Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Girkasse og motor til Think 2008 ->

Startet av Frissy, tirsdag 21. februar 2017, klokken 22:48

« forrige - neste »

Lassiiboiii

Sitat fra: Kris10an på tirsdag 20. desember 2016, klokken 23:53
I mailen som jeg mottok idag, med info om prisen står det "kundepriser pr 06.12.16"...
Dette tolker jeg dithen at VW ikke justerte den planlagte prisen av e-golf, selv etter at prisen på Ampera ble kjent..,

Står det samme på min! Hmm! Får teste å bygge i morgen klokken 9!
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

geear

Akkurat nå kjenner jeg en liten bekreftelse på at det var riiktig å kjøpe en rimelig brukt e-Golf nå nettopp, på grunn av at jeg ikke klarte å forsvare ny av 190km varianten, og alternativet var å vente på nye e-Golf - eller Ioniq. Hadde vi ventet hadde jeg aldri klart å forsvare å betale 70-80k mer for e-Golfen enn Ioniq. Ampera-e utgår på grunn av utrolig kjipt designformat. Gamle Ampera er en mye penere bil.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Chivas

Sitat fra: Lassiiboiii på onsdag 21. desember 2016, klokken 00:00
Sitat fra: Kris10an på tirsdag 20. desember 2016, klokken 23:53
I mailen som jeg mottok idag, med info om prisen står det "kundepriser pr 06.12.16"...
Dette tolker jeg dithen at VW ikke justerte den planlagte prisen av e-golf, selv etter at prisen på Ampera ble kjent..,

Står det samme på min! Hmm! Får teste å bygge i morgen klokken 9!
Bygge på nettsiden? Kan ikke se noe som er åpnet der enda  ???

ReneM

Sitat fra: gr på onsdag 21. desember 2016, klokken 09:45
Akkurat nå kjenner jeg en liten bekreftelse på at det var riiktig å kjøpe en rimelig brukt e-Golf nå nettopp, på grunn av at jeg ikke klarte å forsvare ny av 190km varianten, og alternativet var å vente på nye e-Golf - eller Ioniq. Hadde vi ventet hadde jeg aldri klart å forsvare å betale 70-80k mer for e-Golfen enn Ioniq. Ampera-e utgår på grunn av utrolig kjipt designformat. Gamle Ampera er en mye penere bil.

Helt enig her. Jeg er også fornøyd med valget vårt. Vi kjøpte en 1 år gammel E-golf og er storfornøyd. Kan tenke meg at restverdien stuper ikke like fort som først antatt. Egentlig er det vel ioniq som byr mest for pengene!

Nye E-golf: Dyr og levering i april (tidligst)
Ampera-E: kjemperekkevidde, kjipt utseende og levering ikke før 2018 dersom man bestiller nå
Ioniq: Veldig bra priset og relativ kjapt levering

Skjønner for øvrig ikke alt engasjement med Ampera-E. Alle omtaler at dette blir en gamechanger og kommer til å snu markedet. Hvordan kan man si dette når året er snart 2017 og det er ikke levert en eneste bil? I tillegg må man vente til 2018 dersom man bestiller nå. Hvor mange biler kommer det egentlig? Samtidig er Ampera-E en B+ segment bil, ikke like fullverdig som en C segment bil (mindre, bedre finish, bedre utstyrt). Ja rekkevidde er kanonbra, med det hjelper ikke meg dersom jeg må vente godt over et år. Før i tiden måtte man vente flere måneder dersom man bestiller en premium bil, nå forventer man at man venter 1,5 år for en Opel??? Jeg fatter ikke det men kanskje jeg mangler en del av historien og tankegangen.
Hovedbil: 2016 mod E-Golf med det meste av godbitene
Pendlebil: 2014 mod E-Up
Solgt: 2015 Peugeot 508 RXH

eivhelle

Da ble jeg kontaktet av selger og fikk bekreftet de prisene som tidligere har blitt vist her på forumet.

I følge selger skal bilene som er reservert produseres i tidsrommet uke 13-20 neste år. Og rekkfølgen blir fortløpende etter når man inngår kontrakt og ikke tidspunktet for reservasjon. Det skal være noe over 1000 stk som har reservert bil og reservasjonen er gyldig frem til 07. januar.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Pallesnekkern

Ser ut som Ioniq er mest attraktiv akkurat nå ja. E-golfen var overraskende dyr. Det samme kan vel sies om e-up.

Noen som vet hvordan dette batteri-retur-gebyret har kommet inn?

Brukte el-bilbatterier vil sannsynligvis ha en restverdi når det tas ut av bilen, hvorfor skal man betale gebyr for å avhende de?

Lassiiboiii

Sitat fra: Chivas på onsdag 21. desember 2016, klokken 10:13
Sitat fra: Lassiiboiii på onsdag 21. desember 2016, klokken 00:00
Sitat fra: Kris10an på tirsdag 20. desember 2016, klokken 23:53
I mailen som jeg mottok idag, med info om prisen står det "kundepriser pr 06.12.16"...
Dette tolker jeg dithen at VW ikke justerte den planlagte prisen av e-golf, selv etter at prisen på Ampera ble kjent..,

Står det samme på min! Hmm! Får teste å bygge i morgen klokken 9!
Bygge på nettsiden? Kan ikke se noe som er åpnet der enda  ???


Fink beskjed om det i går, at konfiguratoren skulle åpne idag klokken 9... men er jo som med som med alt annet...
- E-Golf 2017 - Levert 14.06.2017
- Reservert Tesla Model 3 - Reservasjon 07.12.2016

Chivas

Sitat fra: moby666 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 16:46
Alle som kan smile får ihvertfall 6% rabatt hos Møller. Har du avtale med arbeidsgiver så får man ofte 13-14%, men klarer ikke å skjønne at noen vil velge eGolf fremfor ioniq. AmperaE kommer på ca samme pris, men det er jo litt simplere bil, men lang rekkevidde.
Jeg får prøve å klistre på ett ekstra bredt smil :)

Ionic er for mye "japse" og ser ikke ut etter min mening.

Stikkkontakt

Sitat fra: Chivas på onsdag 21. desember 2016, klokken 11:08
Sitat fra: moby666 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 16:46
Alle som kan smile får ihvertfall 6% rabatt hos Møller. Har du avtale med arbeidsgiver så får man ofte 13-14%, men klarer ikke å skjønne at noen vil velge eGolf fremfor ioniq. AmperaE kommer på ca samme pris, men det er jo litt simplere bil, men lang rekkevidde.
Jeg får prøve å klistre på ett ekstra bredt smil :)

Ionic er for mye "japse" og ser ikke ut etter min mening.

Jeg er helt enig.

Jeg er en av de som får Ampera av første batch, men er veldig usikker. Har e-Golf i dag, men savner skinn osv. Kunne helst tenkt meg i3, men den er litt for upraktisk i følge hun jeg bor med. Ampera mangler nok endel på teknisk utstyr og kvalitetsfølelse, men har plenty rekkevidde. Ionic syns jeg ser ut som nøkken og den mangler oppgraderte  ytelser i forhold til dagens e-Golf. Tiden vil vise. Jeg får forhåpentligvis AE før grunnlovsdagen og om jeg ikke liker den er det sikkert mange som vil ha den. Før den tid vet vi kanskje mer om i3 FL og eventuelt andre modeller.
i-Pace FE 03.2019-
Ampera-e 06.2017-
e-Golf 01.2015-08.2017
e-up! 12.2013-08-2015
Reservert e-tron(spares til Sportback)
Reservert ID3 1st #8X

KLH

Sitat fra: Stikkkontakt på onsdag 21. desember 2016, klokken 11:37
Sitat fra: Chivas på onsdag 21. desember 2016, klokken 11:08
Sitat fra: moby666 på tirsdag 20. desember 2016, klokken 16:46
Alle som kan smile får ihvertfall 6% rabatt hos Møller. Har du avtale med arbeidsgiver så får man ofte 13-14%, men klarer ikke å skjønne at noen vil velge eGolf fremfor ioniq. AmperaE kommer på ca samme pris, men det er jo litt simplere bil, men lang rekkevidde.
Jeg får prøve å klistre på ett ekstra bredt smil :)

Ionic er for mye "japse" og ser ikke ut etter min mening.

Jeg er helt enig.

Jeg er en av de som får Ampera av første batch, men er veldig usikker. Har e-Golf i dag, men savner skinn osv. Kunne helst tenkt meg i3, men den er litt for upraktisk i følge hun jeg bor med. Ampera mangler nok endel på teknisk utstyr og kvalitetsfølelse, men har plenty rekkevidde. Ionic syns jeg ser ut som nøkken og den mangler oppgraderte  ytelser i forhold til dagens e-Golf. Tiden vil vise. Jeg får forhåpentligvis AE før grunnlovsdagen og om jeg ikke liker den er det sikkert mange som vil ha den. Før den tid vet vi kanskje mer om i3 FL og eventuelt andre modeller.

Har reservasjon på nye eGolf og fikk tilbud fra selger i dag. Der var det ikke store avslaget å få. Blir ingen eGolf på meg før Møller reduserer prisen. Brukbart utstyrt Golf kommer på nærmere 350K med vinterhjul, og det blir jo nesten 75K mer enn en (nesten) sammenliknbar Ioniq med Agrol-rabatt.

Noen som vet hvor mye rabatt det bør være mulig å få? Med 13-14% rabatt nærmer Golfen seg å være aktuell, men hvordan får man til det? Hvilke arbeidsgivere har såpass gode avtaler, og hva kan man eventuelt få til uten avtale?
2017 Hyundai Ioniq - Ligger ute på Finn.no
2019 Tesla Model 3 - Bestilt
2018 DS - Kansellert
2018 Kie eNiro - Reservasjon 4xx
2018 Audi e-tron - Reservasjon 9xx
2018 Jaguar i-Pace - Kansellert
2017 Volkswagen e-Golf - Kansellert

moby666

Rart at de har priset seg sånn ut. Hadde prisen på eGolf vs ioniq vært lik hadde jeg nok fremdeles valgt ioniq fremfor eGolf, etter de behovene jeg har. Vi har 13-14% rabatt på eGolf og jeg prøvde virkelig å like den, men comfort, seter,støy og mangel av rask lading gjør egolf uaktuell. 
2018 Kona - på venteliste - nr 12. 
2017 TMX 75d ap2.5  7 seter
2015 egolf alt utstyr
2017 Ampera-a - på venteliste - KANSELERT
2016 IONIQ - Hvit Teknikk Skinn (solgt :()
2016 Outlander PHEV (solgt)
2014 Nissan Leaf Hvit (solgt)
2015 Kia Soul EV sort/rød (solgt)
2014 Citroen C-Zero sort (solgt)

Goggen123

Sitat fra: ReneM på onsdag 21. desember 2016, klokken 10:14
Skjønner for øvrig ikke alt engasjement med Ampera-E. Alle omtaler at dette blir en gamechanger og kommer til å snu markedet. Hvordan kan man si dette når året er snart 2017 og det er ikke levert en eneste bil? I tillegg må man vente til 2018 dersom man bestiller nå. Hvor mange biler kommer det egentlig? Samtidig er Ampera-E en B+ segment bil, ikke like fullverdig som en C segment bil (mindre, bedre finish, bedre utstyrt). Ja rekkevidde er kanonbra, med det hjelper ikke meg dersom jeg må vente godt over et år. Før i tiden måtte man vente flere måneder dersom man bestiller en premium bil, nå forventer man at man venter 1,5 år for en Opel??? Jeg fatter ikke det men kanskje jeg mangler en del av historien og tankegangen.

Hva er det å forstå, annet enn at folk har forskjellig behov? Noen setter rekkevidde før kvalitet og utstyrsnivå.

Chivas

#42
Følger litt med på FB, og ser at en der har bestilt allerede til 363k(!!)

Synes veldig høyt imo...kan jo nesten heller gå for en brukt Passat GTE ;)

edit:
Har tatt en prat med Møller og skal komme innom en dag for å se på hva som kan tilbys.

Selgerpratet gikk på at det gjelder å være rask med å bestemme seg, han har hatt flere som har "signert" kontrakt over tlf allerede osv. Vel, jeg skal nå ta meg litt bedre tid enn som så ;)

Savner en konfigurator hvor jeg i ro og mak kan se på utstyrsnivået og prising, samt kanskje bilder av hva som tilbys?

En annen ting, etter uke 22 kommer 2018 modellen med bl.a. elektrisk justerte seter med minne...nesten så man burde vente litt.

sap_2000

Fikk også tlf fra møller i dag ang reservasjonen.
Sa som sant er at jeg synes prisen er for drøy i forhold til hva man får.

Spekker jeg golfen slik jeg vil ha den, ender den på ca 355k pluss det Møller vil rane deg for om du vil ha 18" sommerhjul og vinterhjul på Astana felgene.
Da nærmer man seg fort 400k i listepris, og det er det ikke i nærheten av å være verdt  :o

For 1,5 år siden betalte jeg ca 300K for fullutstyrt egolf (alt U/ airbag bak) med 18" sommerhjul og vinterdekk på Astanafelgene.

Et alternativ for meg er en I3 ¨fully charged¨med alt tilgjengelig ekstrautstyr for ca 323K inklusiv 20" sommer og 19" vinterhjul.

I3 har også 11kw 3-fas lader og batterivarme, som jeg er skuffet over at ikke kom på nye egolfen. Leverng sent i April eller Mai er også senere enn tidligere forespeilet, og ingen blir vel veldig overrasket om det drøyer ytterligere.

Skal ta meg en tur innom forhandleren i morgen, men han må nok hoste opp en usannsynlig god rabatt om det skal bli noen deal.

Oppsummert, synes jeg det er too little, too late, og til en for høy pris.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

TM

#44
Er helt enig. Jeg står ved at jeg nok må ha 10 % rabatt for å bestille. Og da blir det bil etter uke 22, så den kommer som 18 modell. Det blir sikker en sommerkampanje, for jeg tror nok at e-golf denne gangen møter større konkurranse enn da den kom første gang i 2014. Da var i3 langt dyrere, mens forholdet nå er omvendt. Dessuten er ioniq et godt alternativ, og Opel Ampera-e og Zoe vil nok også levere mange biler i 2017.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA