Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

k1

Sitat fra: k1 på fredag 21. oktober 2022, klokken 08:36
Interessant at de to nye, quicksilver og cherry red, har EDD på jan-mars 2023, mens «gammel» blå, står med mars-mai 2023. Får håpe det er grunnet allerede mange blå i backlog, og ikke produksjonsstart...   ???

Ser at quicksilver og cherry red allerede skyves på EDD siden jeg skrev for kort tid siden.
Quicksilver er nå mars-mai 2023, og cherry red er apr-juni 2023 i konfiguratoren.

ELTesla

Ja ser ut som de driver og oppdaterer konfigurator nå.
I skrivende stund er det rød som er lengst unna apr. jun. 2023.

Når de testet de nye lakkene i juli 2022, så var det kun grå og rød som ble lakket etter hva jeg husker.

TeslaSY

Nå er EDD en kommer tilbake for meg, Jan-Mar 2023
bestilte tidlig aug, sort-sort.
Tidligere var EDD Nov-dec'22 !!!!!!!!!!
Model Y Performance Svart - Levert 12.des'22
Model Y LR-AWD Hvit - levert 22.juni'22
Model Y LR-AWD grå Des 2021- Solgt
Model 3 LR-AWD 2021 - Solgt
Model S 75D 2018
Audi Q5 - Solgt

Thorium

Pratet med Tesla nå og ble fortalt at vi som har bestilt grå automatisk får Quicksilver, levering tidligst i desember.

Lucaria

Sitat fra: NOway på torsdag 20. oktober 2022, klokken 21:35

Hattehylle som sitter dårlig bak

Dette var jeg som nevnte. Nå skal selfølgelig hver eneste ting vare 100% perfekt på en ny dyr bil, men la oss holde oss litt edru.

Hattehyllen satt ikke dårlig, det var kun hvis jeg la flatt jern som den hoppet ur sporene. Litt krympeslange på "pluppene" og jeg kan nå gi så flatt jern jeg vill og den sitter fast.

Ja det var dårlig at den ikke satt bedre, men satt i lyset av at allting annet er helt nydelig perfekt på min bil så syns jeg det blir litt merkelig å liste alle feil som alle noengang hatt? Bilen min har ingen av de andre feilene, den er fast og fin, uten ulyder, ingen mangler i lakken (fått bekreftet av coating-ekspert). Allting bare virker og jeg kommer fra en XC60 men syns dette er en helt nydelig bil på alle måter.

Bare som info til andre så det ikke blir helt tatt ut av sammenheng.

anders_ss

Fikk denne på e-post fra Tesla i dag:

Hei, vi trenger en bekreftelse fra deg på at du ønsker å ta levering av din bestilte Tesla i år. Om det er aktuelt med ny Tesla, må du svare oss slik at vi kan sette deg på liste over kunder som ønsker levering. Om vi ikke hører fra deg innen i morgen ettermiddag vil du tidligst bli allokert en bil i 2023. Denne sms'en kan besvares. Mvh Tesla Bergen

Selv om det står "SMS'en kan besvares" så kom meldingen på e-post, men det fungerte å svare der også.

I appen står EDD til 20.november til 31. desember (stod oktober 2022 - januar 2023 for noen dager siden da EDD kom tilbake).

Bestilt H/S med vinterdekk og EAP 06.08.2022. (redigert fra S/H, gikk litt fort her når stemningen gikk i taket)

ELTesla

tklev

Sitat fra: ELTesla på fredag 21. oktober 2022, klokken 11:04
Hvitt interiør og levering i 2022?

Nå var det ikke meg du spurte - men fikk tentativ levering desember 2022 når jeg ringte Tesla Molde. Hvitt interiør, sort bil. Bestilte i mars.

anders_ss

Sitat fra: ELTesla på fredag 21. oktober 2022, klokken 11:04
Hvitt interiør og levering i 2022?

Om det var min post du siktet til, så er den redigert nå. Hvit bil med sort interiør skulle være det være.

NOway

Sitat fra: Lucaria på fredag 21. oktober 2022, klokken 10:02
Sitat fra: NOway på torsdag 20. oktober 2022, klokken 21:35

Hattehylle som sitter dårlig bak

Dette var jeg som nevnte. Nå skal selfølgelig hver eneste ting vare 100% perfekt på en ny dyr bil, men la oss holde oss litt edru.

Hattehyllen satt ikke dårlig, det var kun hvis jeg la flatt jern som den hoppet ur sporene. Litt krympeslange på "pluppene" og jeg kan nå gi så flatt jern jeg vill og den sitter fast.

Ja det var dårlig at den ikke satt bedre, men satt i lyset av at allting annet er helt nydelig perfekt på min bil så syns jeg det blir litt merkelig å liste alle feil som alle noengang hatt? Bilen min har ingen av de andre feilene, den er fast og fin, uten ulyder, ingen mangler i lakken (fått bekreftet av coating-ekspert). Allting bare virker og jeg kommer fra en XC60 men syns dette er en helt nydelig bil på alle måter.

Bare som info til andre så det ikke blir helt tatt ut av sammenheng.

Hattehylle nevnt fra kollega + diverse YouTube, men ser du har også nevnt dette. Det er flere en deg som har fått bil. Har du sett bak paneler ved dører under panser (diamant åpningen) etter mangelfull lakk?

Ellers la jeg ut listen jeg har lagret på tlf for hva jeg skal kontrollere når jeg henter min og tenkte dette kunne være grei info for andre som skal få utlevert sin bil. Siden det i tillegg ble spurt etter dette. Flere av disse manglende har jeg også i dag eller har hatt. Så dette er velkjente feil som gjelder flere modeller. Se også den svenske saken som rulles opp nå, som startet opp med Jack punkter som sprekker og bøyes. Flere alvorlige avvik bringes også opp. Spennede sak.

Å henge seg opp i dette på forumet blir for meg litt kvinneguiden.

Ta i mot informasjonen og slutt å syt. Bruk om du ønsker eller la være. Den dagen du står det med dugg i lyktene på kontroll langs veien med statens veivesen og får mangellapp er det sikkert kjip følelse og ikke ha sjekket dette tidligere.

Er helt barnehage.

Forsøkt å poste om levering ang MYP men er hårsåre som skal henge seg opp i alt. Slutt å syt!

Jeg ser denne tråden handler om leveringstid, hvordan leveransen utføres og annet  relevant i forhold til leveranse. Vi er også i tid der Tesla i det skjulte oppgraderer litt og litt med nye funksjoner og endring opp i mot 2023. Denne tråden ville jeg da naturlig ha sett etter slikt for å se hva som leveres og når.

ludvigs1

Sitat fra: NOway på fredag 21. oktober 2022, klokken 13:17

Er helt barnehage.

Forsøkt å poste om levering ang MYP men er hårsåre som skal henge seg opp i alt. Slutt å syt!

Jeg ser denne tråden handler om leveringstid, hvordan leveransen utføres og annet  relevant i forhold til leveranse. Vi er også i tid der Tesla i det skjulte oppgraderer litt og litt med nye funksjoner og endring opp i mot 2023. Denne tråden ville jeg da naturlig ha sett etter slikt for å se hva som leveres og når.

Preach!
o- 22' Tesla Model Y Performance Sort/Sort 2x21" bestilt 06.22
x- 21' Tesla Model Y LR Hvit/Sort 19"

Lucaria

Så det å fortelle om hver eneste liten ting som kan vare feil er greit, men å fortelle om enkle knep for å få det fikset er ikke greit?

Det handler ikke om å syte. Jeg deler med meg av info. Hvis jeg ikke hade kunne fikse det selv så hade det jo kunnet blitt intressant å vite hvordan supporten håndterte dette.

Dette er min erfaring med leveranse av bilen og jeg syns at det å vare fornøyd er også en viktig ting å formidle. Hvorfor skal det vare så "kvinneguiden" enligt deg? Det kan jo virke som du blir mer og mer aggressiv jo mere noen liker Tesla og det syns jeg personlig er mere kvinneguiden en noe annet.

Jeg deler det jeg anser kan vare intressant for andre, akkurat som deg. Din liste er kjempebra for ting man bør se etter, men å ikke kunne poste fikser for feil det syns jeg blir for dumt.

NOway

Sitat fra: Lucaria på fredag 21. oktober 2022, klokken 13:41
Så det å fortelle om hver eneste liten ting som kan vare feil er greit, men å fortelle om enkle knep for å få det fikset er ikke greit?

Det handler ikke om å syte. Jeg deler med meg av info. Hvis jeg ikke hade kunne fikse det selv så hade det jo kunnet blitt intressant å vite hvordan supporten håndterte dette.

Dette er min erfaring med leveranse av bilen og jeg syns at det å vare fornøyd er også en viktig ting å formidle. Hvorfor skal det vare så "kvinneguiden" enligt deg? Det kan jo virke som du blir mer og mer aggressiv jo mere noen liker Tesla og det syns jeg personlig er mere kvinneguiden en noe annet.

Jeg deler det jeg anser kan vare intressant for andre, akkurat som deg. Din liste er kjempebra for ting man bør se etter, jeg har aldrig sagt noe annet, men å ikke kunne poste fikser for feil det syns jeg blir for dumt.

Det var ikke bare til deg. Folk må slutte å være så nærtagen. Hva bryr det deg hva jeg sier? All info er god info. Sikkert mange her som er mer nøye på at Xbox-en funker 100% enn bilen til 600-700k. Se for deg at du ikke kan bruke en av knappene på håndkontrollen fordi det er innenfor spekk ha ha. Skyt meg langsomt.

Lucaria

Sitat fra: NOway på fredag 21. oktober 2022, klokken 13:47
Sitat fra: Lucaria på fredag 21. oktober 2022, klokken 13:41

Jeg deler det jeg anser kan vare intressant for andre, akkurat som deg. Din liste er kjempebra for ting man bør se etter, jeg har aldrig sagt noe annet, men å ikke kunne poste fikser for feil det syns jeg blir for dumt.

Det var ikke bare til deg. Folk må slutte å være så nærtagen. Hva bryr det deg hva jeg sier? All info er god info.

Så lenge det går begge veier så er alt i orden.

Tai

Sitat fra: tklev på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 23:04
Er jeg den eneste «idioten» som har valgt den vanskeligste kombinasjonen å holde «ren«?  Sort bil og hvitt interiør😅.. bestilte i mars - men har fått utsatt levering gang på gang. Og rett før EDD ble tatt vekk stod det februar 2023😔

Bestilte hvit/hvit i august 2021, har gått flyttet levering 5-6 ganger. Spurte Tesla om jeg skulle bytte til hvit/sort for å sikre levering i 2022, fikk som svar at jeg burde beholde bestilling og at de satt meg høyt på en liste over personer de ringte om en bil ble tilgjengelig. Angrer bittert på at jeg hørte på Tesla 😓
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA