Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Servicenivået til Tesla....

Startet av christian1986, mandag 27. mars 2017, klokken 11:43

« forrige - neste »

jcnorway

Stillingstittelen sier jo ingenting om "experience" er av den gode eller dårlig sorten da. Om de er ute etter å gi en middelmådig "experience" så har de jo gjort en bra jobb [emoji23]

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kjøretøy: Tesla Model S 75D (2017)

jcnorway

Har ikke tid til å bare droppe innom et eller annet SC på måfå heller, men om det ikke er mulig å oppnå kontakt via telefon eller e-post så er det kanskje siste utvei for å få noen til å ta tak i ting.

Sent from my iPhone using Tapatalk

jcnorway

Sitat fra: HelectriC på fredag 21. april 2017, klokken 16:09
Sitat fra: jcnorway på fredag 21. april 2017, klokken 12:28
Sitat fra: jcnorway på onsdag 19. april 2017, klokken 14:44
Har noe støy fra vinduet på førersiden og muligens litt for dårlig kalibrert styringsenhet for vinduet (helt ny 75D levert forrige uke) som gjør at den slår borti kromlisten når man åpner døren.

Sendte mail til Tesla Skøyen i går og fikk svar i dag om at de ikke har kapasitet til å ta saken - henviser meg videre til enten Bærum eller Oslo Nord (bor i Oslo). Så da får vi prøve Oslo Nord...

Tesla Skøyen skulle forøvrig opprette saken og sende denne til Oslo Nord - og jeg skulle få bekreftelse når saken var opprettet og sendt. Ikke hørt noe mer fra Skøyen selv om jeg har purret på tilbakemelding/bekreftelse. Forsøkte også å ringe Oslo Nord for å ta dette direkte med dem om ikke Skøyen har klart å gjøre det de sa de skulle, men 4-5 forsøk på å få tak i noen der på "Service" via telefon har også gitt 0 svar.

Hadde dette vært hvilken som helst annen forhandler/butikk så hadde jeg stusset veldig. Men etter å ha lest her på forumet en god stund så er vel servicenivået som jeg nå opplever omtrent som forventet - dessverre.

Legger du igjen beskjed i talepostkassen når du ikke får svar på telefon? Det gjør alltid jeg og da ringer de tilbake 30-90 min senere. Dog SC Kokstad, men går ut fra de jobber likt med talepostkasse på alle SC.

Nei, har ikke lagt igjen beskjed men gjorde det nå så da får vi se om jeg blir kontaktet imorgen.

jcnorway

Hørte forøvrig ingenting fra Oslo Nord ved lunsjtider i dag selv om jeg hadde lagt igjen beskjed på svareren på søndag. Forsøkte å ringe et par ganger og skvatt da det faktisk var noen som tok telefonen i andre enden på forsøk nr 2  :o

Forklarte saken og vedkommende noterte seg problemene og sa de kunne sette opp en time neste uke. Jeg skulle få e-post med dato og tid når de hadde fått booket inn timen. Har foreløpig ikke hørt eller sett noe mer til dette så om det fortsatt er stille i morgen ved lunsjtider så får jeg vel prøve å ringe på nytt for å høre om de har fått satt opp time  ::)

GOS

Ringte Tesla Stavanger i dag dor å få 40.000 km service. Fikk time i neste uke. Dermed kan det ikke være så mye utfordringer med lange køer lenger!?

Men prisen hadde tydeligvis økt, 6080 kr, mot 3000 eller noe slikt på 20.000 km.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

nie

Sitat fra: GOS på mandag 24. april 2017, klokken 18:48
Ringte Tesla Stavanger i dag dor å få 40.000 km service. Fikk time i neste uke. Dermed kan det ikke være så mye utfordringer med lange køer lenger!?

Ja, kanskje kø-problemet er løst i Stavanger men det virker som det fortsatt er utfordringer f.eks i Bergen.

jcnorway

Sitat fra: jcnorway på mandag 24. april 2017, klokken 15:36
Hørte forøvrig ingenting fra Oslo Nord ved lunsjtider i dag selv om jeg hadde lagt igjen beskjed på svareren på søndag. Forsøkte å ringe et par ganger og skvatt da det faktisk var noen som tok telefonen i andre enden på forsøk nr 2  :o

Forklarte saken og vedkommende noterte seg problemene og sa de kunne sette opp en time neste uke. Jeg skulle få e-post med dato og tid når de hadde fått booket inn timen. Har foreløpig ikke hørt eller sett noe mer til dette så om det fortsatt er stille i morgen ved lunsjtider så får jeg vel prøve å ringe på nytt for å høre om de har fått satt opp time  ::)

Siden jeg ikke har hørt noe om jeg har fått time eller ikke på et døgn, så prøvde jeg å ringe Oslo Nord igjen nå. Ga opp etter 4-5 forsøk og la igjen beskjed på svarer. Får se om det hjelper.

Meget spesielt at det skal være så vanskelig å få satt opp en time for å se på noen avvik som absolutt ikke burde vært på en splitter ny bil...

Mdah

Sitat fra: jcnorway på tirsdag 25. april 2017, klokken 11:23
Siden jeg ikke har hørt noe om jeg har fått time eller ikke på et døgn, så prøvde jeg å ringe Oslo Nord igjen nå. Ga opp etter 4-5 forsøk og la igjen beskjed på svarer. Får se om det hjelper.

Meget spesielt at det skal være så vanskelig å få satt opp en time for å se på noen avvik som absolutt ikke burde vært på en splitter ny bil...

Velkommen til Tesla. Jeg hadde også store forventninger om høyt Servicenivå da jeg byttet fra VW til Tesla i 2015. Endte opp med å kjøre med lekk takluke på helt ny Model S i over 7 mnd. før Tesla hadde tid til å rette det opp.
2015 P85D - Sportsunderstell - CCS - MCU2

BMW850

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

o.b.lix

Sitat fra: BMW850 på onsdag 26. april 2017, klokken 10:25
Slapp av, det har blitt bedre nå :)

Nei.

Min Model S har defekt blinklys.
Min Model X har defekt lader.

Kanskje de har tid til å se på det det i slutten av mai. Kjører nå Mazda. Har bedt om heving av kjøp.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Dvergen196

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 26. april 2017, klokken 15:57
Sitat fra: BMW850 på onsdag 26. april 2017, klokken 10:25
Slapp av, det har blitt bedre nå :)

Nei.

Min Model S har defekt blinklys.
Min Model X har defekt lader.

Kanskje de har tid til å se på det det i slutten av mai. Kjører nå Mazda. Har bedt om heving av kjøp.

Hvordan responderte Tesla på ønsket om heving av kjøp? Regner med dette gjelder Xen?
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Tuxedo

Alle som bor i området rundt Oslo bør først forsøke Tesla Rud i Bærum.  De tar telefonen, har stort sett tid i løpet av 14 dager, og yter ellers glimrende service.

jcnorway

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 26. april 2017, klokken 20:58
Alle som bor i området rundt Oslo bør først forsøke Tesla Rud i Bærum.  De tar telefonen, har stort sett tid i løpet av 14 dager, og yter ellers glimrende service.

Lurer på om jeg skal ta deg på ordet der.

Har nå forsøkt å oppnå kontakt med Oslo Nord en ukes tid snart for å få satt opp time uten hell. Sak er opprettet men ingen respons på om/når jeg får time.

Hører jeg ikke noe imorgen får jeg ta en telefon til Rud...

o.b.lix

Sitat fra: Dvergen196 på onsdag 26. april 2017, klokken 20:23

Hvordan responderte Tesla på ønsket om heving av kjøp? Regner med dette gjelder Xen?

Når jeg sa det til de, skulle de finne service manager.  Han var sikkert gjemt seg på bomberommet, for ingen fant han. Så da sa de send en mail. Og det har jeg gjort i ettermiddag.  Men det som siste utvei om de ikke vil eller tar seg tid til fikse bilen,

Gjelder X. Hvis jeg ville kjøre rundt i Mazda til 400.000, ville jeg ikke brukt 1.000.000 på en X....

Vurderer avbestilling av model 3. Når de ikke har tid til dyre biler, hva da med billige?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

jcnorway

Sitat fra: jcnorway på onsdag 26. april 2017, klokken 21:03
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 26. april 2017, klokken 20:58

Lurer på om jeg skal ta deg på ordet der.

Har nå forsøkt å oppnå kontakt med Oslo Nord en ukes tid snart for å få satt opp time uten hell. Sak er opprettet men ingen respons på om/når jeg får time.

Hører jeg ikke noe imorgen får jeg ta en telefon til Rud...

Prøvde en siste gang å ta en telefon til Oslo Nord i dag morges og jammen kom jeg ikke gjennom til en som tok tak i saken. Har nå fått time om et par uker så da er man fornøyd inntil videre  ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA