Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Leafbox, erfaringer

Startet av sveander, lørdag 03. juni 2017, klokken 20:38

« forrige - neste »

Olee

Sitat fra: elekTrond på tirsdag 30. mai 2017, klokken 17:49

48V (i "dolphin style case") fordi:

       
  • lavt, sentrert tyngdepunkt
  • kan "enkelt" oppgraderes til 52V
  • 13S +1 = 14S = 52V nominelt, 58,8V "off the charger"
  • BBS-02 kontrolleren takler <60V
Er det plass til 4 ekstra celler i den casen? Eller hvordan oppgraderes den "enkelt" til 14s?

elekTrond

Sitat fra: Olee på tirsdag 30. mai 2017, klokken 22:14
Er det plass til 4 ekstra celler i den casen? Eller hvordan oppgraderes den "enkelt" til 14s?
Godt spørsmål! Har ikke sprettet opp min ennå, men slik jeg husker det pleier folk å ... vent litt. La meg forfriske hukommelsen først. Fjerner de klipsene og komprimerer til bikube-stabling av cellene? River ut og bygger om til ekstern BMS? Hmm...
*tenkepause* ... startpage.com/do/search?&query=dolphin+52v+arrangement

Reention Atlas DA-1 cell capacity (aka "Dolphin" case)

"Dolphin" tar 60x 18650 og har fortsatt plass til onboard/intern BMS. Har du "Shark" aka Hailong-1, er du nødt til å ofre "cell holding block" ramma for gå fra 13S til 14S.
Kilde: empoweredcycles.com/blogs/news/82418054-48-and-52-volt-battery-pack-fyi

https://www.empoweredcycles.com/products/complete-kit-bafang-bbshd-1000w-48-52-volt
https://lunacycle.com/batteries/packs/52v/52v-pansonic-11-5ah-or-13-5ah-dolphin/
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA