Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Tregt forum / treg respons

Startet av Casa, mandag 13. desember 2010, klokken 14:51

« forrige - neste »

Casa

Vi har bestemt oss for å bytte vår Think Classic med en ny elbil. Vil gjerne ha noe lengre rekkevidde enn vi har i dag, grunnet ladeutfordringer på jobb, samt flere seter. Vurderingen er nye Mitsubishi i-miev eller Think City. Noen som har gode grunner/forslag for den ene eller den andre? Eller andre gode forslag? Flere produsenter kommer med nye biler ila 2011, men vil ikke vente altfor lenge heller :)

Regner med at en Think Classic i god stand skal være relativt lettsolgt, stemmer det?

Think 2001 Classic. Kjører Drøbak - Oslo, ca 8 mil t/r, lader i Oslo. Har kjørt elbil i 6 år.

Baltor

Sitat fra: Casa på søndag 21. november 2010, klokken 13:57
Vurderingen er nye Mitsubishi i-miev eller Think City. Noen som har gode grunner/forslag for den ene eller den andre?
Akkurat nå er det mange ubesvarte spørsmål knyttet til Mitsubishi, hvis du venter noen få uker blir det lettere å prøvekjøre den og du vil sikkert få høre erfaringene fra de som har kjøpt den. Prøvekjør begge bilene, det er mitt råd.
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Elmo

Denne - dog lite vitenskapelige - testen/prøvekjøringen http://www.klikk.no/motor/bil/biltester/article625772.ece viser utfordringer med rekkevidden på i-MiEV  :( :(
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

elektrolux

Er oppi samme luksusdilemma selv for tiden.

Resonementet mitt er at jeg ønsker helst å kjøpe Think, da den er så lett å ha med å gjøre. Ingen lakk å passe på, og sannsynligvis bedre rekkevidde, og et nydelig soltak. Den ser unektelig bedre ut også, I tillegg har jeg verkstedsmanualen, og kan dermed fikse den selv.

På den andre siden frister antiskrens til Imiev'en.

Kanskje du skal tenke salg allerede nå, og da spørs det om ikke Thinken kommer best ut. Tipper den er værd mer om 5 år enn Imiev'en
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Personlig holder jeg en knapp på ny Th!nk på grunn av plastkarosseriet som ikke blir småbulkete ved bruk i byen med trange parkeringsplasser.

På passiv sikkerhet er vel iMiew best med flere air bagger og antiskrens system.

Begge har elektrisk varmeapparat som tar mye av rekkevidden om vinteren.

Th!nk classic-en som jeg kjøpte i går hadde ligget ute for salg mindre enn et døgn....
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

OMH

Sitat fra: elektrolux på søndag 21. november 2010, klokken 20:54

På den andre siden frister antiskrens til Imiev'en.


I følge denne artikkelen, får Think antiskrens fra januar 2011:
http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10044810

froland

Jeg har kjørt over 48000 men den nye Thinken og er veldig fornøyd. Jeg kjører fint 10-12 mil på vinteren med varmen på. Alle som har elbil ønsker lengre kjørelengde, så ønsker du lengst mulig kjørelengde og gode kjøreegenskaper finnes det bare et valg. Think:) Froland.
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

jkirkebo

Sitat fra: froland på søndag 09. januar 2011, klokken 00:10
Jeg har kjørt over 48000 men den nye Thinken og er veldig fornøyd. Jeg kjører fint 10-12 mil på vinteren med varmen på. Alle som har elbil ønsker lengre kjørelengde, så ønsker du lengst mulig kjørelengde og gode kjøreegenskaper finnes det bare et valg. Think:) Froland.

Nåja. Går du kun etter kjørelengde og kjøreegenskaper så kjører nok Tesla Roadster ringer rundt enhver Think. Batteriet i den påvirkes heller ikke av hverken sterk kulde eller hete og antispinn-systemet er visstnok overlegent alt annet.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

froland

Ja, Tesla er nok overlegen. Tviler ikke. Men snakker vi ikke om ca 800 tusen da, eller? Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

jkirkebo

Sitat fra: froland på søndag 09. januar 2011, klokken 13:16
Ja, Tesla er nok overlegen. Tviler ikke. Men snakker vi ikke om ca 800 tusen da, eller? Froland

Det står en 6mnd. gammel en i Trondheim til 669.000 ;)

Ellers en fin bil for norske saltveier da alt er i aluminium og karbonfiber...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

froland

Hei igjen! Nå er jeg bare en vanlig arbeidsmann, så jeg holder meg til Think jeg. Jeg lar de med penger og markeringbehov kjøpe slike:) Froland
Har  Think 2008 med Zebra batteri.

Lanber

Tesla Roadster lages av Lotus på fabrikken deres i Hethel.
Chassiset er Elise S2 og kjøreegenskaper er utviklet i samråd med Lotus.
Produksjonen av både Elise S2 og Tesla legges ned i år da Lotus legger ned fabrikklinjen for å bygge om for Elise S3 som er rundt hjørnet.

Kjøremessig oppfører den seg som en bokser. Uppercut (aks) som slår de fleste men ikke så god på finmanøvrering da den har flere kg enn en Elise å trekke på.  Har prøvekjørt Teskal og eier en Elise S1 så jeg vet nøyaktig hva jeg snakker om der.

BauDemo

Sitat fra: Lanber på søndag 09. januar 2011, klokken 16:11
Chassiset er Elise S2...

from http://www.teslamotors.com/blog/mythbusters-part-2-tesla-roadster-not-converted-lotus-elise
"One of the more common misconceptions about the Tesla Roadster is that it is an electrified Lotus Elise. This has been an interesting problem to deal with because the Tesla is vastly different from an Elise and it is important that people are aware of this. In fact, we recently counted how many parts the two cars shared and the total number was under 7% by parts count. If you were to analyze it by parts value, the number would be even smaller."
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Lanber

Jeg holder på mitt, chassiet er fra Elise S2 og bilen lages av Lotus på samme samlebånd som Elisen

Cobos

Det blir vel riktigere å si at chassiset er basert i utgangspunktet på en Lotus Elise og baserer seg på Lotus sin ekspertise. Samlebåndet til Lotus er vel uansett ikke så ensartet samlebånd som de større produsentene at det er viktig om Roadster'ene lages der eller et annet sted. Roadster i versjon 2,5 er adskillig mer lukseriøs enn en Elise er og er sånn sett en blanding av en Porsche 911 og en Elise vil jeg tro utifra kundegruppen den treffer.

Dette er nok litt off topic, mulig at Model S fra Tesla er en bedre løsning og den er muligens ikke så mye dyrere enn en MiEV og burde være "bedre" på det meste bortsett fra parkeringsvennlighet :)

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA