Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

odark

Har levering 17. og ingen beskjed om verken betaling eller 21" problemet. Det er også uklart om jeg har hjemlevering eller ikke, siden jeg har fått beskjed om både henting i dramen og hjemlevering. Ikke registret hos SVV
Edit : 17 des
Tesla Model Y Performance 2023 (Hvit,sort, 21") bestilt 3/8-22, levert 16/12 -22

mxm

Sitat fra: førategangtesla på onsdag 07. desember 2022, klokken 17:37
Sitat fra: Peppa gris på onsdag 07. desember 2022, klokken 09:05
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Ikke det som velter lasset, men er 500 kr mer i mnd.

Skjønner at det er frustrerende. Selv hentet jeg en MYP forrige fredag og jeg fikk 2.34 %. Jeg har snakket med santander i etterkant når de ville selge meg forsikring på lånet, jeg spurte om jeg ville beholde renten og hun jeg snakket med sa at jeg beholder renten på 2.34% i tre år,  deretter så følger jeg de samme økningene/senkning av renten som alle andre, men det starter ut fra den grunnrenten jeg har nå, så jeg ville sånn sett fortsatt beholde en god rente.

Når tar DNB kontakt om endelig rente?
Jeg har levering den 13. Foreløpig har jeg kun godkjent eierskap i vegvessen og har blitt kontaktet av Forsikring.

Kim-

Hos oss var det kvelden før det tikket inn sms om å godkjenne lån
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

Myp23

Sitat fra: mxm på fredag 09. desember 2022, klokken 15:15
Hei.

Flere som har opplevd renteoppgang hos DnB før levering? Jeg har hatt 2,34% frem til nå, så skal jeg godkjenne på 4,08% i dag. En bekjent hentet ut bil for 2 uker siden, og fikk 2,34%. Irriterer meg når dette blir så forskjellig fra når man bestiller, når man henter osv. Det verste er at han bestilte etter meg, og fikk levert bil før meg.

Skjønner at det er frustrerende. Selv hentet jeg en MYP forrige fredag og jeg fikk 2.34 %. Jeg har snakket med santander i etterkant når de ville selge meg forsikring på lånet, jeg spurte om jeg ville beholde renten og hun jeg snakket med sa at jeg beholder renten på 2.34% i tre år,  deretter så følger jeg de samme økningene/senkning av renten som alle andre, men det starter ut fra den grunnrenten jeg har nå, så jeg ville sånn sett fortsatt beholde en god rente.

Jeg har levering den 13. Foreløpig har jeg kun godkjent eierskap i vegvessen og har blitt kontaktet av Forsikring.

Jeg har levering samme dag og fikk signert lånedokumenter idag.

Thorium

Quicksilver leveranser generelt før nyttår ser dårlig ut, ifølge Tesla i dag, de estimerer grå levering i februar/mars. Jeg bestilte selv i mai 22.

Myp23

Noen som vet hvilke serier av myp som er beført av feilen på varmeapparat? Jeg skal hente en myp med 052 vin på tirsdag men ser folk får beskjed om utsettelse pga denne feilen kun dagen før utlevering..

podd123

Sitat fra: Myp23 på lørdag 10. desember 2022, klokken 12:59
Noen som vet hvilke serier av myp som er beført av feilen på varmeapparat? Jeg skal hente en myp med 052 vin på tirsdag men ser folk får beskjed om utsettelse pga denne feilen kun dagen før utlevering..

Jeg har ikke fått beskjed om varmeapparat, skal hente tirsdag. Har 497xx. De har heller ikke svart meg på at jeg ikke ønsker 19 som jeg fikk tilbud om på sms.

Myp23

Sitat fra: podd123 på lørdag 10. desember 2022, klokken 13:44

Jeg har ikke fått beskjed om varmeapparat, skal hente tirsdag. Har 497xx. De har heller ikke svart meg på at jeg ikke ønsker 19 som jeg fikk tilbud om på sms.

Krysser fingrene for at det er tidligere vin enn våre! Ser frem til å hente ut bilen😀

podd123

Sitat fra: Myp23 på lørdag 10. desember 2022, klokken 15:13
Sitat fra: podd123 på lørdag 10. desember 2022, klokken 13:44

Krysser fingrene for at det er tidligere vin enn våre! Ser frem til å hente ut bilen😀

Ja, blir spennende. Håper veldig at det løser seg med 21''.

msveen

Y Performance i QuickSilver på plass i Trondheim?

Peppa gris

Sitat fra: Myp23 på fredag 09. desember 2022, klokken 17:41
Sitat fra: mxm på fredag 09. desember 2022, klokken 15:15
Hei.

Jeg har levering samme dag og fikk signert lånedokumenter idag.

Du fikk 4,08 rente?

AyuCon

Noen som vil ha en Svart MYP til kostpris. Utlevering drammen 16 des. Uten vinterhjul.

HOFFERN342

Da er bilen vår ferdig registrert hos vegvesenet[emoji2956] fikk reg nummer i dag!

Høye EE skilter - de er visst ikke heeeelt ferdig med de enda gitt [emoji28]

Gleder oss til å hente den på torsdag!

Sent from my iPhone using Tapatalk

torlie

Ble ringt av Tesla Drammen angående vinterdekk, hvor de var tomme for 21" vinter mtp min levering i morgen. Spurte om varmpepumpe, med siden jeg ikke hadde hørt noe var min gjennomført stresstest uten feil.

Fikk på epost at jeg midlertidig låner 19" som erstattes med 21" i januar.

Som avtalt på telefon, vil din Model Y Performance (RN11760xxxx ) VIN:XP7YGCEL6PB05xxxx bli utlevert på 19" Nokian piggfrie vinterhjul. Du vil da bli fakturert for 19" vinterhjul på din sluttfaktura.

I januar vil du få mulighet til å levere inn dine 19" vinterhjul og oppgradere til 21" Nokian piggfrie vinterhjul mot å betale mellomlegget på kr 5090. Du må selv booke time for dette under «Service» i Tesla-appen. Betingelsen er at timen bookes innen 15. januar og at du kommer inn for hjulskift innen 31. januar. Har du ikke gjennomført hjulskiftet innen 31. januar vil det ikke lenger være mulig for deg å oppgradere til 21" vinterhjul med denne løsningen. Betaling av mellomlegget gjør du ved hjulskiftet direkte til service ved å fremvise denne e-posten.

2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Electroelectro

Sitat fra: torlie på mandag 12. desember 2022, klokken 13:34
Ble ringt av Tesla angående vinterdekk, hvor de var tomme for 21" vinter mtp min levering i morgen. Spurte om varmpepumpe, med siden jeg ikke hadde hørt noe var min gjennomført stresstest uten feil.

Fikk på epost at jeg midlertidig låner 19" som erstattes med 21" i januar.

Som avtalt på telefon, vil din Model Y Performance (RN11760xxxx ) VIN:XP7YGCEL6PB05xxxx bli utlevert på 19" Nokian piggfrie vinterhjul. Du vil da bli fakturert for 19" vinterhjul på din sluttfaktura.

I januar vil du få mulighet til å levere inn dine 19" vinterhjul og oppgradere til 21" Nokian piggfrie vinterhjul mot å betale mellomlegget på kr 5090. Du må selv booke time for dette under «Service» i Tesla-appen. Betingelsen er at timen bookes innen 15. januar og at du kommer inn for hjulskift innen 31. januar. Har du ikke gjennomført hjulskiftet innen 31. januar vil det ikke lenger være mulig for deg å oppgradere til 21" vinterhjul med denne løsningen. Betaling av mellomlegget gjør du ved hjulskiftet direkte til service ved å fremvise denne e-posten.

Hvor har du utlevering ?gjelder dette problemet hele Norge

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA