Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vi som venter på Ampera-e (som vi har bestilt med kontrakt)

Startet av TM, fredag 05. mai 2017, klokken 15:58

« forrige - neste »

TM

Jeg ser at Renault nå markedsfører en tilbudspris under "Elektriske dager "på Zoe fra 229.400 (Førpris 249.400).

Men hvis dette er Life modellen, så er det da ikke et annerledes tilbud enn det de har hatt hele tiden ?

Det er ikke tillatt å operere med en førpris som ikke er reell.

Er RBI på tynn is igjen i sin markedsføring, eller er dette en godt tilbud på Intense ?

moby666

Dette har Renault drevet med de siste 2-3 årene jeg har fulgt med på elbiler.
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

AppleKnocker

Life kostet først 229, så 249 så vidt jeg vet.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

ladov

Mitt inntrykk, uten å ha detaljerte logger å vise til, er at priskampanjene har kommet hyppig nok til at det nesten er umulig å betale fullpris..

Hvor sjelden kan du ha 'fullpris' før du ikke lenger kan bruke tallet i markedsføringssammenheng? Holder det med en dag i blant? Eller må du holde fullprisen noen uker? Med ZE40 så virker det som de har holdt fullpris i minst en måned nå..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Goggen123

Virker jo som en dårligere kampanje enn tidligere, da man såvidt jeg kan se ikke kan velge zaptec ladekabel men bare tilbys fastmontert pod point? Eller følger zaptec med som standard nå?

TM

Sitat fra: Goggen123 på lørdag 25. februar 2017, klokken 16:17
Virker jo som en dårligere kampanje enn tidligere, da man såvidt jeg kan se ikke kan velge zaptec ladekabel men bare tilbys fastmontert pod point? Eller følger zaptec med som standard nå?
Nei, det er faktisk et pristillegg på 7500 kr for å si fra seg ladepakken til en verdi av 21.000 og få en gigantisk  ladekladd i stedet. Det betyr at ladekladden i praksis koster 28.500 eks.mva. Det er helt klart et røverkjøp, men det er vel Renault som er røveren  ;)

Knut Røe

Sitat fra: TM på lørdag 25. februar 2017, klokken 17:52
Det betyr at ladekladden i praksis koster 28.500 eks.mva.
Det begynner å bli ganske ekstremt rett og slett. Hva er det som er så vanskelig med å lade på IT egentlig, ingen andre elektriske apparater bryr seg vel om hvilket nettsystem du er tilkoblet.

jkirkebo

Sitat fra: tiger``n på lørdag 25. februar 2017, klokken 19:29
Sitat fra: TM på lørdag 25. februar 2017, klokken 17:52
Det betyr at ladekladden i praksis koster 28.500 eks.mva.
Det begynner å bli ganske ekstremt rett og slett. Hva er det som er så vanskelig med å lade på IT egentlig, ingen andre elektriske apparater bryr seg vel om hvilket nettsystem du er tilkoblet.

Jeg tror det er fordi bilen ikke kan regnes som dobbeltisolert da Renault bruker motorviklingene i ladeprosessen. Er det dårlig/mamglende isolasjon mellom motorviklinger og karosseri kan ikke dette heller jordes. For å få en sikker ladeprosess er man da avhengig av at karosseriet har null potensiale mot jord, og det løses med TN-nett der N-leder har samme potensiale som jord. I et IT-nett har begge faseledere 130V mot jord, og om bilen ladet på dette kunne man risikert 130V med støt om man tok på den og samtidig hadde forbindelse mot jord (f.eks tok på en metallstolpe samtidig).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

dodyara

Jeg har bestilt bilen for to uker siden. Har ikke fått den. Leveringsdato i april. Er det mulig å få rabatt?

Homecast

Sitat fra: dodyara på søndag 26. februar 2017, klokken 02:05
Jeg har bestilt bilen for to uker siden. Har ikke fått den. Leveringsdato i april. Er det mulig å få rabatt?

Hvorfor spør du på forumet og ikke selgeren din? Er bare der du får svaret
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

TM

Sitat fra: dodyara på søndag 26. februar 2017, klokken 02:05
Jeg har bestilt bilen for to uker siden. Har ikke fått den. Leveringsdato i april. Er det mulig å få rabatt?
Var prisen 20.000 høyere når du bestilte den, enn denne nå under kampanjen ?  Da ville jeg ta det opp med forhandleren for å se om han kan gjøre noe. Det er nok dessverre ikke noe du har krav på, for prisen på kontrakten er bindende for begge parter. Men les i kontrakten hva det står om prisendring fra fabrikk. Den er nok ment for eventuell prisøkning, men den burde jo gjelde begge veier.

Rav4_EV

Sitat fra: jkirkebo på lørdag 25. februar 2017, klokken 20:03
Sitat fra: tiger``n på lørdag 25. februar 2017, klokken 19:29
Sitat fra: TM på lørdag 25. februar 2017, klokken 17:52
Det betyr at ladekladden i praksis koster 28.500 eks.mva.
Det begynner å bli ganske ekstremt rett og slett. Hva er det som er så vanskelig med å lade på IT egentlig, ingen andre elektriske apparater bryr seg vel om hvilket nettsystem du er tilkoblet.

Jeg tror det er fordi bilen ikke kan regnes som dobbeltisolert da Renault bruker motorviklingene i ladeprosessen. Er det dårlig/mamglende isolasjon mellom motorviklinger og karosseri kan ikke dette heller jordes. For å få en sikker ladeprosess er man da avhengig av at karosseriet har null potensiale mot jord, og det løses med TN-nett der N-leder har samme potensiale som jord. I et IT-nett har begge faseledere 130V mot jord, og om bilen ladet på dette kunne man risikert 130V med støt om man tok på den og samtidig hadde forbindelse mot jord (f.eks tok på en metallstolpe samtidig).

Du var veldig nærme. Renault er opptatt av at jordforbindelsen har en viss kvalitet. Dette er ikke mulig å kunne måle ut i et IT nett fra bilens side . I TN  kan man legge inn en belastning og måle forskjellen mellom jord og nøytralleder. Man kan da regne ut jordmotstanden som må være bedre enn 150 Ohm etter Renaults krav.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

svingen

Kan virke som den laderen fra zaptech rett og slett er veldig dyr så dem ikke vil selge den
Vil nå tro alle som kjøper den her vil ha mulighet til å lade overalt. Leste att Renault skulle komme med en el nyhet på en messe som var 7 mars. Men er vel tvilsomt det er noe med laderen som vel er et typisk norsk problem.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

PionerThink

Ringte Motorforum Kristiansand i går av ren nysgjerrighet ref ovenfor spørsmål om Zaptec lader samt leveringstid på Zoe 400 km.
De kunne opplyse at tidligere gjeldende prisliste hvor dette var en "opsjon" å velge, mot å frasi seg wallbox/hjemmelader og betale i tillegg den nette sum av 7500,- fremdeles var gjeldende! (mao så er det bare å trekke 20 000,- av prisene på de tre utstyrsvariantene slik de står i lista)
Det er mulig at Zaptec tar seg veldig godt betalt for denne laderen da for å ta inn litt utviklingskostnader :o
Leveringstid på ny Zoe var forøvrig 2-3 uker fikk jeg beskjed om!
Grå BMW i3 I01 2014-modell i daglig bruk i Kristiansand
Hvit i-Miev 2012-modell, gått 53 500 km, solgt
Grå Think 2001-modell, USA-utgave, solgt.

hansnissens

Jeg fikk høre fra forhandler at Zaptec lader koster 20 000,-. Vanvittig pris spør du meg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA