Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Blinklys

Startet av Kim Kim, lørdag 22. juli 2017, klokken 23:48

« forrige - neste »

cra

Jeg bestilte også inventory-bil (S75D), og det skal være til 0,25%.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Nasatech

Sitat fra: cra på torsdag 08. juni 2017, klokken 14:34
Jeg bestilte også inventory-bil (S75D), og det skal være til 0,25%.

Bra! Veldig god deal det der! Er jo snakk om 2000 i året i finanskostnad om du tar det uten innskudd og over 10 år.

Navl1

forstått det slik at den renten da er kun garantert de tre første årene, så ser jo ganske så annerledes ut fra år 4 og utover.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

spirrevipp

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 08. juni 2017, klokken 12:33
Synes ikke det var så mange billige jeg? Koster jo nesten 900k alle sammen og det er vel kanskje også eks. vinterdekk?

Må være noe som ikke er helt på stell, klikker jeg inn på disse så er prisene lavere (men ser faktisk ut til fremdeles å være høyere enn pris i konfiguratoren...  :o). Vinterdekk er som du sier heller ikke inkludert.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

morpheos

Sitat fra: Navl1 på torsdag 08. juni 2017, klokken 17:05
forstått det slik at den renten da er kun garantert de tre første årene, så ser jo ganske så annerledes ut fra år 4 og utover.

Det er to alternativer. Via Santander som har lav rente i 36 mnd, og deretter blir det "normal rente" ( formulering fra kontrakt). Eller via DNB som har flytende rente men kun påslag ut fra egen innkjøpsrente.

Jeg fikk beskjed om at inventory ikke kvalifiserte til kampanjerente. Litt spesielt - men ikke uventet fra det holdet.

Kim Kim

Dere med 6 seter og barnevogn, legger dere vognen på langs eller tvers?
Da med liggedelen for de første 6-8 mnd i tankene.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Kimpala

Jeg vurderer å bytte Sn mot en X såpass nå at jeg har lagt inn reservasjon på en X75. Litt usikker på å gå ned på rekkevidde men det skal ikke være noe problem... Blir isåfall alt utstyr da jeg har brent meg på det før.
Bestilt 7 seter. Men litt lyst på 5 seter pga mulighet for å legge ned 2. Rad også. Liker 6 setern og men har tre barn så jeg syns ikke den funker for oss.
Trur 2. seterad er litt høyere på 7s enn 5s ?
X
3

AttackOfTheMac

Hvordan er det å gå fra S til X med tanke på størrelse ?
Trange parkeringshus osv.

Nasatech

Sitat fra: Thorbjorn på søndag 18. juni 2017, klokken 23:15

Den er jo større, men har ikke tenkt noe over det når jeg parkerer. Finnes større biler der ute og høyde er aldri noe problem.

Rico

Sitat fra: Kimpala på søndag 18. juni 2017, klokken 23:06

Bestilt 7 seter. Men litt lyst på 5 seter pga mulighet for å legge ned 2. Rad også. Liker 6 setern og men har tre barn så jeg syns ikke den funker for oss.

Jeg har 3 barn og har nå byttet fra 7 seter til 6 seter. Mye luftigere i kupeen, barna digger det.

Tullebukk1

Sitat fra: Kim Kim på torsdag 08. juni 2017, klokken 20:38
Dere med 6 seter og barnevogn, legger dere vognen på langs eller tvers?
Da med liggedelen for de første 6-8 mnd i tankene.

Jeg pleier å legge den på langs. Jeg har også satt den bakerste bunnplata ett hakk ned. Da ligger bakhjula på vogna nedi der, og den flytter ikke på seg.

Generelt digg å ha plata der nede, ift handleposer og annen bagasje. Mer plass.
eGolf  (Pussywagon)
Model X (Fleskekjerra)

Øyvind.h

Klokt valg. Med 7 seter har du 5 i det daglige og stort bagasjerom, men fleksibilitet til å ta med to pers til ved behov. Du slipper å plassere en person i setene i bagasjerommet om alle skal på tur. I tillegg gir den tilstrekkelig bagasjesikring med vegg mot bagasjerommet. Det er nettopp denne løsningen de fleste bilprodusenter tilbyr i dette segmentet :)

Om du de neste årene aldri har behov for å frakte flere enn 5 pers er kanskje 5-seteren et bedre valg, ettersom den gir enda større bagasjerom. Men bagasjeplassen i X er enorm, og kupeen er stor og romslig uansett (såfremt man ikke vil opp i Caravelle-segmentet :D

Vi har fire barn (to små og to store). På langtur er vi som oftest bare 4 pers (to voksne og de to små). Da kan mor hoppe baki og sitte mellom de små ved behov. 6-seteren ville overhodet ikke funket for oss med små barn.
I påsken var vi alle 6 på tur. Tenåringen elsket å ha hele rad 3 for seg selv, og X``en er såpass bred at rad 2 gir meget god plass to til barn og en på 18 år.

Jeg var veldig skeptisk til størrelsen i starten, men det har gått seg til forbausende raskt.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

RonnyØ

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. juni 2017, klokken 18:42

Klokt valg. Med 7 seter har du 5 i det daglige og stort bagasjerom, men fleksibilitet til å ta med to pers til ved behov. Du slipper å plassere en person i setene i bagasjerommet om alle skal på tur. I tillegg gir den tilstrekkelig bagasjesikring med vegg mot bagasjerommet. Det er nettopp denne løsningen de fleste bilprodusenter tilbyr i dette segmentet :)

Om du de neste årene aldri har behov for å frakte flere enn 5 pers er kanskje 5-seteren et bedre valg, ettersom den gir enda større bagasjerom. Men bagasjeplassen i X er enorm, og kupeen er stor og romslig uansett (såfremt man ikke vil opp i Caravelle-segmentet :D

Vi har fire barn (to små og to store). På langtur er vi som oftest bare 4 pers (to voksne og de to små). Da kan mor hoppe baki og sitte mellom de små ved behov. 6-seteren ville overhodet ikke funket for oss med små barn.
I påsken var vi alle 6 på tur. Tenåringen elsket å ha hele rad 3 for seg selv, og X``en er såpass bred at rad 2 gir meget god plass to til barn og en på 18 år.

Jeg var veldig skeptisk til størrelsen i starten, men det har gått seg til forbausende raskt.

Kan man ta setet i midten på rad 2 ved behov?
Husqvarna Automower 320

Øyvind.h

Vet det er eksempler på folk med 7-seter som har fjernet midtsetet på rad 2, men det er nok hverken enkelt eller kjapt gjort. Tror jeg.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Oddaa

Sitat fra: Tullebukk1 på mandag 19. juni 2017, klokken 14:07
Jeg pleier å legge den på langs. Jeg har også satt den bakerste bunnplata ett hakk ned. Da ligger bakhjula på vogna nedi der, og den flytter ikke på seg.

Generelt digg å ha plata der nede, ift handleposer og annen bagasje. Mer plass.
Men får du da på noen måte sikret vogna/annen bagasje mhp en eventuell kollisjon?

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA