Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av christian1986, søndag 04. juni 2017, klokken 00:06

« forrige - neste »

Roma

Har aldri fått noe annet enn god service på Kokstad, Bergen. Jeg har vært der 2-3 ganger i året. Flest reperasjonsbesøk. De er alltid serviceminded og hyggelige (og akkurat det siste er jeg også. Alltid).

HelectriC

Sitat fra: Roma på torsdag 06. juli 2017, klokken 08:20
Har aldri fått noe annet enn god service på Kokstad, Bergen. Jeg har vært der 2-3 ganger i året. Flest reperasjonsbesøk. De er alltid serviceminded og hyggelige (og akkurat det siste er jeg også. Alltid).

Helt enig i det, når bilen min er på Kokstad så ringer de en gang i dagen og oppdaterer meg på fremdriften. Jeg synes de er veldig serviceminded! Det er en av grunnene til at jeg ikke synes det er så mye styr til tross for at bilen av og til må på verksted, alt løses veldig smooth!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

cra

Hvis man smiler selv får man gjerne smil tilbake, og jeg har selv jobbet i support-type stilling og vet at det er mye hyggeligere å hjelpe noen som er blide (eller i det minste skiller mellom sak og person) enn noen som er sure og kjefter. Jeg skjønner (og kjenner av og til behovet selv) for å ventilere, men det gjør aldri at ting blir mer effektive.

Min erfaring er at å gi beskjed om at begeret er fullt og min (relativt?) hyggelige væremåte er en fasade fungerer best. Da føler ikke mottaker seg personlig forulempet, men skjønner samtidig at jeg er "forbanna på situasjonen" og at masken kan falle.

Så er det bare å samle opp sinne og frustrasjon til neste gang "Microsoft" ringer fra India for å fortelle meg at jeg har problemer med PC'en min. Da legger jeg ingenting imellom. :)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

morpheos

Jeg er saklig og har etter mine dårlige serviceopplevelser gitt skriftlige tilbakemeldinger på en nøktern måte, uten at det har ført til noe. Siste besøk så fikk jeg strålende service, men det var da etter at jeg måtte opp igjen for å fikse en av de tingene jeg i utgangspunktet skulle få fikset.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Geirr

Får inntrykk av at enkelte mener at god eller dårlig service har noe med hvor hyggelig personalet er. I mitt hode er dette rimelig perifert i forhold til å vurderer servicenivået.

I mitt hode er det dette som betyr noe:

1. Har de klart å reparerer feilen som bilen ble levert inn for?
2. Har de klart å unngå å introduserer nye feil på bilen?

Dersom svaret på ett av disse spørsmålene er 'nei' så er servicen elendig, uavhengig av hvor hyggelig personalet er.

Siste halve året har jeg hatt bilen inne flere ganger hvor jeg har måttet svare nei på ett eller begge av punktene over. Da sier det seg selv at jeg ikke kan gi servicen til Tesla noe annet en solid strykkarakter.
First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win.
  -- Mahatma Gandhi

Lacaixxa

Jeg er helt enig med cra. Smil, vennlighet, lytte - være sikker på at jeg har forstått, og at de forstår meg. Dette er alltid beste fremgangsmåte. Men på tesla kokstad så er det ingenting som hjelper. De er rigide, mangler rutiner, deler, leiebiler, forståelse og evnen til å beklage når ting går skeis. Og så får man bilen tilbake, oppdager enda flere feil - og så er det på an igjen om man orker. Men smil og hyggelige standard fraser på mail, det har de fått på plass.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

krl

Jevnt over har jeg vært fornøyd med servicenivået. F.eks. at de stiller med lånebil. Og bilen har vært pålitelig de første 70.000 km. Kun småfeil, og alt unntatt taktrekket er fikset. Taktrekket virker det ikke som om de klarer å gjøre noe med (5-10 mm glipper rundt gummilist over fører- og passasjerdør).

Men verkstedet klarte å rive opp skinnet ved isofix-en ved service. Og nekter for det. Det er mer irriterende. Jeg hadde ikke tid til å fjerne setene på forhånd, noe som var lite lurt. Dessverre inspiserte jeg ikke rundt isofix før det hadde gått flere uker, da setet tilsynelatende sto på plass. Riktignok uten festet isofix, men.... Slikt sjekker jeg ikke daglig, da barnesetet i Tesla-en sjelden er i bruk.

Antageligvis burde jeg kranglet mer på både taktrekk og opprevet skinn, men orker ikke basert på hvor mye trøbbel enkelte her i tråden har opplevd. Og det er jo på mange måter en bagatell -- helt til man eventuelt skal selge bilen.

o.b.lix

Bergen er en plass som kan trenge forbedring.

Jeg vet at det er saker fra Bergen som er løftet helt opp til topps - der Jon McNeill er informert og engasjerer seg.
Teslaklubben TOCN engasjerer seg voldsomt på vegne av sine medlemmer...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

boppus

EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

RaBalder

Sitat fra: SKH på torsdag 06. juli 2017, klokken 11:14
:
:
1. Har de klart å reparerer feilen som bilen ble levert inn for?
2. Har de klart å unngå å introduserer nye feil på bilen?
:
:

Gode punkter  :)

Men jeg har enda et punkt jeg synes er et viktig kriterie for at et verksted skal få topp-karakter.

Dem må begynne på min bil i løpet av noen timer etter at jeg leverer den. Og dem må bli ferdig innen rimelig tid i forhold til det som skal gjøres.


Å påstarte jobben med min bil 2 arbeidsdager etter at jeg har levert den er "helt bak mål".
At man må vente på deler som helt klart burde være på lager i Norge er også ødeleggende for en god verksted-opplevelse.

snd

Det mest irriterende jeg har opplevd er å bli innkalt til service, jeg spør om de har delene og de svarer nei... What is the point?
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

Corny

Veldig fornøyd med Stavanger i dag. Var innom for å spørre om en ulyd uten å ha timeavtale, men ble kjørt rett opp på bukken. Bilen ferdig fikset etter en halv time!
Blå S85 utlevert 6.12.13 i Sandnes/Stavanger

Hyperstress

På tesla Oslo nord så har de fått kø-system der en må vente i bilen utenfor serviceporten til det blir din time. Jeg kom 20 min tidlig, ingen kom ut. Gikk til skranken, men fikk ikke levere fra meg bilen! WTF! Rimelig håpløst om en ikke kan levere bilen på morgenen dagen en har time.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Hyperstress

Men fordelen med systemet er at en kjører rett inn på serviceavdelingen og får snakket med teknikeren direkte :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

E_S

Det er gull verdt å slippe å gå gjennom en "kundemottaker" som hverken har kompetanse eller lov til å besvare spørsmål ut over det som kan fikses med en software-reset..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA