere som har fått endret "Levering estimatet" sitt på Tesla sine nettsider? Ser på diverske norske forum at noen har fått flyttet estimert levering til tidlig 2020.

Jeg har heldigvis fortsatt tidlig 2019. Bestilte 31. Mars 2016.

Noen som har sent 2018?

georglu

Sitat fra: anorway på tirsdag 26. juni 2018, klokken 12:58
Flere som har fått endret "Levering estimatet" sitt på Tesla sine nettsider? Ser på diverske norske forum at noen har fått flyttet estimert levering til tidlig 2020.

Jeg har heldigvis fortsatt tidlig 2019. Bestilte 31. Mars 2016.

Noen som har sent 2018?

Forstatt tidlig 2019 her. Kan det være noen som nylig har lagt inn en bestilling er blitt flyttet over til 2020? Det kan i så fall tyde på at Tesla fortsatt får inn flere reservasjoner enn de kan ta unna med det første. Må jo være en drømmesituasjon for en bilfabrikant å ha en så lang reservasjonsliste. Fortsetter det slik er de garantert Model 3-inntekter i alle fall et par år til.
Model 3 RN108xxxxxx - reservert 31.03.2016

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA