Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Importere selv

Startet av Boogie, søndag 26. desember 2010, klokken 15:15

« forrige - neste »

nofuelno

Under 280.000,- tror jeg også på nå . ... inkludert vinterdekk og klargjøring.

Levering før 15.08.11 tror jeg derimot mindre på.

Legg til et par måneder + +
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

RoadRunner

Hmm. Betaler ca 270K for en Zebra-Think. Skulle fulgt med mer i timen ser jeg. Siste jeg hørte var over 300.000 for Leaf'en, da var det ikke så mye evaluering som skulle til for å velge kjøretøy.

Ikke noe å tenke på nå da - får tro at plast-karosseri og gjennomprøvd konstruksjon gjør meg glad uansett hvor fin og god Leaf'en blir :D. Vi får møtes og testkjøre, Saxo!
Trondheim
MetroBuddy 2010
Tesla Model S Aug-2013 https://elbilforum.no/index.php?topic=8666.315
Buddy 2009 - "Vesla B13"
Buddy Des-2008. Pensjonist "RoadRunner". http://www.evalbum.com/2364 
Think 2sZebra Mai-Aug 2011 https://elbilforum.no/index.php?topic=3964.msg34349#msg34349
Kewet5 - juniors! Nå pensjonist. https://elbilforum.no/index.php?topic=2885.0

elektrolux

Og ikke minst; du kan kjøre med Thinken, mens andre bare drømmer om Leaf. ;)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

commiesoft

Nå har vi bladd opp 270k for en THINK, og så dukker Nissan Leaf opp, selvfølgelig.

Men har ikke disse bilene samme batterikapasitet? Og er det ikke sånn at Nissan Leaf veier ca 7 personer mer enn THINK'en min?

Gjett hvem av dem som vil vise seg å funke, og hvem av dem som vil gå på trynet
i 18 minus. :)

Trond.Strom

Hvis man trenger å kjøre 10+ mil om vinteren i 20 blå  er vel ikke elbil noe særlig i det hele tatt, men Think utklasserer nok leaf i den testen ja

jkirkebo

Sitat fra: Trond.Strom på mandag 07. mars 2011, klokken 13:29
Hvis man trenger å kjøre 10+ mil om vinteren i 20 blå  er vel ikke elbil noe særlig i det hele tatt, men Think utklasserer nok leaf i den testen ja

Tja, hvorfor skulle den gjøre det ? Batterikapasiteten er noenlunde identisk, og Leaf skal leveres med batterivarme på disse trakter. Dessuten kan kupeen forvarmes fra ladepluggen, ulikt f.eks iMiEV. Dermed vil kjøreturen starte med oppvarmet batteri og kupe.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Boogie

Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. mars 2011, klokken 14:22
... og Leaf skal leveres med batterivarme på disse trakter.

Hvor har du fått denne info fra?
Jeg har lett etter om den blir det, og spurt forhandler, men ingen kunne svare meg.
Om det er riktig, så er det veldig bra!!!
Tønsberg:
Nissan Leaf 2012 EU
Nissan Leaf 2017 30 kW Norsk
Venter på Tesla M3...

Har kjørt elektrisk siden 2001, og har hatt ca 20 elbiler. Totalt ca 500 000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Boogie på mandag 07. mars 2011, klokken 17:36
Sitat fra: jkirkebo på mandag 07. mars 2011, klokken 14:22
... og Leaf skal leveres med batterivarme på disse trakter.

Hvor har du fått denne info fra?
Jeg har lett etter om den blir det, og spurt forhandler, men ingen kunne svare meg.
Om det er riktig, så er det veldig bra!!!

Jeg har lest det på utenlandske forum, at "kuldepakka" skulle inneholde oppvarmet ratt, setevarme og "battery heating blanket". Man får da gå ut ifra at det betyr batterivarme ? Men ingenting kan vel garanteres før det kommer fra offisiell importør...

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Trond.Strom

Det ryktes vel at batterivarmer er med ja, om den er aktiv eller passiv er det ingen som har kunne fortelle meg.

Uansett er vel Think sitt Zebra batteri et bedre batteri en li-ion i kulda. Når man da i tilleg ser at Leaf må flytte mere vekt enn Think'en så er det vel en grei generalisering at Think vil ha bedre rekkevidde enn Leaf genrelt, og spesielt i ekstrem kulde.



Hans Håvard Kvisle

Mange har spurt, både på norsk og europeisk nivå, både til markedsføree og ingeniører: Hva er denne lovede "battery blanket".

Ingen har ennå vært i stand til å svare fornuftig. Så sånn sett har det mer framstått som en idé de jobber med, enn en faktisk løsning. Selv om jeg synes det høres litt utrolig ut når de så lenge har planlagt så mye annet på bilen. Vi får nu se etterhvert som LEAF forhåpentligvis også kommer til Norge.

Pr idag er det ikke mulig å bli klok på batteritemperingen. Men alle henvendelser til Nissan i Norge om dette, vil hjelpe for at de skal forstå at de må dekke et informasjonsbehov.
St.Hanshaugen

Hans Håvard Kvisle

Ojsann, nå kom det oss i hendelitt mer informasjon om "battery blanket":
Det skal være et aktivt oppvarmingssystem for batteriene hvor hovedhensikten er at dette skal bidra til at hurtiglading er mulig også i kalde strøk. Vi har fortsatt ikke fått bekreftet om dette også vil virke når kjøretøyet står til normallading.
Nuvel, det var da ørlite grann mer informasjon.
St.Hanshaugen

commiesoft

Li batteriene i Thinken varmer seg opp når du kjører, akkurat som at batteriene
i laptopen eller telefonen blir litt varme når de er i bruk, så dette er et mindre
problem enn en tror.

bosonic

Sitat fra: Hans Håvard Kvisle på onsdag 09. mars 2011, klokken 10:08
Det skal være et aktivt oppvarmingssystem for batteriene hvor hovedhensikten er at dette skal bidra til at hurtiglading er mulig også i kalde strøk.

Sitat fra: commiesoft på søndag 20. mars 2011, klokken 18:59
Li batteriene i Thinken varmer seg opp når du kjører, akkurat som at batteriene
i laptopen eller telefonen blir litt varme når de er i bruk, så dette er et mindre
problem enn en tror.

Det er når batteriene skal lades at lav temperatur er et problem.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Lunde

litium sliter med økende indre motstand ved synkende temperatur. Dvs at du har et indre tap som øker med belastning og synkende tempratur.  Samme utfordring kan du få om du skal hurtiglade. Du kan komme i en situasjon der den indre motstanden er så stor at du overstiger maks cellespenning uten å får tilstrekkelig høy strøm til å oppnå "ønsket" ladeeffekt. Jeg tror imidlertid at dette er mer et teoretisk problem enn et praktisk problem. En bil som nylig er kjørt tom vil neppe noensinne har iskalde batterier.
Litium yter best på effekt og energi om det holder litt over 50 grader, men det tærer veldig på levetid så det styrer man helst unna. Derfor kan pussig nok  (for noen) ZEBRA være det beste alternativet i særdeles varme strøk med 40 grader pluss  ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

ja, da var også jeg skrivd opp på "interesselista" hos Birger N Haug i oslo, så blir det spennende å se hva som kommer først av think og leaf....  :D
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA