Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Ladehastighet på nye 2170 batterier

Startet av MrG, mandag 06. mars 2017, klokken 05:48

« forrige - neste »

MrG

Vindusviskerene på model s er utrolig dårlig spesielt vinterstid.
Noen som kan dele erfaringer med x her i forhold til S?
Håper virkelig dette er forbedret.

MrG

jlan

#1
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Nasatech

Jeg synte se på min Model X er bedre, men da jeg fikk bilen så lå slangen til spylevesken i klem under pakningen til vindu på førersiden. Dette førte til at det ikke kom ut noe særlig veske. Dro kraftig i slangen og da spratt den ut. Man ser det er sånn den skal ligge når man ser etter. Da fungerte det mye bedre :)

strips

Har ikke erfaring fra andre Tesla men har klaget på mine viskere. Ett felt nede på passasjersiden som er nesten umulig å viske bort og når jeg passerer 60-80 er det også ett felt lavt på førersiden som ikke lar seg viske bort. Ikke noe problem  med sikt men veldig irriterende og slik skal det ikke være.

dainai

Sitat fra: strips på tirsdag 03. januar 2017, klokken 12:29
Har ikke erfaring fra andre Tesla men har klaget på mine viskere. Ett felt nede på passasjersiden som er nesten umulig å viske bort og når jeg passerer 60-80 er det også ett felt lavt på førersiden som ikke lar seg viske bort. Ikke noe problem  med sikt men veldig irriterende og slik skal det ikke være.

+1

Nasatech


prophan

Er begge sidene dårlig? Da hjelper det ikke med Jlan sitt kleskypetriks for å fordele på trykket heller ... ;) ;D
Tesla Model X90D - Produsert juli 2017
Midnight Silver
6 seter hvitt "skinn"
Alt utstyr inkl FSD opsjon

MrG

Model X har dyser på selve visker bladene, model S har ikke det. Det er jo en vesentlig forskjell. Skulle tro dette hadde stor effekt da væske blir fordelt riktig på ruten i hele synsfeltet - dog dette har jeg ikke fått prøvd.
Model S er helt håpløs på vintervei da masse dritt blir værende igjen - spesielt over 60km/t

jlan

TMX: Det er fortsatt elendig på min bil på dager som i dag, med saltet slaps. Som nevnt hjelper det litt å strupe slik at venstre visker får mer væske. Denne går ganske langt over på passasjersiden, så prøv å se etter om det er manglende trykk på venstre visker som er problemet også der.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Teslanewbie

Nytt fra Mercedes , kanskje noe for X ?

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jlan

Det er jo den løsningen Tesla har kopiert på TMX, men dessverre en elendig kopi.
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

Hodetelefoner

Er jo en fin løsning hvis man har et 200liters fat med spylerveske :)

Øyvind.h

Antar det ikke er noen forskjell på dysene på vinter vs ikke vinterpakke når dysene sitter på selve viskeren slik de gjør på X?

Har fått med meg at X-viskerne er dårligere enn på S, noe som er ganske bra jobbet. Men på S er vel dysene uten vinterpakke bedre da de dusjer istedenfor å spyle en enkelt stråle. Ingen erfaring med dette selv da jeg har vinterpakke på nyeste S``en.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

GOS

Min S uten vinterjakke ( juni 14) dusjer ikke, men spyler med enkel håpløs stråle
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Øyvind.h

Ja dusj kom vel i 2015 en gang. Jeg skal prøvekjøre X en gang neste uke. Setene, fwd, frontlys og forbruk er viktige ting jeg skal se nøye på da :)
Legger til spylerne.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA