Hovedmeny

Kampanje pris på Zoe

Startet av Trond.m, lørdag 25. februar 2017, klokken 13:17

« forrige - neste »

Domenenavn

Ganske høy pris, for et så dårlig produkt.
Zaptec laderen veier nesten 4 kg, er kjempestor, og ikke minst svært svært høylytt:((

HCO

Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:50
Ganske høy pris, for et så dårlig produkt (...)
Skal du spamme samtlige tråder om Zoe før du er fornøyd? Jeg tror samtlige her inne nå har fått med seg at du er elendig til å gjøre research, og derfor har endt opp med å bruke mye penger på en bil som ikke passer til ditt bruk. Synd, trist, leit, move on.
2019 Tesla Model 3 LR AWD
2022 Zero SR/F

jkirkebo

Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:50
Ganske høy pris, for et så dårlig produkt.
Zaptec laderen veier nesten 4 kg, er kjempestor, og ikke minst svært svært høylytt:((

Nesten 4kg høres mye ut men er vel egentlig ikke det? Jeg veide akkurat Tesla-ladekabelen for å sammenligne, den veier 3,4kg. Har ikke hørt noen klage på vekten av den. Tror ikke Leaf-ladekabelen jeg har (1.gen) veier så mye mindre heller. De nye er dog lettere, med mindre kladd.
Tesla Model Y LR 2024 (gul)

Lars C. Krogenæs

Til de av dere som vurderer Zapcharger portable, så bør man se på om ladebøtten til NoFuel.no kan gjøre samme nytten til en langt lavere pris. Velger man denne, får man hjemmelader og ladebøtte til samme pris som ZapTec alene sammen med bilen.

Lars

Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

Domenenavn

Sitat fra: HCO på onsdag 22. mars 2017, klokken 06:20
Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:50
Ganske høy pris, for et så dårlig produkt (...)
Skal du spamme samtlige tråder om Zoe før du er fornøyd? Jeg tror samtlige her inne nå har fått med seg at du er elendig til å gjøre research, og derfor har endt opp med å bruke mye penger på en bil som ikke passer til ditt bruk. Synd, trist, leit, move on.

Det handler ene og alene om misvisende markedsøfring fra Renault sin side. Og om man ikke kan kommentere hver enkelt tråd/tema her inne er jo synd i såfall.

bobakka

Sitat fra: Domenenavn på onsdag 22. mars 2017, klokken 09:30
Sitat fra: HCO på onsdag 22. mars 2017, klokken 06:20
Sitat fra: Domenenavn på tirsdag 21. mars 2017, klokken 23:50
Ganske høy pris, for et så dårlig produkt (...)
Skal du spamme samtlige tråder om Zoe før du er fornøyd? Jeg tror samtlige her inne nå har fått med seg at du er elendig til å gjøre research, og derfor har endt opp med å bruke mye penger på en bil som ikke passer til ditt bruk. Synd, trist, leit, move on.

Det handler ene og alene om misvisende markedsøfring fra Renault sin side. Og om man ikke kan kommentere hver enkelt tråd/tema her inne er jo synd i såfall.

Det er vel ingen av elbilleverandørene som er strålende på sann markedsføring.
Selv kjøpte jeg en iMiev for 6 år siden som har langt dårligere rekkevidde enn de oppga i markedsføringen.
Jeg har likevel klart å kjøre 122 000 km nå på drøyt 6 år.
En del rekkeviddeangst, frysing i bil, hurtiglading og planlegging var det som skulle til.
Renault Zoe er veldig spesiell mhp lading, men som det kommer frem det er noen sterke fordeler også.
Og med en ladebøtte til under 10.000 redder du bilkjøpet til 270.000.
Selv endte jeg opp med å kjøpe en ChargeAmp ekstralader til 6000 kr som jeg har vært strålende fornøyd med og som har reddet meg flere ganger.
Ellers legger du den bare ut på FINN. Ikke noe vanskelig med avsetning selv om du sikkert taper mer enn de 10.000 kronene du må investere i for en ladebøtte.
iMiev fra 8.2.11 og deretter 20 000 elbil km per år. Solgt 30.01.18 på 138 000.
i3 fra 18.10.17. Mindre rekkeviddeangst.
iX3 hentet 25.3.21. Slutt på rekkeviddeangst (nesten) :-) Solgt for innkjøpspris etter 15 mnd.
iX fra 7.11.22. Helt slutt på rekkeviddeangst..?
Fossilbil kun for lange ferieturer?

Geir K


Fruen er knallfornøyd med Zoe. Og det er rekkevidden som gjør det. Har hatt den siden ca 20. januar og ladet 2 ganger eksternt. Visste det med lading, men det er lite relevant for bruken hennes.

Viktigste er lang rekkevidde uten ekstern lading. Mindre kjørelengde en det Zoe 400 har, da hadde det blitt fosilbil igjen.




Malawi

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 22. mars 2017, klokken 09:18
Til de av dere som vurderer Zapcharger portable, så bør man se på om ladebøtten til NoFuel.no kan gjøre samme nytten til en langt lavere pris. Velger man denne, får man hjemmelader og ladebøtte til samme pris som ZapTec alene sammen med bilen.

Lars

Er det ikke bare å velge Zapcharger portable som veier 4 kg og ha den fast i garasjen utenom når man er på tur?
Har forstått det slik at den bøtten er rimelig tung å drasse med seg.

Trond.m

Det er vel ikke anbefalt å lade bilen daglig fra Schuko kontakt. Dessuten må man vel betale 6000 kr ekstra for å få Zaptec lader isteden for fast type 2 laadestasjon med trafo. Så forslaget fra Lars C. Krogenæs høres fornuftig ut i mine ører.

Elmo

Sitat fra: Malawi på søndag 21. mai 2017, klokken 21:56
Har forstått det slik at den bøtten er rimelig tung å drasse med seg.

Vekt 13kg står det i Teknisk Beskrivelse :o
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

cbjornerud

Ta med i vurderingen at Zaptec med kabel og "beskyttelsesenhet" totalt veier 7 kg, selv om selve transformatoren bare veier drøyt 3 kg. Ref datablad for siste versjon av Zaptec portable, vedlagt i en annen tråd: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23600.msg580715.html#msg580715
2015 Zoe R240

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA