Hovedmeny

Pris E-golf 2017

Startet av elhansen, tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:15

« forrige - neste »

Trond.m

Ja, men ingen andre importører gjør det.
Det eneste som er billig i denne prislisten er røykepakke til 100 kr.
Synd at jeg ikke røyker  8)

rolandvg99

Sitat fra: TM på tirsdag 20. desember 2016, klokken 16:01
Ja, men ingen andre importører gjør det.
Det eneste som er billig i denne prislisten er røykepakke til 100 kr.
Synd at jeg ikke røyker  8)

Volkswagen drar en Apple care. ;)
"I like soul with a capital S"

moby666

Synd at Hyundai ikke klarer å levere nok biler. Dette var triste saker.

Chivas

Dette må regnes på, men dette virker for høyt priset, og høyere enn jeg i det hele tatt hadde forestilt meg etter å ha sett prisene de nå kjører på "exclusive".

Det nevnes rabatter her. Er det gjennom jobb el, eller noe man kan klare å forhandle seg frem til?

moby666

Alle som kan smile får ihvertfall 6% rabatt hos Møller. Har du avtale med arbeidsgiver så får man ofte 13-14%, men klarer ikke å skjønne at noen vil velge eGolf fremfor ioniq. AmperaE kommer på ca samme pris, men det er jo litt simplere bil, men lang rekkevidde.

Trond.m

Det som forbauser meg er at VW forhandlerne sier at prisen inkluderer batteri-miljøavgift som innføres 1.1.2017. Denne skal visstnok utgjøre ca 9000 kr. Dette synes jeg høres merkelig ut. Det er vel ikke slik at det innføres et tillegg til vrakpanten på 9000 kr ?. Hvordan beregnes denne avgiften, og er dette noe som kommer i tillegg også for Ampera-e ?

moby666

Ikke hørt om denoe avgiften. Ikke Google heller.

Trond.m

Merkelig, begge VW forhandlerne har presisert at prisen inkluderer denne miljøavgiften. De har nok et behov for å rettferdiggjøre den høye prisen  ;)

Chivas

Dette børvibe om domumentasjon på. Har ikke hørt noe om dette før. Hva sies det i andre deler av forumet? Bør ha vært oppe til diskusjon hvis dette er reelt.

Trond.m

Dette er hva de skriver:

"299.300,- + frakt og levering.  Inkl. miljø avgift fra 2017."

Det er interessant å vite hvordan denne avgiften beregnes. Hvis det er en avgift basert på vekt eller kWh, så kan det bli noen kroner for Ampera-e.
Jeg trodde vrakpant var den eneste avgiften for elbil.

DrNox

Fikk den i april`mai 2015 for 290,000 inkl pruting som ikke virket ;)
Dette var på den tiden da Nkr falt mot andre valuttaer pga oljeprisen. I ettertid har jeg følt at prisen ikke falt, men ser at nye golf har fått valutta-sjokk..
Synes nye egolf priser seg ut, og føler meg samtidig litt heldig.
For de som skal kjøpe nye Egolf så kan jeg si at egolfen er den beste bile jeg har kjørt og at det nye batteriet med 20ekstra el-hestekrefter må bli en 6er på bilterningen - litt høy pris.

Har bestilt TM3 og håper nå at jeg kan få råd til den når jeg må selge e-golfen. Hadde tenkt og ha egolfen i minst 10år, men rotet meg bort i Tesla M3 visningen fra 29mars... bestilte m3 på sekundet og fikk med meg powerwall 2.0 ett par dager etterpå. Er vel nr 400k i køen, men har egolfen i mellomtiden. Trøster kona med at M3 skal kun kjøpes om det er en bedre bil enn egolfen. Da vet vi at vi har fått kvalitet for pengene 8)

Edit: Fikk ikke med at vi bestilte E-golf med skinnseter, ekstra vinterhjul, lydannlegg++ ca30-35k?

Chivas

Sitat fra: TM på tirsdag 20. desember 2016, klokken 21:25
Dette er hva de skriver:

"299.300,- + frakt og levering.  Inkl. miljø avgift fra 2017."

Det er interessant å vite hvordan denne avgiften beregnes. Hvis det er en avgift basert på vekt eller kWh, så kan det bli noen kroner for Ampera-e.
Jeg trodde vrakpant var den eneste avgiften for elbil.
Onsdag 21. desember kl. 09:00 åpner vi for kundebestillinger av den nye Volkswagen e-Golf. Bilen er oppgradert med lengre rekkevidde, mer standardutstyr og en konkurransedyktig pris på kr 299 300,-+ frakt inklusive batterireturgebyr. Selve introduksjon i Norge er planlagt i uke 14

"batterireturgebyr" kaller de det.

Stikkkontakt

299.300 kroner tilsvarer 39.442 Euro etter dagens kurs inkl tysk moms. Alle forventninger i Tyskland går ut på en uforandret pris på ca 35.000. Dermed ser det ut som om e-Golf ikke lenger er billig i Norge.

elhansen

Jeg tror vel kanskje dette batterigebyret hører med til nasjonal transportplan, men den skal vel vedtas i 2017 og gjelder fra 2018-2029. Så slik jeg leser dette er det ingenting vedtatt ennå, og kan bli vedtatt våren 2017 og trer i kraft 2018.

https://www.regjeringen.no/no/tema/transport-og-kommunikasjon/nasjonal-transportplan/id2475111/

Kris10an

I mailen som jeg mottok idag, med info om prisen står det "kundepriser pr 06.12.16"...
Dette tolker jeg dithen at VW ikke justerte den planlagte prisen av e-golf, selv etter at prisen på Ampera ble kjent..,

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA