Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Model 3 - bilder og smånytt.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 24. mai 2017, klokken 23:58

« forrige - neste »

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

N00b

Øggen

Sitat fra: N00b på mandag 10. juli 2017, klokken 10:05
Med selvåpnende dører som X

Sikkert det Musk referere til som "something cool" til dei første som bestillte  ;D
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

Amoss

Her er ett bilde tatt ved det nye "delivery center" nær Fremont, så antar dette må være en produksjons bil som venter på å bli utlevert til sin nye eier. Noterer meg at enkelte klager på "panel gaps" rundt dører og panser, selv må jeg si jeg er litt skuffet over frontlysene. Ande vil nok også klage på manglende kamera eller batterikapasitet.

Utover det så er vel dette en farge vi ikke har sett før? Ellers positivt at de leverer den som kabriolet.

http://i.imgur.com/gBfoFw2.jpg

;)
Model S 85D

AmocoCadiz

Sitat fra: Amoss på mandag 10. juli 2017, klokken 11:06
Ellers positivt at de leverer den som kabriolet.
;)
Dette forklarer designen med enkel minimalistisk dashboard uten ventilasjonsåpninger,
åpent tak gir nok luft i kupeen!      ;)

Amoss

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 10. juli 2017, klokken 13:56
Dette forklarer designen med enkel minimalistisk dashboard uten ventilasjonsåpninger,
åpent tak gir nok luft i kupeen!      ;)

... ja, spesielt når de tydeligvis også leverer den uten frontrute ;)
Model S 85D

Mazzbot

Er det ikke påbudt med ryggekamera ? Uten ryggekamera så blir jeg faktisk meget skuffet og sur . Noe av det mest vanlige og nødvendige på en bil idag .
Tesla model 3 reservert 31/3 .

Oddaa

Sitat fra: Mazzbot på mandag 10. juli 2017, klokken 15:46
Er det ikke påbudt med ryggekamera ? Uten ryggekamera så blir jeg faktisk meget skuffet og sur . Noe av det mest vanlige og nødvendige på en bil idag .
Påbudt i USA med det jeg vet.

Sent from my iPhone using Tapatalk
2023 iX xDrive40
2021 XC40 P8

Bestilt 2025 EX30 Twin Performance
Kansellert bestilling 2025 EX90

Måkemannen

Sitat fra: Amoss på mandag 10. juli 2017, klokken 11:06
Her er ett bilde tatt ved det nye "delivery center" nær Fremont, så antar dette må være en produksjons bil som venter på å bli utlevert til sin nye eier. Noterer meg at enkelte klager på "panel gaps" rundt dører og panser, selv må jeg si jeg er litt skuffet over frontlysene. Ande vil nok også klage på manglende kamera eller batterikapasitet.

Utover det så er vel dette en farge vi ikke har sett før? Ellers positivt at de leverer den som kabriolet.

http://i.imgur.com/gBfoFw2.jpg

;)

Frontlysene er nå en ting, men de felgene der må være noen av de styggeste jeg har sett. Får ikke lyst til å gå for originalfelgene, for å si det sånn.

Gordon Retriever

Ja, stygge felger, håpløst dashbord, ingen stor bakluke - bare å avbestille med det samme.  ;D

Men seriøst; selv om noen nåværende reservasjonsholderne trekker seg, risikerer de som "oppdager" bilen først nå i sommer å vente lenge før de kan håpe på levering.  Men rekker noen av konkurrentene å få et produkt på markedet raskt nok til å stjele disse kundene fra Tesla?

Over til noe annet:   Electrek sammenligner størrelse på prototype og produksjonsmodell, og glemmer at førstnevnte hadde større hjul enn sistnevnte:   :o

bno

Sitat fra: Oddaa på mandag 10. juli 2017, klokken 20:45
Sitat fra: Mazzbot på mandag 10. juli 2017, klokken 15:46
Påbudt i USA med det jeg vet.
Påbod i US ja.

AmocoCadiz

Sitat fra: Gordon Retriever på mandag 10. juli 2017, klokken 22:27

Men seriøst; selv om noen nåværende reservasjonsholderne trekker seg, risikerer de som "oppdager" bilen først nå i sommer å vente lenge før de kan håpe på levering.  Men rekker noen av konkurrentene å få et produkt på markedet raskt nok til å stjele disse kundene fra Tesla?

Må bli Peugeot AmperaE, nå som Frankrike også skal slutte produsere fossilbiler og vil (lisens?) produsere denne folkebilen i hopetall...

Men spøk til side,
eneste med noenlunde seriøs volymsatsing på elbil er vel Nissan med Leaf snart med ny generasjon.

Mye tyder på at de gjør motsatt av WV, Hyunda, KIA, Volvo og AmperaE som skriker høyt om fremtiden med elbil, uten veldig mange elbiler faktisk levert (VW med konseptelbiler).

Nissan kan se ut som har tenkt å levere brukbart mange biler raskt fra lansering 6september.

Største ankepunkt mot Leaf blir da at Tesla 3 sannsynligvis er en langt mer attraktiv (S E X Y ) elbil. (hvis en ikke har fetish på hvalrosser da...)

Gordon Retriever

Sitat fra: AmocoCadiz på mandag 10. juli 2017, klokken 23:06
Må bli Peugeot AmperaE, nå som Frankrike også skal slutte produsere fossilbiler og vil (lisens?) produsere denne folkebilen i hopetall...

Men spøk til side,

Åhh, spøk? :(

sjokomelk

Bjørn har lagd en video om "Hvorfor burde du/burde du ikke skaffe en Model 3".
Vet ikke om det bare er meg, men han sammenligner den hele tiden med Leaf, i3, Ioniq og eGolf. Men Tesla har vel tydelig pekt på at Model 3 er en konkurrent til Audi A4, BMW 3er og Benz C-klasse? Trodde ikke de var ute etter å ta kunder fra Leaf i utgangspunktet, men heller grabbe tak i de som vanligvis hadde kjøpt en "entry luxury"?

http://www.youtube.com/watch?v=fGHckZJWI3E

Kjører 2017 Tesla Model X 100D - utlevert 1/12-17 - oppgradert til MCU2/HW3 og CCS
RTFM: https://www.tesla.com/ownersmanual

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA