Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Første prøvekjøringer/tester i Norge

Startet av Avh, torsdag 20. april 2017, klokken 10:16

« forrige - neste »

spirrevipp

Nå fikk jeg kontakt via app igjen etter å ha vært uten kontakt siden i går. Spiller ikke så stor rolle for meg siden bilen er inne for coating men.. nysgjerrigheten lenge leve!  ;D
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

Tuxedo

Jeg fikk også kontakt, så den er tydeligvis oppe igjen nå.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

DagfinnN

X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

daktari

Fungerer fortsatt ikke mot min bil i dag. etter lunsj.
Bilen ble utlevert ny i går, fungerte fra ca. kl 12 til kl 18 den dagen.

TeslaSvein63

Har ingen kontakt med bilen enda her heller. Kan det være så vanskelig for Tesla å melde i fra om problemene og varsle på forhånd om forandringer som skal skje.

DagfinnN

Har hatt full kontakt siden kl 09 i morges.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

TeslaSvein63


Diravi

Til neste versjon: Jeg kunne ønske meg en funksjon i mobil-appen der jeg setter at lading skal være ferdig til for eksempel kl 0730, og bilen selv kalkulerer strømstyrke ut fra det for å være ferdigladet til riktig tid. Vi har en type 2 20A ladestasjon, og med vårt kjøremønster er den da ofte ferdigladet kl to-tre om natten og rekker å få kaldt batteri til jeg må sette på forvarming rett før avgang = strømsløsing.

Jeg KAN selvsagt regne på hvor mange Ampere som trengs for at den skal være ferdig til avgang og så stille ned manuelt i bilen. Men hvorfor skal jeg måtte gjøre det, når det er en typisk ting som en app burde fikse lett? Dessuten har Teslaen en tendens til å huske den lavere innstillingen og tilby bare for eksempel 8A neste gang - så må jeg stille opp igjen når jeg faktisk trenger 20.

Er det noen med direkte linje til Hr. Musk, eller skal man sende ham en linje på Twitter?  8)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

twinpeaks

Sitat fra: Diravi på torsdag 09. mars 2017, klokken 12:30
Til neste versjon: Jeg kunne ønske meg en funksjon i mobil-appen der jeg setter at lading skal være ferdig til for eksempel kl 0730, og bilen selv kalkulerer strømstyrke ut fra det for å være ferdigladet til riktig tid. Vi har en type 2 20A ladestasjon, og med vårt kjøremønster er den da ofte ferdigladet kl to-tre om natten og rekker å få kaldt batteri til jeg må sette på forvarming rett før avgang = strømsløsing.

Jeg KAN selvsagt regne på hvor mange Ampere som trengs for at den skal være ferdig til avgang og så stille ned manuelt i bilen. Men hvorfor skal jeg måtte gjøre det, når det er en typisk ting som en app burde fikse lett? Dessuten har Teslaen en tendens til å huske den lavere innstillingen og tilby bare for eksempel 8A neste gang - så må jeg stille opp igjen når jeg faktisk trenger 20.

Er det noen med direkte linje til Hr. Musk, eller skal man sende ham en linje på Twitter?  8)

Ja, det hadde vært fint. Men jeg synes at det går ganske greit å sette på lading med timer, dvs starter mitt på natten. Jeg lader med 7 kw og da vet jeg ganske nøye hvor lang det tar å lade. Så sier ja bilen ifra hvor lenge den skal lades igjen og det er ganske pålitelig i "normal" SOC. Det blir litt mer vanskelig de få ganger jeg lader til 100 % rett før en lang tur (siden de siste % går så sakte) - men da tar jeg heller sjansen at bilen står litt (opp mot en time) full-ladet. Jeg tror neppe at jeg gjør noe stor skade med det når jeg ellers utelukkende ligger mellom 40 % og 75 % SOC.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Cries

Kan anbefale appen "Tesla CTRL". Der kan du sette opp schedules på det meste, og har det som burde vært i originalappen til Tesla.

Tips: Hvis lading ikke starter om natta, kan det skyldes kaldt batteri. Sett heller schedule til å endre charge limit i stedet for "start charge" og evt vurder å start klimaanlegg på min temp og slå av 15 min etter. Det "tvinger" bilen våken til å starte lading.

torav

Prøvde meg på Tesla CTRL. Første problemet er at jeg ikke fikk velge rett bil (jeg har to stk model S).
Fant ikke noe hjelp i den saken på websiden heller. Er det noen av dere som vet om det finnes en funksjon som støtter det?
Model S85, rød, beige skinn, tech, pano, luft, lyd, park, levert 26. Juni 2014
Model S85D, grå, grå skinn, tech, pano, dobbeltlader, levert april 2015

Thor2014

Appen ble oppdatert i dag. (iOS)
Merket ingen forskjell

JorgenM

Android også.
Bare mindre feilrettinger.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

snd

Sitat fra: torav på fredag 10. mars 2017, klokken 10:24
Prøvde meg på Tesla CTRL. Første problemet er at jeg ikke fikk velge rett bil (jeg har to stk model S).
Fant ikke noe hjelp i den saken på websiden heller. Er det noen av dere som vet om det finnes en funksjon som støtter det?

Jeg har samme problem. Har sagt i fra om dette til  utvikler for 6-7 mnd. siden. Ikke hørt noe.

EDIT: får bare opp den eldste bilen
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA