Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla``s canadiske fanclub

Startet av Elisabeth1983, lørdag 01. juli 2017, klokken 16:24

« forrige - neste »

Elisabeth1983

SitatHei! Oppfordrer alle som finner det interessant å kreve kompensasjon, på lik linje som de fikk i forliket som ble inngått for en tid tilbake, om å gå inn på klagehjelp.no her har de hatt en juridisk vurdering av hvorvidt tesla km avslå klagene. Dette kan de ikke! Her kan dere bli med!

Forumet ble den 21. april spammet med dette innlegget av Elisabeth1983. Tilfeldigvis jobber Elisabeth i firmaet hun selv anbefaler. Elbilforum.no kan ikke stå inne for dette foretaket, ei heller deres tvilsomme rekruteringsmåter. Forbrukerrådet er også meget skeptiske til dette selskapet.

Elisabeth1983 er utestengt, men jeg lar tråden stå, til skrekk og advarsel.

Hvis du ser nøyere på selskapet, er deres hovedgesjeft tydeligvis å: "Bruke dagene på å komme i kontakt med nye deltakere til de ulike pressgruppene våre". Altså å verve nye kunder.

Du kan lese mer om hva forbrukerrådet mener om klagehjelp her:
https://www.forbrukerradet.no/nytt-og-nyttig/advarer-dieselbileiere-mot-klagehjelp-no/

Lar du deg lure?

Lars C. Krogenæs
Forum admin

Muffinman

Hvorfor kan de ikke avslå det? Kommer man dillende først nå har man nok reklamert for sent, selv som forbruker.

Elisabeth1983

Det ble konstanterer fra advokat at foreldelsen begynner å løpe fra den dagen du mottok bilen. De kan ikke avslå klagene pga dette. Men om du har kjøpt bilen brukt og var bevisst på hk så vil jeg ikke anbefale å bli med! Så her er det ikke for sent!

gigafactory

Får håpe ingen annen advokat konstaterer noe annet da.

SitatDeltakelse i pressgruppen Tesla Model S P85D:   Pris:
Alternativ 1:
Deltakeravgift i pressgruppen Tesla Model S P85D   
10 000 kroner ved påmelding
Ingen ekstra betaling ved en eventuell økonomisk
kompensasjon

Alternativ 2:
Deltakelse i pressgruppen Tesla Model S P85D   
5 000 kroner ved påmelding
+ 25 prosent av eventuell økonomisk kompensasjon

SigX

Om ikke annet så vil Klagehjelp tjene gode penger uansett utfall.
Når det viser seg at de ikke vinner frem, så blir det vel å klage inn Klagehjelp for å ha gitt falske forhåpninger ;)

TeslaK

Rabattkode og greier..dette virker seriøst☺️
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Gordon Retriever

Et kjapt google-søk på "klagehjelp" er jo ganske interessant...

DagfinnN

Sitat fra: SigX på fredag 21. april 2017, klokken 18:06
Om ikke annet så vil Klagehjelp tjene gode penger uansett utfall.
Når det viser seg at de ikke vinner frem, så blir det vel å klage inn Klagehjelp for å ha gitt falske forhåpninger ;)
Vil ikke være djevel her, men klagehjelpen stakk av med 5000 kroner fra meg for 4 år siden. Bare tilfeldighet gjorde at pengene kom tilbake etter 2 år. Bare til info.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

Gordon Retriever

Elisabeth1983:  Frustrert Tesla-eier, eller tilknyttet Haugesundsfirmaet Klagehjelp?

tormodl

Tesla Model S P85+ | Dolphin Grey, grått skinn, carbon, grå 21" turbine, sølv 19" cyclone, panotak, alt minus barnesete
Bestilt: 27.12.12 - #P22xx | Finalize: 17.05.13 | I produksjon:  01.10.13 - VIN 195xx | Levert: 15.11.13

Electrocution

Svindlernes oppfinnsomhet  kjenner ingen grenser. >:(
Betal heller meg 10 000 så vil dere få 700hk i bilen med hjelp av tankekraft ;)

shufu

Det er bare å lese "Klagehjelp FAQ". Det ser ikke veldig seriøs ut.
"Hvorfor tar Klagehjelp seg betalt?
Alt arbeidet vi gjør er dyrt. Det er nettopp derfor vi mener kundene våre sparer så mye på å bruke oss. Vi har rundt 40 konsulenter i sving hver dag, vi har store lokaler, bransjeledende IT-systemer ... alt koster - også vi. Du VIL at vi skal tjene penger, slik at vi kan hjelpe deg også en dag.
"

Og som regel alle disse selskap som lover mye og som ta betalt på forhånd er å unngå.
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Muffinman

Sitat fra: Elisabeth1983 på fredag 21. april 2017, klokken 17:14
Det ble konstanterer fra advokat at foreldelsen begynner å løpe fra den dagen du mottok bilen. De kan ikke avslå klagene pga dette. Men om du har kjøpt bilen brukt og var bevisst på hk så vil jeg ikke anbefale å bli med! Så her er det ikke for sent!
De som signerte kontrakt etter at informasjonen på nettsidene ble endret kan glemme alle krav. De fikk riktig informasjon ved kjøpet. Videre må man reklamere innen rimelig tid. Fkjl §7, første ledd sier at forbruker har minst to måneder å fremsette reklamasjon etter at mangelen ble oppdaget. Nå er det vel snart to år siden de siste bilene ble solgt med feil opplysninger. Da er nok "rimelig" tid passert med god margin vil jeg tro.

Det virker ekstremt uprofesjonelt å kun vise til foreldelsesfristen og elegant "glemme" å vurdere relativ reklamasjonsfrist. Bruk heller tusenlappene på å lage fem fine papirfly. Det vil gi bedre uttelling.

Mao

Om det mot formodning skulle finnes P85D-eiere som ennå ikke har reklamert overfor Tesla og som likevel drømmer om kompensasjon, bør de nok finne seg vesentlig mer seriøse medhjelpere enn Klagehjelp....
MB EQC, grå (2020)
S100D, rød (2019)
Kia Soul EV Exclusive, sort/rød (2016)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Solgt: P85+ Signature (2013), P85D Ludi (2015), S100D (2017), Hyundai Kona (2019), Kia e-Niro (2019)
Reservert: Model Y, Enyaq, Mach-e

Øyvind.h

Sitat fra: Elisabeth1983 på fredag 21. april 2017, klokken 17:14

Det er bare kjøpere i et relativt smalt tidsrom som har fått uriktig informasjon. Å komme drassende med dette nå virker spesielt, og jeg må si jeg lurer litt på om selskapet har gjort hjemmeleksen og vet hvilken andel av kjøperne som faktisk har et krav? For det er som kjent bare en liten andel :)

Veldig kjedelig om mange blir lurt her.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA