Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Blinklys

Startet av Kim Kim, lørdag 22. juli 2017, klokken 23:48

« forrige - neste »

Charlie

Med 6-seteren, er det overhodet mulig å ta ut 3. seterad? Får jo masse plass da.
5 seteren er jo selvsagt et alternativ, men 6-seteren synes jeg er kjekkere.

Kim Kim

Elon sa i 2014 at man skulle kunne ta ut tredje seteraden til fordel for bagasje.
Synd det ikke ble slik.
Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

jkirkebo

Sitat fra: RonnyØ på mandag 19. juni 2017, klokken 20:08
Kan man ta setet i midten på rad 2 ved behov?

Nei. Så i en 7-seter får jeg på 188cm ikke plass i 3.rad overhodet mens i en 6-seter sitter jeg meget behagelig i 3-rad. Også om det sitter en lik meg ved siden av meg. Den åpne plassen mellom setene på 2.rad er perfekt for å strekke beina godt ut. Med en slik formbar pute kan jeg til og med få en god sovestilling i alle de 4 baksetene. Jeg vet ikke om noen andre biler i denne størrelsesklassen det går an i.

Mao.: Om du trenger å frakte mer enn 4 voksne innimellom er 6-seteren helt genial.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Øyvind.h

Sitat fra: Kim Kim på mandag 19. juni 2017, klokken 21:01
Elon sa i 2014 at man skulle kunne ta ut tredje seteraden til fordel for bagasje.
Synd det ikke ble slik.

Tja. Jeg har ikke lett med skrutrekker i hånda. Mulig det går? Kanskje lettere med ungdomssetene i rad 3 enn de store elektriske i rad 2.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på mandag 19. juni 2017, klokken 18:42

Klokt valg. Med 7 seter har du 5 i det daglige og stort bagasjerom, men fleksibilitet til å ta med to pers til ved behov. Du slipper å plassere en person i setene i bagasjerommet om alle skal på tur.
Tja, jeg tror det er veldig avhengig av sammensetningen i familien. Vi prøvekjørte syvseteren, og tre på andre seterad ble tvert nedstemt. To på andre seterad og en bak i syvseteren var heller ikke noen suksess grunnet dårlig plass til bena. Seks seteren derimot gjør at det er komfortabelt å sitte bakerst, og alle kan se hverandre. Selv om far nok helst ville hatt femseteren så ble det ofret på alteret til å kunne ha med en ekstra passasjer i ny og ne, og fred i bilen på lange turer (ingen nærkontakt).
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Øyvind.h

Ja det avhenger helt av behov :)
Jeg var helt innstilt på 6-seteren frem til vi testet 7-seteren i praksis og tenkte igjennom behovet grundig.

Ingen mulighet for en voksen på rad 2 mellom ungene samt det at 5-åringen så vel som tenåringen digget rad 3 i 7-seteren ble det som tippet over i 7-seter.

Når de to eldste flytter ut blir nok 6-seter aktuell igjen. Da trengs ikke voksen på rad 2 på langtur lenger, og Tesla har løst fraværet av armlene på de frittstående stolene med en midtkonsoll løsning.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kimpala

Men, det som bekymrer meg mest er batteristørrelse. Har pga pris veldig lyst på 75. Kjører ca 35-40 i året og syns rekkevidden jeg har i dag er fin. Klarer meg med mindre men mer tid til lading da ... Noen med X75 med erfaringer?
X
3

Tullebukk1

Sitat fra: Oddaa på mandag 19. juni 2017, klokken 20:13
Sitat fra: Tullebukk1 på mandag 19. juni 2017, klokken 14:07
Jeg pleier å legge den på langs. Jeg har også satt den bakerste bunnplata ett hakk ned. Da ligger bakhjula på vogna nedi der, og den flytter ikke på seg.

Generelt digg å ha plata der nede, ift handleposer og annen bagasje. Mer plass.
Men får du da på noen måte sikret vogna/annen bagasje mhp en eventuell kollisjon?



Sent from my iPhone using Tapatalk

I daglig småkjøring så slurver jeg, og sikrer ikke bagasjen. Har som regel bare en vogn og noen handleposer.

Ved langtur, så setter jeg vogna på høykant inntil  setene. Da fungerer vogna (med stålramme) som en vegg. Legger bagene inntil.

Hvis det kommer en skikkelig løsning med en tilpasset plate eller nett, så kommer jeg til å kjøpe det.
eGolf  (Pussywagon)
Model X (Fleskekjerra)

Nasatech

Sitat fra: Kimpala på mandag 19. juni 2017, klokken 23:24
Men, det som bekymrer meg mest er batteristørrelse. Har pga pris veldig lyst på 75. Kjører ca 35-40 i året og syns rekkevidden jeg har i dag er fin. Klarer meg med mindre men mer tid til lading da ... Noen med X75 med erfaringer?

@jkirkebo her på forumet har X75 og erfaring både med vanlig kjøring og med henger.

Kimpala

Ser ut som det kommer en X75D mndskifte aug/sept med mitt navn på så får håpe det blir bra. "Gamle" bakseter og litt kjappere enn når jeg bestilte :)
X
3

Nasatech

Sitat fra: Kimpala på mandag 10. juli 2017, klokken 12:17
Ser ut som det kommer en X75D mndskifte aug/sept med mitt navn på så får håpe det blir bra. "Gamle" bakseter og litt kjappere enn når jeg bestilte :)

Kult! Gratulerer [emoji323][emoji322]

Kimpala

Jo takk! :) Det morsomme er at jeg avbestilte den for jeg var så usikker, og tenkte å vente. Selv om jeg har fått bekreftelse på mail at den blei avbestilt har jeg sett på mytesla at den blei satt i produksjon og er nå sendt mot havna. Så Tesla har gjort feil og jeg får penga tilbake om jeg vil, men ubesluttsom som jeg er så sa jeg at da tar jeg den :)
Vurderer å bare bytte inn S'en siden det er lett, og jeg syns S75D'er blir stående på finn
X
3

spirrevipp

Gratulerer! Innbytte er jo lettvint og greit så lenge innbytteprisen er til å leve med.

Du kan også avtale innbytte, og så heller selge privat hvis du får napp. Ikke noe problem så lenge du gir beskjed i rimelig tid før avtalt innlevering ifølge selger.

Satser på å selge på Finn selv, tror S90D'en går greit å få solgt når jeg legger meg et lite stykke under andre Facelift med sammenlignbart utstyr.
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Fastlane83

Jeg er også i tenkeboksen på å bytte S mot X. Trenger hengerfeste og ønsker litt større bil. Det som holder meg tilbake er FWD. Ser for meg klemte barnefingre pg kvalitetsutfordringer/holdbarhet. Hvordan er erfaringen med dørene for dere som har hatt bilen en stund?
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

Nasatech

Sitat fra: Fastlane83 på mandag 10. juli 2017, klokken 18:14
Jeg er også i tenkeboksen på å bytte S mot X. Trenger hengerfeste og ønsker litt større bil. Det som holder meg tilbake er FWD. Ser for meg klemte barnefingre pg kvalitetsutfordringer/holdbarhet. Hvordan er erfaringen med dørene for dere som har hatt bilen en stund?

Har hatt bilen i 1 år og har ingen problemer med dørene. Hverken sommer eller vinter. Har vært mye på tur rundt omkring og opplevd sterk vind, snø, regn osv. Kan ikke de noen ulemper.

Har 4 barn og dørene er i bruk nesten hver eneste dag. Er det veldig trangt så er det faktisk enklere med FWD enn de vanlige dørene.

Har ingen kneppe-/knirke-/hakkelyder i dørene [emoji106]

https://instagram.com/p/BQ0BUR9gyOT/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA