Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av christian1986, søndag 04. juni 2017, klokken 00:06

« forrige - neste »

cra

Sitat fra: Thor2014 på mandag 27. mars 2017, klokken 17:38
Jeg legger et ark i bilen skrevet på engelsk med beskrivelse av feil, samt kontaktinfo.
Det funker i alle fall.

Det gjorde jeg også da min var inne til service for litt siden. Fant et skjema her på forumet (husker ikke hvem som hadde laget det i farta) med bilde av bilen far alskens vinkler. Gjorde det enkelt å markere hvor det var løs list, glipe i pakning e.l, og de satte pris på det hos Tesla også. Mest av alt var lista for min egen del så ikke jeg glemte å si fra om noe.

Sitat fra: BMW850 på mandag 27. mars 2017, klokken 22:55
Jepp, det stemmer. Fint å ha lufttrykk i bar på den lille skjermen. Til og med på min gamle 2014 modell  :+1:

Ja, bilen blir faktisk fortsatt bedre og bedre.  ;D


Sitat fra: nie på mandag 27. mars 2017, klokken 18:00
Slik jeg oppfatter dette er det enorme lokale forskjeller i opplevd service. Mye av dette tror jeg skyldes at enkelte deler av landet er svært godt dekket med sevicesentre i forhold til antall biler mens andre deler av landet sliter med altfor lav service-kapasitet.

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. Jeg sogner til Ålesund, og her er det ikek mye ventetid å snakke om, og servicen har alltid vært upåklagelig. Det har forøvrig vært min opplevelse tidligere også; jeg har vært både i Trondheim og Bergen for fiks av diverse, og selv om det har vært en del ventetid har de alltid klart å finne plass til meg når jeg har forklart situasjonen at jeg bor en liten dagsreise unna men har andre ærend i byen.

Så serviceviljen har jeg aldri hatt noe å utsette på. Serviceevnen varierte litt i begynnelsen, og i det legger jeg samme observasjon som andre har gjort; at det har oppstått andre småfeil/feil ikke har vært fikset skikkelig. Men aldri noen store/alvorlige saker som har hatt innvirkning på hvordan jeg har kunnet bruke bilen, heldigvis.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

arv

Det er det samme hos Tesla Nord. Fungerer 100%
fikk melding om 12V batteribytte. Kjørte bare ned uten avtale
Batteriet ble byttet mens jeg ventet.
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

rsomby

Sitat
Så serviceviljen har jeg aldri hatt noe å utsette på. Serviceevnen varierte litt i begynnelsen, og i det legger jeg samme observasjon som andre har gjort; at det har oppstått andre småfeil/feil ikke har vært fikset skikkelig. Men aldri noen store/alvorlige saker som har hatt innvirkning på hvordan jeg har kunnet bruke bilen, heldigvis.

Serviceviljen er ikke noe å si på, og det er hyggelig folk og sånn, men serviceevnen er godt under forventningene. Jeg sokner til Bergen...

amund

Sitat fra: arv på tirsdag 28. mars 2017, klokken 09:14
Det er det samme hos Tesla Nord. Fungerer 100%
fikk melding om 12V batteribytte. Kjørte bare ned uten avtale
Batteriet ble byttet mens jeg ventet.
Grå S85, 19", luft/panorama/skinn/hifi/tech levert 28/7-14

Sole

Delelogistikk er en annen side av opplevd serviceevne. Venter nå på 5. uka på rep. av karosseriskader på bil, fremdeles mangler det en del materiell for at verkstedet skal få ferdigstilt bilen. De har ingen info om ETA for delene, og er (nesten) like frustrerte som undertegnede.
Lurer litt på hvor Tesla har hovedlager, om noe sånt finnes for Europa. Må ei dør produseres på ordre i USA før den kan sendes til Trondheim?
Merkelig at det ikke i det minste er mulig å gi et estimat på levering.

rsomby

Delelogistikken er helt på trynet den siste tiden. Har opplevd det samme. Og når de endelig kalt meg tilbake for ny time så hadde de fått feil del. Dette oppdaget de ikke før bilen sto inne på verkstedet. Ble mildt sagt forbannet!

En kollega fikk sin etterlengtede model X forrige fredag. Onsdag etter måtte de dra den ut av garasjen da den døde. Delene som trengs for å fikse den var ikke å oppdrive på denne siden av dammen, ukjent men forvent laaang rettetid var beskjeden. Herlig...

Muffinman

Sitat fra: cra på tirsdag 28. mars 2017, klokken 08:56
Jeg sogner til Ålesund, og her er det ikek mye ventetid å snakke om, og servicen har alltid vært upåklagelig.
Ikke helt fritt for humor heller. Jeg fikk et utmerket eksemplar av The Prince of Foods i gave mens jeg ventet.

....mulig jeg er avslørt :)

cra

Sitat fra: rsomby på tirsdag 28. mars 2017, klokken 14:53
Delelogistikken er helt på trynet den siste tiden. Har opplevd det samme.

Opplevde tilsvarende på ei Caravelle som skulle ha nytt vindu. Møtte opp til avtalt time. "Nei, den ruta her ikke kommet" var beskjeden. Fikk ny time noen dager senere. Da ringte jeg dagen før for å forsikre meg om at ruta var kommet - noe den ikke var! Med andre ord nesten bomtur igjen. Så, ny time en tredje gang. Da ringte de fra verkstedet dagen før for å bekrefte at ruta var kommet. Fikk bytta ruta, og på veg hjem stopet jeg for å handle. Mens jeg handla kom det ei helsikkes regnbyge, go da jeg kom ut i bilen var det søkke vått på gulvet. Ruta ver ikke tett! Da ringte jeg 1881 og fikk hjemmenummeret til verksmesteren. Jeg ringte ham hjemme og ga klar beskjed om at det var best det stod noen klare til å fikse ruta neste morgen, og at jeg kom til å kreve kompensasjon for utgifter (ferge, diesel etc).

Sitat fra: rsomby på tirsdag 28. mars 2017, klokken 14:53
En kollega fikk sin etterlengtede model X forrige fredag. Onsdag etter måtte de dra den ut av garasjen da den døde. Delene som trengs for å fikse den var ikke å oppdrive på denne siden av dammen, ukjent men forvent laaang rettetid var beskjeden. Herlig...

Da hadde jeg nok blitt rimelig muggen, for å si det mildt. De burde foreslått å ta tilsvarende del fra utstillings/demo-bil så lenge.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

RaBalder

Nei, det at man kjører inn i en hall og snakker med en annen person er ingen garanti for at dem får med seg alt.

Dem tulla det til på min bil slik at jeg måtte tilbake. Da hadde jeg snakket med noen to ganger og sendt ting skriftlig på mail. Ble tull allikevel.

Jeg synes forslaget med å sette opp punkter skriftlig på et eget ark som man legger i bilen i tillegg til alt det andre er bra  :+1:

Sitat fra: BMW850 på mandag 27. mars 2017, klokken 22:59
Sitat fra: Thor2014 på mandag 27. mars 2017, klokken 17:38
Jeg legger et ark i bilen skrevet på engelsk med beskrivelse av feil, samt kontaktinfo.
Det funker i alle fall.

Tidligere var nok det nødvendig. Nå kjører man bilen inn i hallen og går igjennom punkt for punkt. Og servicemottager noterer det ned på datasystemet. Ihvertfall i Drammen.

Cobos

Sitat fra: arv på tirsdag 28. mars 2017, klokken 09:14
Det er det samme hos Tesla Nord. Fungerer 100%
fikk melding om 12V batteribytte. Kjørte bare ned uten avtale
Batteriet ble byttet mens jeg ventet.
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

Hodetelefoner

Fantastisk service. Som vanlig. Tesla er enestående!!

BMW850

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 28. mars 2017, klokken 20:31
Nei, det at man kjører inn i en hall og snakker med en annen person er ingen garanti for at dem får med seg alt.

Jeg stod 0.5 meter fra han mens han skrev ned punktene på dataen. Og vi gikk igjennom hvert punkt. Kan ikke se noe bedre måte å gjøre det på. I Drammen har de flyttet kontorpultene ut i den samme hallen.

P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Elbil fundamentalist

Samme rutine på Skøyen. Hadde rett før vinterferien 40kkm service m/garanti jobber. Fikk tilbake bilen nyvasket og strøken til avtalt tid og alt var utført og ingen nye feil påført :+1:. Tror det blir mindre misforståelser og mer dedikerte mekanikere på denne måten. Ringte i går og fikk time neste uke på oppgradering til LTE på Skøyen.
Ser da ut til at service backloggen er innarbeidet for denne gang  ;D :+1:

Bra utført!!  :)
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Isbjørn

Har nå snart ventet i 3 måneder på kromlista på FWD til ny X fordi den som bilen ble levert med tok de av for lakkering av lakkfeil.
2017 TMS P100DL
2017 TMX P90DL
Model 3 reservert
2015 TMS P85DL-solgt

petersv

Veldig fornøyd med kundebehandlingen og jobben utført på Skøyen i går og i dag!  :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA