Levering model Y performance

Startet av Lars C. Krogenæs, torsdag 19. januar 2017, klokken 13:36

« forrige - neste »

tklev

Sitat fra: Tai på lørdag 22. oktober 2022, klokken 20:20
Sitat fra: tklev på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 23:04
Er jeg den eneste «idioten» som har valgt den vanskeligste kombinasjonen å holde «ren«?  Sort bil og hvitt interiør😅.. bestilte i mars - men har fått utsatt levering gang på gang. Og rett før EDD ble tatt vekk stod det februar 2023😔

Bestilte hvit/hvit i august 2021, har gått flyttet levering 5-6 ganger. Spurte Tesla om jeg skulle bytte til hvit/sort for å sikre levering i 2022, fikk som svar at jeg burde beholde bestilling og at de satt meg høyt på en liste over personer de ringte om en bil ble tilgjengelig. Angrer bittert på at jeg hørte på Tesla 😓

Oi.. 2021😔..
Tror Tesla jobber knallhardt for å få ut performance modellene før nyttår pga skatteproblemene etterpå..

Snakket med mitt lokale Tesla kontor - og på deres sider står det desember 2022.. men ikke oppdatert på kontoen min enda😔. Så får bare håpe de klarer det🙏🏻🤩

Paul

Sitat fra: tklev på lørdag 22. oktober 2022, klokken 20:34
Sitat fra: Tai på lørdag 22. oktober 2022, klokken 20:20
Sitat fra: tklev på tirsdag 18. oktober 2022, klokken 23:04
Er jeg den eneste «idioten» som har valgt den vanskeligste kombinasjonen å holde «ren«?  Sort bil og hvitt interiør😅.. bestilte i mars - men har fått utsatt levering gang på gang. Og rett før EDD ble tatt vekk stod det februar 2023😔

Bestilte hvit/hvit i august 2021, har gått flyttet levering 5-6 ganger. Spurte Tesla om jeg skulle bytte til hvit/sort for å sikre levering i 2022, fikk som svar at jeg burde beholde bestilling og at de satt meg høyt på en liste over personer de ringte om en bil ble tilgjengelig. Angrer bittert på at jeg hørte på Tesla 😓

Oi.. 2021😔..
Tror Tesla jobber knallhardt for å få ut performance modellene før nyttår pga skatteproblemene etterpå..

Snakket med mitt lokale Tesla kontor - og på deres sider står det desember 2022.. men ikke oppdatert på kontoen min enda😔. Så får bare håpe de klarer det🙏🏻🤩

Stoler ikke helt på tesla estimater.  Bestillte hvit/hvit YP i mai 2022, men når dem tidlig i Juni flyttet dato fra Aug-October, til Nov-Jan23, da bestilte jeg 2 til biler :D

en LR hvit/hvit. Har fått (Kina) VIN på den, og levering mellom 26Oct-15Nov.
og en Hvit/svart YP, som nå dukket opp med estimat i 03-19Nov, ingen VIN enda.

den opprinnelig hvit/hvit er nå med estimat Mars-Mai2023. foreløpig gjør jeg ingenting med den bestilling. For se til våren, hvis jeg kan selge  de 2 biler med fortjeneste som er over det som koster i avgifter å ta ut en YP i 2023 - da skal jeg ta den ut.

A.Mario

Flere som har fått endret estimert levering i dag? Gikk fra Jan-mars 2023 til 3.des-31.des

Bestilte 1.9.22 - sort/sort YP
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

matgsl

Tok en råsjans og endret fra hvit/sort til QuickSilver/sort i dag, pluss vinterdekk. Sjansene er vel lave, men håpet er at tesla vil tjene mest mulig i Q4 og får opp farten på prod av QuickSilver. Ellers blir det muligens avbestilling.

tklev

Sitat fra: matgsl på søndag 23. oktober 2022, klokken 09:11
Tok en råsjans og endret fra hvit/sort til QuickSilver/sort i dag, pluss vinterdekk. Sjansene er vel lave, men håpet er at tesla vil tjene mest mulig i Q4 og får opp farten på prod av QuickSilver. Ellers blir det muligens avbestilling.

Jeg tipper Tesla ønsker å prioritere bestillinger gjort -før- myndighetene annonserte skatte-endringene.. De har også andre markeder som har lang leveringstid - så tror ikke Tesla «trenger» å prioritere Norge mer enn andre for -nye- bestillinger som er inneforstått med leveringstid på nyåret.

kathri1e

Levering i stavanger. har fått oppdatert edd 2-18 nov 22..  :+1: Sort/sort bestilt i april.

Reflektor

Sitat fra: 0mar0 på lørdag 22. oktober 2022, klokken 23:20
Flere som har fått endret estimert levering i dag? Gikk fra Jan-mars 2023 til 3.des-31.des

Bestilte 1.9.22 - sort/sort YP
YP sort/sort bestilt 15.08 står fortsatt med Jan-mars 23. Hadde 27nov -15 feb når jeg bestilte. Fikk så Jan-mars. La til vinterdekk og fikk tilbake den første før  den ble borte noen uker.  Når den kom tilbake var det Jan-mars igjen. Ikke fått tlf/sms.

Barid Bel

Bestilt svart/svart 27.5, utlevering Drammen, app sier 7-21 November. Fant VIN i kildekoden i dag.
Kia e-Niro MY21
Tesla Model Y Performance forhåpentligvis 2022
Backend dev

B1

Sitat fra: tklev på søndag 23. oktober 2022, klokken 09:46

Jeg tipper Tesla ønsker å prioritere bestillinger gjort -før- myndighetene annonserte skatte-endringene.. De har også andre markeder som har lang leveringstid - så tror ikke Tesla «trenger» å prioritere Norge mer enn andre for -nye- bestillinger som er inneforstått med leveringstid på nyåret.
De prioriterer nok Norge frem til nyttår. Det hadde ikke forundret meg om de sendte flere biler enn Norge har bestilt for å sørge for flest mulige leveringer her før '23. I Norge er det prisøkning - som kan gå utover valget om kjøp. Kunder i andre land må bare vente lengre. Jeg vet at Tesla taper flere Plaid bestiller (inkl. min) om de ikke leverer i år.
Model S Plaid
Solgt: TM3 LR

matgsl

Sitat fra: tklev på søndag 23. oktober 2022, klokken 09:46

Min bestilling var fra juli i år. Siste estimat i app er nov 21. - des 28.

A.Mario

Står det 2022 Tesla Model Y inne på appen din eller niks nada?

En jeg kjenner med levering jan-mars fant også vin nummeret i kildekoden i dag, så får ikke det her til å gå opp i opp.

Sitat fra: Barid Bel på søndag 23. oktober 2022, klokken 19:54
Bestilt svart/svart 27.5, utlevering Drammen, app sier 7-21 November. Fant VIN i kildekoden i dag.
Model Y Svart - Bes. 1.9 - EDD 4.12-31.12

NOway

Sitat fra: 0mar0 på søndag 23. oktober 2022, klokken 21:52
Står det 2022 Tesla Model Y inne på appen din eller niks nada?

En jeg kjenner med levering jan-mars fant også vin nummeret i kildekoden i dag, så får ikke det her til å gå opp i opp.

Sitat fra: Barid Bel på søndag 23. oktober 2022, klokken 19:54

Kina VIN er kun for referanse til forsikringsselskap så de skal ha noe å beregne etter og er en demo/referanse bil. Den ligger under forsikring i kildekode. Mange er nok lurt av den.

Sjekk at VIN er fra Berlin om det er VIN.

Barid Bel

Min er VIN fra Berlin, står ikke årstall + model Y i app ennå.
Kia e-Niro MY21
Backend dev

NOway

Sitat fra: Barid Bel på søndag 23. oktober 2022, klokken 22:52

Spennede.

Hva fikk du de 5 første på VIN?

Blir spennende å se på de nye hvordan det er uten park sensorer, og om det er andre nye endringer. Oktober er vel turnover for nye funksjoner og endringer.

Barid Bel

Sitat fra: NOway på søndag 23. oktober 2022, klokken 23:35
Sitat fra: Barid Bel på søndag 23. oktober 2022, klokken 22:52

Spennede.

Hva fikk du de 5 første på VIN?

Blir spennende å se på de nye hvordan det er uten park sensorer, og om det er andre nye endringer. Oktober er vel turnover for nye funksjoner og endringer.

XP7YG. Jeg også er veldig spent på hva som kommer med. Leser at enkelte har fått de oppgradere kameraene fra Samsung nå, og lurer på om det gjelder her også.
Kia e-Niro MY21
Backend dev

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA