Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kommer det familiebiler snart?

Startet av Leafme, tirsdag 14. februar 2017, klokken 17:52

« forrige - neste »

Leafme

Hei dere.

Bestemt oss for å kjøpe en brukt leaf. Vært inne på tanken om ny også, men er litt usikker. Er en Bil nr to, til levering i barnehagen og småturer ifb med jobb.

Får man en grei og trygg Nissan acenta for rundt 150.000,-? :-) Jobben min installerer egen lader til meg der, samt sponser 2500,- pr mnd (må skatte) for en liten logo på bilen :-)

Myrvang

Du tror det blir bil nummer 2, men etter kort tid er det bil nummer 1
2020 e-NV200 7-seter
2014 e-NV200 5-seter til salgs
2011 Mitsubishi i-Miev
2015 Leaf Tekna   Vraket i Sinsenkrysset 2018
2011 i-On

leafnor

Sett opp et søk på finn.no, og slå til med det samme det komme opp en til under 150.000,-
Leaf 2012/Aug 160.000 km

E_S

Til 150k klarer du få en facelift-bil, altså med varmepumpe - ikke kjøp bil uten til den prisen. Lett å kjenne igjen på at det er "HEAT"-knapp på klimaanlegget, "ECO"-knapp på rattet og fotbrekk. Kjøp utstyrsnivå Acenta eller Tekna, skygg unna Visia (den kjipeste).
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Leifen1980

Bør ikke være noe problem å få tak i.
Acenta til 140k og Tekna til rundt 150k

Se eksempel:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=86177386&fks=86177386

PS!
Solgte nylig min 2013 EU Tekna for 137 000. (Noen skraper på høyre side av bilen)
EU Leaf Gen 2 er helt ok mtp varmeteppe på batteri og fungerende Carwings. Eneste norsk modell har er vel muligens tectylering og spylere på hovedlykter? (Correct me if I'm wrong)
2016 Nissan Leaf Tekna "Gråtass" 30kW
2013 Mitsubishi ASX Instyle
ex 2013 Nissan Leaf Tekna
ex 2006 Honda Accord Tourer
ex 2012 Mitsubishi Outlander
ex 1992 Toyota Corolla
ex 2009 Toyota Avensis
ex 2000 Volkswagen Passat
ex 1990? Mitsubishi Galant

lifern

At den har HEAT knapp betyr ikke at det er varmepumpe.
SVART EUROLEAF 2013

Ballemann

Vi betalte 145 for en gen2 tekna i vår..
Veldig smidig med varmepumpe i forhold til citroengen vår.
Renault Twizy 2014 (Solgt)
Citroen CZero 2011
Nissan Leaf Tekna 2013
Hjemmelaget EL trøsykkel, 2000w, 20A

E_S

Sitat fra: lifern på torsdag 15. desember 2016, klokken 15:55
At den har HEAT knapp betyr ikke at det er varmepumpe.

Neida, men om den har HEAT-knapp og fotbrekk og heter Acenta eller Tekna har den varmepumpe. ;)
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Ola Conny

Sitat fra: E_S på fredag 16. desember 2016, klokken 13:24
Sitat fra: lifern på torsdag 15. desember 2016, klokken 15:55
At den har HEAT knapp betyr ikke at det er varmepumpe.

Neida, men om den har HEAT-knapp og fotbrekk og heter Acenta eller Tekna har den varmepumpe. ;)
Gjelder dette EU modeller også?

E_S

Sitat fra: Ola Conny på fredag 16. desember 2016, klokken 15:26

Neida, men om den har HEAT-knapp og fotbrekk og heter Acenta eller Tekna har den varmepumpe. ;)
Gjelder dette EU modeller også?
[/quote]

Ja, det er vel bare enkelte Visia (den aller kjipeste) som er levert uten varmepumpe så vidt jeg vet. Alle Leaf etter "facelift" for det europeiske markedet er laget i England og er stort sett ganske like fra land til land.
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Leafme

Tusen takk for alle svar! :-) Da ble det en Nissan Leaf Acenta 2014mod :-) Gleder meg til å hente den hjem i morgen.

kort innpå: er det noen som lader sin hjemme i vanlig stikkkontakt 10 amp? Er det vi har den første måneden, før vi får oppdatert til 16 amp. Eller har de fleste egne ladere hjemme? :) Pris på slikt?

Burger

#11
Jeg lader med 10a kladden. Tenkt mange ganger å få installert 20a kurs og satt opp en 16a lader, men jeg trenger det egentlig ikke.

Men, dersom dere er usikre på det elektriske, få en elektrikker til å gå over. Mye grums i gamle hus og garasjer. Jeg hadde to feil. Strøm til garasje via gammel lysbryter som ble varm og for lite kvadrat på halve ledningen til garasje.

Edit : Husk å legge ladekladden slik at det ikke er belastning på kontakten.
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf
Stjørdal

nr1rayner

Grattis  :)

Regn med at du lader ca 10% pr. time med den originale kladden, og ca 17% pr time med 16A.
For de fleste vil jeg våge påstanden at 10A er mer enn nok, i hvert fall hvis man uansett har 2 biler.

Jeg kjører ca 15'km pr år, og klarer meg egentlig mer enn fint med vanlig kladd.
Problemet for meg er om vinteren når jeg må kjøre 35/40km til jobb og ikke får ladet mens jeg er på jobb, og bilen skal brukes etter jobben, altså 70-80+++km pr dag.

Som Burger skriver, det finnes mye grums.
FØR du begynner å bruke den kursen ville jeg fått et kjapt overblikk over hvordan den kursen er/går. Er det kun den stikke på den kursen? Er stikk i bra stand?
Det finnes mange forskjellige ladeløsninger. Skal du gå for en av de, så tenk på at din neste elbil kanskje har annen plugg og at du kanskje vil ønske raskere lading, f.eks. 6,6kw. Må ny kabel trekkes er det like greit å trekke "riktig" kabel med en gang.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Hænningsen

Nissan kjører vel tilbud på ferdig installerte ladere til rundt 13-15.000. Anbefaler å få lagt en kurs på 32A dersom du først gjør det. Du vet aldri hva din neste bil lader med. Og kanskje du har en 6.6 kW allerede i den nye bilen. [emoji4]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Styremedlem i Troms og Finnmark elbilforening
Leaf 2012, kjøpt brukt i 2015
Mitsubishi Grandis (til campingvogna)

Leafme

Takk igjen for svar!:) Herlig å skrive med noen som har peiling!

Det hadde dessverre IKKE bilselgeren og da jeg kom hjem med bilen (rimelig fornøyd) og skulle logge meg på carwings var det først da jeg fikk vite at bilen er europamodel, importert fra Danmark. Den har varme i seter, ratt osv, men ikke fått svar fra selger om den har batterivarmepakke. Denne dama har ikke stort peiling på bil så valgte derfor å kjøpe hos Nissan forhandler for å ikke gå i noen felle. Selger la seg flat og beklaget, men nå stoler jeg ikke helt på om han vet hva han snakker om.

Noen tanker?

Betalte 170k, 2014 mod, Acenta, vanlig lader, 30.000 km, servicehistorikk fra Norge...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA