Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla Model 3 Konfiguratoren er klar.

Startet av Gordon Retriever, onsdag 02. august 2017, klokken 18:22

« forrige - neste »

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: erikf på torsdag 20. juli 2017, klokken 22:42
Ser ut til at det er usb-a-utganger. Vet ikke hva de skal brukes til men håper de går over til usb-c snarest. Når du først kjøper en usb-tilkobling som skal benyttes i 20 år bør de gå for den nye standarden.

Det kommer adaptere til USB-C som vil kunne brukes, som ikke tar opp mye plass og ødelegger totalinntrykket. Men som tiger'n påpeker, stort sett alt av telefoner og andre ting som skal lades kommer fremdeles med USB-A, og vil fortsette å gjøre der en stund fremover. Derfor blir det best kompabilitetsmessig.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

erikf

Etter min mening er den beste løsningen kompatibilitetsmessig å skaffe seg convertere fra C til A og ikke omvendt. C er totalt overlegent teknisk sett og det er potensielle aspekter ved C man ikke får med seg med adaptere. Tesla som ellers er så fremoverlente burde ikke putte inn gammel teknologi når verden er på vei over til C.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: erikf på fredag 21. juli 2017, klokken 14:33
Etter min mening er den beste løsningen kompatibilitetsmessig å skaffe seg convertere fra C til A og ikke omvendt. C er totalt overlegent teknisk sett og det er potensielle aspekter ved C man ikke får med seg med adaptere. Tesla som ellers er så fremoverlente burde ikke putte inn gammel teknologi når verden er på vei over til C.

Det kan du godt si, og det er ikke utenkelig at Tesla bytter om på dette senere i produksjonen, men ettersom det ikke er noe utstyr per i dag det er aktuelt å koble til i bilen bruker C forstår jeg Tesla sitt valg. At C er teknisk overlegent er forsåvidt riktig, men datamengdene fra en mobiltelefon er gjerne ikke så stor at USB-A i seg selv blir en begrensende faktor.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

erikf

Datamengde, strømstyrke, bedre kontakt å plugge inn i fysisk sett. Sikkert flere fordeler. Båndbredden er neppe den største fordelen.
Nye mobiler kommer med C.
Hønen og egget det der. Hardwareprodusenter vegrer seg for å gå over til C fordi alt eksisterende ustyr å koble til bare støtter A. Vi må komme oss videre, og når det skjer de neste par årene vil jeg helst ha C i bilen min selv om det bare er nok en filledetalj.
Bergen - Leaf 2012-2019 - model3 2019-

Knut Røe

Mange NYE mobiler kommer med micro, tro det eller ei. Må kjøpe ekstra kabel da isåfall, fra C til micro. Istedet for å bruke den som følger med. Hvorfor forandre noe som funker, if it aint broken dont fix it.

Rolf Gjerdsjø

Sitat fra: tiger``n på fredag 21. juli 2017, klokken 16:09
Mange NYE mobiler kommer med micro, tro det eller ei. Må kjøpe ekstra kabel da isåfall, fra C til micro. Istedet for å bruke den som følger med. Hvorfor forandre noe som funker, if it aint broken dont fix it.

Mange nye kommer med USB-C på selve telefonen, men kabelen som følger med er som regel USB-A i andre enden. Fordi alt mulig utstyr bruker A... Blir høna og egget ja, det er derfor man i noen år må regne med endel bruk av adaptere.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2017 Tesla Model S 75D (solgt)

Bestilt: Polestar 2

anorway

Her ser dere "Produksjonsmodell" Nr. 3 i rekken.
Den fikk Doug Field som er "Senior Vice President of Engineering" hos Tesla.

Her ser dere han stiller inn førersetet elektrisk. Legg også merke til kortet han holder i sin høyre hånd når han går inn i bilen.
Har sett flere bilder av flere sånne kort i produksjonsbilene, så ser ut som tradisjonell bilnøkkel nå er byttet ut med kort.

https://vimeo.com/226523063

Amoss

Sitat fra: anorway på lørdag 22. juli 2017, klokken 09:27
Her ser dere "Produksjonsmodell" Nr. 3 i rekken.
Den fikk Doug Field som er "Senior Vice President of Engineering" hos Tesla.

Fikk som i "fått utlevert bilen han har kjøpt"? Og så må han spørre om dette er en produksjonsmodell? Ett eller annet her rimer ikke helt...

Men ja, så at han hadde noe i høyre hånd som han la fra seg i midtkonsollen når han satte seg inn...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

anorway

Sitat fra: Amoss på lørdag 22. juli 2017, klokken 09:44
Sitat fra: anorway på lørdag 22. juli 2017, klokken 09:27
Her ser dere "Produksjonsmodell" Nr. 3 i rekken.
Den fikk Doug Field som er "Senior Vice President of Engineering" hos Tesla.

Fikk som i "fått utlevert bilen han har kjøpt"? Og så må han spørre om dette er en produksjonsmodell? Ett eller annet her rimer ikke helt...


Forstår ikke helt hva du mente her? Hva mener du ikke rimer helt? Om dette er en produksjonsmodell eller ikke?

Amoss

Sitat fra: anorway på lørdag 22. juli 2017, klokken 09:59
Forstår ikke helt hva du mente her? Hva mener du ikke rimer helt? Om dette er en produksjonsmodell eller ikke?

Du skrev "Den fikk Doug Field" (min uthevelse).
Jeg tolket dette som - slik jeg skrev - "fått utlevert bilen han har kjøpt". Det jeg spurte om var om dette stemmer, og i så fall - dersom den tolkningen er korrekt - så er det noe som ikke stemmer. Hvem kunde spør på utleveringen av sin nye bil om bilen er en produksjonmodell? Altså i motsetting til om hvorvidt bilen er en "Release Candidate" som jo hadde vært alternativet.

At han i egenskap av sin stilling hos Tesla har fått tatt en bil ut på en test tur er derimot noe som kan matche at han spør om hvorvidt bilen han skal teste er en produksjons-utgave vs. "release candidate".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

anorway

Nå er det vel de som står utenfor bilen, enten han som filmer eller en annen som spør Doug Field som setter seg inn i bilen om "Er dette en produksjonsmodell?". Hvor Doug svarer og nikker "Jepp".

Det skal også sies at "VIN#003" er sett på bilen  :+1:

Amoss

Sitat fra: anorway på lørdag 22. juli 2017, klokken 10:19
Nå er det vel de som står utenfor bilen, enten han som filmer eller en annen som spør Doug Field som setter seg inn i bilen om "Er dette en produksjonsmodell?". Hvor Doug svarer og nikker "Jepp".

Måtte se filmen en gang til, og du har rett. Oppfattet det først at det var han selv som spurte :p
... men fortsatt rart at noen spør om det er en produksjonsmodell ved utlevering av ny bil til betalende kunde...
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Brede

Ser ikke ut til å være ryggekamera når en ser på videoen.
Ser ikke ut til at han kikker noe på skjermen, men mye i speil og mye kikking bakover.

GOS

Denne siste videoen tyder også på at det ikke er ryggekamera
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

e-curious


© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA