Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla``s canadiske fanclub

Startet av Elisabeth1983, lørdag 01. juli 2017, klokken 16:24

« forrige - neste »

moderator 2

Hei

Jeg lar denne tråden stå, til skrekk og advarsel mot klagehjelp.no

Elisabeth Førland i Klagehjelp opprettet en egen gmail konto, før hun registrerte seg på forumet, og la ut innleggene. Dette selskapet virker ikke veldig seriøst. Elisabeth Førland sin brukerkonto er nå utestengt fra forumet.


Lars
Forum admin
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

lunitiks

Sitat fra: gigafactory på fredag 21. april 2017, klokken 17:45
Får håpe ingen annen advokat konstaterer noe annet da.

SitatDeltakelse i pressgruppen Tesla Model S P85D:   Pris:
Alternativ 1:
Deltakeravgift i pressgruppen Tesla Model S P85D   
10 000 kroner ved påmelding
Ingen ekstra betaling ved en eventuell økonomisk
kompensasjon

Alternativ 2:
Deltakelse i pressgruppen Tesla Model S P85D   
5 000 kroner ved påmelding
+ 25 prosent av eventuell økonomisk kompensasjon

Tre ting:

1. Det siste alternativet (percentage based contingency fee), er ulovlig i Norge.
2. De som kjøpte etter at Tesla ryddet opp på nettsiden, har ingen sak.
3. De som ikke har reklamert før nå, har ingen sak.

De av dere som måtte finnes der ute som oppfyller følgende tre kriterier: (1) Du kjøpte før Tesla rettet websiden, (2) Du reklamerte til Tesla innen rimelig tid etter å ha oppdaget/burde oppdaget den påståtte feilen med HK/0-100, og (3) Du deltok ikke i stor-forliket: Få ut fingeren og ta kontakt med en seriøs advokat -- ikke disse apekattene -- og les debatten her inne og her inne. Fordi denne saken har to sider.

(For all del, ikke hør på meg. Jeg er bare en nerd som har fulgt denne prosessen så tett som overhodet mulig uten å være part i tvisten selv, som har studert EU-direktiver og sammenlignbar rettspraksis, som har satt seg inn i tekniske rariterer som "rollout", og som har utfordret noen av de presumptivt mest teknisk kompetente på forumene her til å anskueliggjøre styrker og svakheter i begge partenes argumentasjon.)

Heia Cookie og dere andre som gikk hele veien. Dere tok en risiko for skuffelse, men denne klarte dere å få Elon Musk med på å bære. Saken er avsluttet.

EOD @lunitiks
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Havebigfun

Heia Lunitiks
Takk for opplysende kommetarer- du har vært til hjelp (også i denne saken) fra lenge før klageprosessen startet.  :)

For de som vurderer å starte igjen foreslår jeg Wikborg Rein- som kjenner saken meget godt. Nøkternt sett er det nokså urealistisk å oppnå noe nå fordi det sannsynlig blir svært få som må fordele advokatkostnader seg imellom- det blir fort vesentlig dyrere enn den potensielle gevinsten...

Tr0047

Er redd advokatkostnadene kan bli svært høye hvis det bare er snakk om noen titalls klienter .    WR over dobblet sitt honorar etter at forliket ble godtatt også, so vet ikke om de er å anbefale...
Mars 2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA