Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

HOFFERN342

Sitat fra: fNusNu på torsdag 08. desember 2022, klokken 20:52

Fikk telefon idag om at bilen (bestilt med S+V 21") leveres med 19" gemini vinter og at man kan sette seg på service ila januar for å få ettermontert 21" om man ønsker. Noen timer etter ringte Tesla igjen. Denne gangen for å opplyse om at utlevering imorgen er utsatt da de må stressteste varmepumpe...

:-\
Så nå tilbyr de faktisk å ettermontere 21"? Det er jo veldig bra [emoji1] kan fint leve med Gemini i julen mot at jeg får 21" i Januar!

Krysser fingrene for at varmepumpe er en rask fiks. Har du 05xxxx i vin? Eller er det 049xxx? Har hørt at det er en gitt serie med biler.. men vet ikke hvor mange det gjelder.

Sent from my iPhone using Tapatalk

fNusNu

Det er en 044xxx. Var en de hadde stående med rask levering (ikke så rask viser det seg  :P).

Lucifer-

Jeg har kjørt en 045xxx i to uker nå uten problem. Har sett biler opp til 043xxx med problemet. Lov å håpe på at både du og jeg slipper unna :)

HOFFERN342

Sitat fra: Lucifer- på torsdag 08. desember 2022, klokken 21:18
Jeg har kjørt en 045xxx i to uker nå uten problem. Har sett biler opp til 043xxx med problemet. Lov å håpe på at både du og jeg slipper unna :)
Krysser fingrene [emoji1]

Kim-

Noen som vet hva de gjør under "stresstest"? Jeg har en LR med 044xxx vin og føler ikke det er så god effekt i varmeapparatet.
2023 Tesla Model Y LR
2021 Tesla Model 3 LR - solgt
2018 Tesla Model X 75D - solgt

peterka

Fikk telefon idag om at bilen (bestilt med S+V 21") leveres med 19" gemini vinter og at man kan sette seg på service ila januar for å få ettermontert 21" om man ønsker. Noen timer etter ringte Tesla igjen. Denne gangen for å opplyse om at utlevering imorgen er utsatt da de må stressteste varmepumpe...

Kor tid skulle du få den? Drammen?

peterka

Sitat fra: peterka på torsdag 08. desember 2022, klokken 21:57

049681 slutter vin på min

fNusNu

Sitat fra: peterka på torsdag 08. desember 2022, klokken 22:09
Sitat fra: peterka på torsdag 08. desember 2022, klokken 21:57

049681 slutter vin på min

Opprinnelig utlevering 9.12 utsatt til 15.12 grunnet stresstestingen. Drammen ja.  :-\

Lucifer-

Sitat fra: Kim- på torsdag 08. desember 2022, klokken 21:23
Noen som vet hva de gjør under "stresstest"? Jeg har en LR med 044xxx vin og føler ikke det er så god effekt i varmeapparatet.

Jeg har sendt en melding til Tesla service på en eksisterende avtale som er ikke er relatert til varme. Skal oppdatere her hvis jeg får noe tilbake. Vil helst slippe at varmen slutter å fungere i romjula når vi ikke er hjemme.

tomas04

Sitat fra: Torpedo Ted på torsdag 08. desember 2022, klokken 15:29
Sitat fra: tomas04 på onsdag 07. desember 2022, klokken 12:24
Henter den 13. jeg og, fikk akkurat melding om at de har vanskeligheter med å levere vinterdekk på 21". De skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Usikker hva jeg gjør nå, egentlig. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke ønsker 19", og spesielt ikke 19" gemini.
Jeg avbestilte vinterhjul, og kjøpte de originale 21" vinterhjulene på Finn.no, er flere som selger de der til pris rett over Tesla sin pris (jeg fikk for 31k). Satser på at det ikke snør veldig dagen jeg henter bilen, og bytter om hjemme.
Jeg har kjøpt originale 21" vinterhjul på finn jeg og, for 30k. Splitter nye med hakkapeliitta r5 ev dekk. Ble litt kjøring men nå er det på plass.

Har ikke hørt noe videre fra Tesla, dessverre. Venter på at de skal ringe meg for å ordne opp i pris og logistikk rundt denne endringen. De sender meg stadig vekk meldinger om manglende betaling, men ingen tar kontakt etter jeg fikk meldingen om at de ikke klarer å levere dekkene, selv om det spesifikt stod at de "Vi vil ringe deg i løpet av kort tid". Har noen et telefonnummer til denne gjengen som holder på med vinterdekkene for Drammen-utleveringer? Er det forventet at jeg betaler for hele bilen inkl. vinterdekk? Ser for meg at jeg plutselig sitter der med 2 sett vinterdekk. For et latterlig opplegg.

Hadde foretrukket om de kunne lagt om til disse dekkene for meg uten at jeg trenger å kjøre noe sted. Såvidt jeg forstår så er det stort (fullstendig?) fratrekk i forsikring dersom man kræsjer i desember pga glatt føre med sommerdekk. Kjøre rundt med en splitter ny bil til 650k i desember uten vinterdekk, nei takk.

HOFFERN342

Sitat fra: tomas04 på fredag 09. desember 2022, klokken 09:57
Henter den 13. jeg og, fikk akkurat melding om at de har vanskeligheter med å levere vinterdekk på 21". De skulle ringe meg opp i løpet av dagen. Usikker hva jeg gjør nå, egentlig. Jeg er ihvertfall sikker på at jeg ikke ønsker 19", og spesielt ikke 19" gemini.
Jeg avbestilte vinterhjul, og kjøpte de originale 21" vinterhjulene på Finn.no, er flere som selger de der til pris rett over Tesla sin pris (jeg fikk for 31k). Satser på at det ikke snør veldig dagen jeg henter bilen, og bytter om hjemme.
Jeg har kjøpt originale 21" vinterhjul på finn jeg og, for 30k. Splitter nye med hakkapeliitta r5 ev dekk. Ble litt kjøring men nå er det på plass.

Har ikke hørt noe videre fra Tesla, dessverre. Venter på at de skal ringe meg for å ordne opp i pris og logistikk rundt denne endringen. De sender meg stadig vekk meldinger om manglende betaling, men ingen tar kontakt etter jeg fikk meldingen om at de ikke klarer å levere dekkene, selv om det spesifikt stod at de "Vi vil ringe deg i løpet av kort tid". Har noen et telefonnummer til denne gjengen som holder på med vinterdekkene for Drammen-utleveringer? Er det forventet at jeg betaler for hele bilen inkl. vinterdekk? Ser for meg at jeg plutselig sitter der med 2 sett vinterdekk. For et latterlig opplegg.

Hadde foretrukket om de kunne lagt om til disse dekkene for meg uten at jeg trenger å kjøre noe sted. Såvidt jeg forstår så er det stort (fullstendig?) fratrekk i forsikring dersom man kræsjer i desember pga glatt føre med sommerdekk. Kjøre rundt med en splitter ny bil til 650k i desember uten vinterdekk, nei takk.
Hvor lenge før levering fikk du melding btw.?

TeslaSY

Jeg fikk samme melding, og svarte at jeg trenger IKKE vinterhjul, de sende svar og akseptert, og oppdatert på min Tesla konto
Jeg ordnet vinterhjul og de skal komme og montere der, 19 tommer svart felger

Sitat fra: tomas04 på fredag 09. desember 2022, klokken 09:57

Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

tomas04

Sitat fra: HOFFERN342 på fredag 09. desember 2022, klokken 09:58
Hvor lenge før levering fikk du melding btw.?

Fikk melding for 2 dager siden, 7.12, og har utlevering 13.12.

torlie

Har henting 13.12, ikke hørt et pip om vinterhjul, sendte de sms for et par dager siden og skrev jeg regnet med de greide å skaffe 21" vinter. Ikke noe svar på det.
De har heller ikke mast om betaling, men har betalt hele summen i dag og da betalt for 21".
Tviler dog på jeg får dette likevel....
2020: MG ZS EV
2018 Zoe Bose Edition (solgt)
2016 Zoe Intens (Solgt)

Myp23

Sitat fra: torlie på fredag 09. desember 2022, klokken 10:48
Har henting 13.12, ikke hørt et pip om vinterhjul, sendte de sms for et par dager siden og skrev jeg regnet med de greide å skaffe 21" vinter. Ikke noe svar på det.
De har heller ikke mast om betaling, men har betalt hele summen i dag og da betalt for 21".
Tviler dog på jeg får dette likevel....

Jeg skal også hente 13.des, fikk beskjed om at dem ikke hadde flere 21'' vinter.. jeg har godkjent reg hos vegvesenet, fått skilt nr og fikk beskjed på sms fra Tesla å aktivere forsikring på bilen. Har hatt aktiv forsikring et par dager nå.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA