Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Importere selv

Startet av Boogie, søndag 26. desember 2010, klokken 15:15

« forrige - neste »

Gogs

#60
He, he. Den lista står jeg også på nå, så det blir gøy å se hvem som først får elbil av meg og deg!  ;)

Her på sørlandet snakker forhandleren om september. Hva har du fått av uoffisiell dato på østlandet?

Dessverre har Think ikke gitt oss noe svar enda på om det går greit å si opp kontrakten på vår Think. Forhandleren vi forholder oss til maser og maser, men Think gir ikke fra seg et eneste pipp. Jeg vet sannheten om hva som foregår mellom Valmet og Think og vurderer å lekke det til pressen hvis ikke de får fingern ut. De kan ikke holde kundene sine i mørket på dette viset!

Heldigvis nektet vår forhandler å holde oss for narr, så vi fikk sannheten servert fra starten. Kanskje det er flere her på forumet som vet sannheten, men som ikke vil gå ut med den for å opprettholde en positivt holdning til Think/elbiler?
Sort/mørkegrå BMW i3 2014
Hvit Renault Zoe Intens 2015 - 2017
Hvit Renault Zoe Life 2014 - 2015 RIP
Hvit Peugeot iOn 2011 - 2014
Orange Kewet Buddy 2005 - 2005

Go-carter

Han snakka om juli-august, så det ble jeg egentlig overrasket over at det er forventet allerede så tidlig. Blir nok litt senere :)

Jeg har fått mitt på det tørre at jeg kan si opp kontrakten når jeg vil.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

hkaspenberg

Hvis
Sitat fra: Gamleola på mandag 21. mars 2011, klokken 23:49
Jeg vet sannheten om hva som foregår mellom Valmet og Think og vurderer å lekke det til pressen hvis ikke de får fingern ut. De kan ikke holde kundene sine i mørket på dette viset!
Heldigvis nektet vår forhandler å holde oss for narr, så vi fikk sannheten servert fra starten. Kanskje det er flere her på forumet som vet sannheten, men som ikke vil gå ut med den for å opprettholde en positivt holdning til Think/elbiler?

Hvis ikke du er bundet av noen klausuler som forhindrer deg å gå ut med informasjonen så synes jeg at du bør skrive det du vet her, evt. under emnet "Hvordan går det med leveringen".

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

mohpet

Hva er sannheten?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Ladefabrikken

Var inne på den Portugalske nettsiden til Nissan Leaf http://www.nissan.pt/#vehicles/electricvehicles/leaf  og der er prisen på bilen 286 519kr hvis man ikke tarmed de 5000euro som får trekt fra i EU fordi det er en elbil.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

fjeld

286 519kr i Portugal og 230 000 kr. i norge. Det åpner vel for import, siden det ikke er hverken moms eller toll på elbil. Kan ikke forstå hvorfor produsentene prøver å overprise elbiler i norge.

Thomas Parsli

Sitat fra: fjeld på tirsdag 29. mars 2011, klokken 23:57
286 519kr i Portugal og 230 000 kr. i norge. Det åpner vel for import, siden det ikke er hverken moms eller toll på elbil. Kan ikke forstå hvorfor produsentene prøver å overprise elbiler i norge.

Det er mulig jeg er litt treig, men hvorfor skulle man importere en bil fra Portugal når den blir dyrere enn i Norge?
At varer prises forskjellig i forskjellige land skyldes i all hovedsak forskjell i kjøpekraft. Du har kanskje fått med deg at Norge både er ett av verdens dyreste og ett av verdens beste land å leve i?

Thomas
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (128000km, mistet to streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99900km pga. batteriproblemer)

elektrolux

#67
Forskjellig pris i Norge og utland vil nok etterhvert forsvinne.

I løpet av de siste 10 årene har folk oppdaget internett, og de smarte handler der det er billigst.

Det er selvfølgelig fritt fram å prøve å melke kundene mest mulig, men jeg ser i alle fall ingen grunn til å betale overpris i Norge.

Har en litt tid, kan en spare mye.

Siste eksemplene mine er:

Styreledd til camperen: 400 NOK i Tyskland / 1070 NOK i Norge.  ( ingen garanti tross kun 30000 km / 4 år )

Barbersåpe: Frankrike 0,95 Euro / Norge nesten 400 NOK inpakket i flott eske. Ekstremtilfelle  ::)

Trenger ny, og har bestill den fra Polen.

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Ladefabrikken

Det var nok 330 000kr han mente tror jeg.
1 Stk sort Leaf
1 Stk Citroen 2EL 84 mod Norges første registrerte elektrisk 2CV (Med lithium ion batterier) Kjørt over 10000km
1 1/2Stk Clio electric
Reservert Model 3 31.03.16
http://www.ladefabrikken.no
Salg av ladekabler

jkirkebo

Sitat fra: 2EL på onsdag 30. mars 2011, klokken 09:27
Det var nok 330 000kr han mente tror jeg.

Jeg tviler sterkt på at den havner så høyt, prisen i USA er tross alt ~$33k, omtrent 185.000 kroner. 230.000 her tror jeg er ganske så realistisk.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Lynet

286 519kr i Portugal er inkl 16?% moms, og da blir prisen i Norge uten moms 247 000,-
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Elghost

Artikkel i teknisk ukeblad fra 28.03.11:
http://www.tu.no/motor/article284296.ece

Nissan inviterte før helgen nordisk presse og utvalgte interesseorganisasjoner til London for å se nærmere på Nissan Leaf

"Teknisk Ukeblad vet at Nissan hadde planlagt å offentliggjøre den endelige prisen i Norden på arrangementet i London, men erfarer at produksjonsutfordringer etter jordskjelvet og tsunamien i Japan gjorde det vanskelig.
– Vi vil ikke ha full oversikt før om tre til fire uker...."

Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

jkirkebo

Sitat fra: Lynet på onsdag 30. mars 2011, klokken 18:05
286 519kr i Portugal er inkl 16?% moms, og da blir prisen i Norge uten moms 247 000,-

Og i England koster den £24k, trekk fra 20% VAT og legg til de £5k som man får i insentiver, så ender den opp på £25k der, eller ca. 225.000 kroner. Da virker 330k i Norge svært usannsynlig...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Elghost

Var vel bare et spørsmål om tid, men nå er det altså offisielt: Nissan har fått 5 års garanti i Norge.
www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=37481
Blå Leaf m/solcellepanel, levert fra BNH Rud.

nyttblad

Når kommer egentlig denne til Norge? Har hørt alt fra Juni til September/Oktober.
Leste også noe om et eller annet sted man kunne melde sin interesse men
har ikke funnet noe på nissan sine sider (Birger N Haug).
Har også skrevet epost til Birger N Haug uten å få noe svar.
Nissan Leaf (2012), Tesla S70D (2015)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA