Hovedmeny

Pris E-golf 2017

Startet av elhansen, tirsdag 20. desember 2016, klokken 14:15

« forrige - neste »

eivhelle

Ideelt sett kunne jeg tenkt meg å kun oppgradert batteripakken i min nåværende bil, siden jeg er veldig godt fornøyd med bilen som den er. Men vi får heller se positivt på de små forbedringene som kommer på kjøpet.

De nye skinnsetene er perforert, men det er dessverre ikke mulig å få elektrisk justerbare seter før etter produksjonsuke 22. Det forhåndsreserverte blir produsert i tidsrommet uke 13-20.

Jeg kunne godt ha tenkt meg å beholdt pacific blue som farge. Den nye blåfargen atlantic blue er litt for mørk og går over mot lilla. Så da blir det tungsten silver i stedet for.

I følge selgeren ble det skrevet over 350 kontrakter i går, så det er tydeligvis ikke alle som har latt seg skremme av prisen.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

GreenBeHH

Har 2015 modellen av eGolf med godt utstyr og den har vært 100% hele tiden (null problemer).  Kunne vært interessert i å bytte til større batteri, men det er også alt som er av interesse for meg ved dette modelskiftet.  Skulle jeg skiftet så rimelig som mulig (minst mellomlegg) skulle jeg solgt bilen for 2 måneder siden og syklet til ny bil er på plass.  Kan hende jeg sender selger et spørsmål om bytte, men vet at det blir uspiselig.  Uansett så gjør jeg ikke samme tabbe som sist jeg bestilte, da bilene som produseres etter uke 22 er 2018 modeller og får noen mindre justeringer i utstyr.
Opel Ampera-e er interessant og det kommer mye nytt innen 2017.  Jeg lukter også på Jaguar i-Pace, men det er en annen type bil.
Jeg koser meg med dagen eGolf, den er topp, jeg mangler bare litt rekkevidde.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

DrNox

Jeg koser meg med dagen eGolf, den er topp, jeg mangler bare litt rekkevidde. +1 :)

Chivas

Sitat fra: GreenBeHH på torsdag 22. desember 2016, klokken 21:06
Uansett så gjør jeg ikke samme tabbe som sist jeg bestilte, da bilene som produseres etter uke 22 er 2018 modeller og får noen mindre justeringer i utstyr.

Så, du anbefaler egentlig å ha litt is i magen?

Jorgen86

Sitat fra: SteinarSun på torsdag 22. desember 2016, klokken 11:11
Sitat fra: Chivas på torsdag 22. desember 2016, klokken 10:47
Sitat fra: ReneM på onsdag 21. desember 2016, klokken 21:52
Når jeg vet hva jeg må betale i kroner hos forhandler A tar jeg med tilbudet til forhandler B og be han til å komme med noe bedre for å deretter vise det til forhandler A/C. Slik gjør alle det i Nederland (kommer derfra) men nesten ingen i Norge. Vet ikke hvor det kommer ifra men jeg trenger ingen godt forhold med min bilselger, og det er han ikke interessert i heller. Det er ren salg og denne fine smilen og flaske vin er ikke verdt flere 10tusen kroner.
Interessant.

Nå er ikke jeg så dreven i nybilkjøp-verdenen, men kan man shoppe mellom de forskjellige Møllerbutikkene? Er det noen andre enn Møller som selger nye VW egentlig?
De selger VW over hele landet, alltid en eller annen selger som er mer kåt på et salg enn andre.
Dundt Bergen har vi i tillegg til Møller Bil sine avdelinger i Bergen HMV på Voss, Berge &co i Sogndal og Odda Bilsenter i Odda.

Er faktisk kun gumpens som ikke er I møllergruppen, men de er styrt av møller sine priser som gjelder, de har faktisk ikke lov av møller til å prise seg under.
Første Elbil bestillt 26.09.16 Hyundai Ioniq polar white med teknikk og skinn, levert 15.11.16
Bosted Jevnaker, Pendler til Oslo.

elhansen

Sitat fra: Chivas på fredag 23. desember 2016, klokken 01:00
Sitat fra: GreenBeHH på torsdag 22. desember 2016, klokken 21:06
Uansett så gjør jeg ikke samme tabbe som sist jeg bestilte, da bilene som produseres etter uke 22 er 2018 modeller og får noen mindre justeringer i utstyr.

Så, du anbefaler egentlig å ha litt is i magen?

Hvis du vil ha el justerbare seter så må man det.

rolandvg99

Får ikke lov å prise seg under? Håper for Møller sin del at de ikke har det skriftlig.
"I like soul with a capital S"

Chivas

Sitat fra: rolandvg99 på fredag 23. desember 2016, klokken 08:43
Får ikke lov å prise seg under? Håper for Møller sin del at de ikke har det skriftlig.
Har opplevd dette selv hos Bergersen bil (tror jeg det var ) på den tiden hvor jeg vurderte "gamle" e-golf. De fikk beskjed om å slutte å selge bilene til den prisen de gjorde ellers ville de ikke få flere e-golfer fra vw. Dette var de tyskimporterte som er nye, men som kun er registrert i Tyskland for å pynte på statistikken der.

Trond.m

Sitat fra: Frissy på tirsdag 20. desember 2016, klokken 22:12
Jeg tror vel kanskje dette batterigebyret hører med til nasjonal transportplan, men den skal vel vedtas i 2017 og gjelder fra 2018-2029. Så slik jeg leser dette er det ingenting vedtatt ennå, og kan bli vedtatt våren 2017 og trer i kraft 2018.

https://www.regjeringen.no/no/tema/transport-og-kommunikasjon/nasjonal-transportplan/id2475111/
Jeg fikk opplysninger om at gebyret var på ca 9000 kr, så selve bilen var egentlig ikke blitt så mye dyrere.
Hvis det viser seg at dette gebyret havner i lommen til Møller, så kan vi kreve det tilbakebetalt. Har sendt møller kundeservice en e-post hvor jeg ber om en nærmere dokumentasjon. Jeg vil oppfordre andre som har kjøpt e-Golf om å gjøre det samme.

Trond.m

Jeg fikk beskjed fra Møller om at miljøgebyret på ca 9000 kroner uavkortet går til Batteriretur AS. Men da jeg henvendte meg til daglig leder i Batteriretur AS så kjente han ikke til dette. Jeg kan ikke forstå annet enn at Møller selv velger å regnskapsføre avsetninger til eventuelle framtidige kostnader til batterihåndtering. At de kaller dette et gebyr som er innført PR. 1.1.2017 er vel helt klart å gi feilaktig informasjon til kundene. Ingen andre leverandører har så vidt meg bekjent vært frekke nok til å kalle deler av sitt dekningsbidrag for miljøgebyr  >:(

Chivas

Trond.m

Jeg ønsker iallfall å få vite hva som ligger i dette gebyret på va 9000 kr.
Men hvis det er slik at dette er villedende informasjon, så vil jeg definitivt ta det videre til blant annet Forbrukerrådet. Jeg har i prinsippet ikke imot å betale et miljøgebyr, men da må det være et reelt gebyr som myndighetene pålegger alle elbiler, og ikke noe Møller finner på for å gi kundene en følelse av at prisøkningen er mindre enn den er.

Chivas

Sitat fra: eivhelle på onsdag 21. desember 2016, klokken 16:18
Tror ikke folk skal ha urealistiske forventninger til hvor mye rabatt det er mulig å få. Min arbeidsgiver har firmaavtale på 9% på elbiler, noe som i følge selgeren var ekstremt bra siden elbiler normalt har mindre rabatter i avtalene enn fossilbiler. Uten firmaavtale kunne han strekke seg til i underkant av 4%.
Jeg har skrevet kontrakt idag, og endte med en rabatt på 4.6% uten å ha jobbet for hardt for den. Helt greit, selvom man selvfølgelig ønsker mest mulig :-)

ReneM

Sitat fra: Chivas på onsdag 28. desember 2016, klokken 18:25
Sitat fra: eivhelle på onsdag 21. desember 2016, klokken 16:18
Tror ikke folk skal ha urealistiske forventninger til hvor mye rabatt det er mulig å få. Min arbeidsgiver har firmaavtale på 9% på elbiler, noe som i følge selgeren var ekstremt bra siden elbiler normalt har mindre rabatter i avtalene enn fossilbiler. Uten firmaavtale kunne han strekke seg til i underkant av 4%.
Jeg har skrevet kontrakt idag, og endte med en rabatt på 4.6% uten å ha jobbet for hardt for den. Helt greit, selvom man selvfølgelig ønsker mest mulig :-)

Gratis!!!
2021: P2 launch edition - non PP - 20 inch
2016: 2016 mod E-Golf med VP
Solgt: 2014 mod E-Up

DrNox

Sitat fra: Chivas på fredag 23. desember 2016, klokken 12:30
Sitat fra: rolandvg99 på fredag 23. desember 2016, klokken 08:43
Har opplevd dette selv hos Bergersen bil (tror jeg det var ) på den tiden hvor jeg vurderte "gamle" e-golf. De fikk beskjed om å slutte å selge bilene til den prisen de gjorde ellers ville de ikke få flere e-golfer fra vw. Dette var de tyskimporterte som er nye, men som kun er registrert i Tyskland for å pynte på statistikken der.
Husker jeg så mange hvite importerte E-golfer i starten. De var nokså billige ja.
Skulle ikke forundre meg, at VW ville pynte på mange tall når "gamle"Egolf kom. Var vel under Diesel-gate..

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA