Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW Wallbox Pro - Noen med erfaringer?

Startet av Kim Kim, lørdag 31. desember 2016, klokken 12:42

« forrige - neste »

Kim Kim

Var i Tesla store for å se på 6 seteren. Klarer ikke bestemme meg for 5 eller 6 seter :)
Da jeg løftet helt normalt i gulvplaten som ligger over brønnen bak skjedde dette som du ser på bildet vedlagt. Håndtaket gikk rett av

Selgeren gikk ba meg om å vente, og kom snart tilbake med beskjeden om at det gikk greit siden det hadde skjedd en annen selger tidligere. Så om det har skjedd to ganger på utstillingsmodellen allerede er den neppe spesielt hardfør.

Overrasket meg dog at den første selgeren opptrådte som at jeg kanskje måtte betale for skaden.




Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

lunitiks

Den er ikke akkurat selvforklarende den saken der, så høres ut som veldig mange interessenter må ha knotet med denne til plastikken ble så slitt at den røk av.


Ikke fantastisk kvalitet, though
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

satheesh.net

Som det meste med denne bilen (Model X) må man nesten på skolebenken igjen når man får den utlevert (ref. få skikkelig opplæring i bruk av duppedingser). Flere aspekter ved bilen er faktisk ikke selvforklarende. Ola Nordmann har som mentalitet at "dette skal jeg klare selv" og spør sjelden hvordan ting fungerer.

Jeg har mange eksempler på dette alt fra lukking av midt konsollen, åpning av dører og luker, lukking av frunk, til solskjermene og denne åpningsmekanismen for rommet til brønnen i trunk. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger folk river og styrer for å få ting til uten å se litt an først.

Dårlig kvalitet og lite brukervennlig? Kanskje. Men det finnes fortsatt ingen konkurrenter, ferdig snakket.

Jeg har dog aldri hatt dette problemet med den luken eller noen av de andre fiffige (og kanskje unødvendig kompliserte?) løsningene. Og jeg bruker den stort sett hver eneste dag.

Ellemelle

Har vansker for å se hvordan feil bruk kan føre til at dette håndtaket blir ødelagt. Dette gir oss vel mer en pekepinn om hva vi kan forvente når vi har åpnet dette lokket like mange ganger som man har gjort på demobilene.

Øyvind.h

Er dekselet for svakt blir det byttet i revidert løsning, enkelt og greit :)
Man bør absolutt ikke være overforsiktig i bruk av bilen etter mitt syn. Bedre at dårlig kvalitet og dårlig design avsløres og revideres/utbedres enn å lage seg workarounds.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Kim Kim

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 09. november 2016, klokken 08:30

Jeg har mange eksempler på dette alt fra lukking av midt konsollen, åpning av dører og luker, lukking av frunk, til solskjermene og denne åpningsmekanismen for rommet til brønnen i trunk. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger folk river og styrer for å få ting til uten å se litt an først.

Dårlig kvalitet og lite brukervennlig? Kanskje. Men det finnes fortsatt ingen konkurrenter, ferdig snakket.


Jeg bemerket en bekymring for kvaliteten på håndtaket, ikke om den var brukervennlig. Man trenger ikke å gå totalt i forsvarsmodus ved enhver bemerkelse som kan tolkes negativt. Det er ingen tvil om at det er en fantastisk bil totalt sett, og det er heller ikke det jeg er ute etter å utfordre.

Dette var en notis om kvaliteten på et lite håndtak, som jeg isolert sett (kun håndtak) er rimelig sikker på at det finnes flere konkurrenter til.

Bilen min står fortsatt i bestilling, og ville aldri blitt kanselert på bakgrunn av kvaliteten på et lite håndtak  :)






Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

satheesh.net

Gikk ikke i forsvarsmodus Kim Kim, jeg er helt enig med deg. ;) Jeg bemerket bare en trend der folk gjør noe som ikke er by design og så klager på det etterpå. På et mer generelt grunnlag - ikke rettet mot det du skrev.

frankofobia


Problemet er med en del produkter at en ræva løsning unnskyldes med brukerfeil. Frunken på Model S er jo ett glimrende eksempel på idiotisk design. Å måtte lese bruksanvisningen for å lukke ett panser er jo helt fjernt.

Crap by design er ingen god løsning. Digger Tesla, men enkelte steder skulle man tro de var fulle når løsningen ble godkjent for produksjon ;-)

Sitat fra: satheesh.net på onsdag 09. november 2016, klokken 17:57
Gikk ikke i forsvarsmodus Kim Kim, jeg er helt enig med deg. ;) Jeg bemerket bare en trend der folk gjør noe som ikke er by design og så klager på det etterpå. På et mer generelt grunnlag - ikke rettet mot det du skrev.
TMS P85+ 2013 - 2015
TM3P: Bekreftet levering 25/3 VIN:5YJ3E7EB0KF195829 tidligere registrert
TM3P: Ny bil levert 29/3. Så å si ingentingå bemerke :-)

sven erik

er det bruker feil at  takluker lekker  at baklys  lekker  luken bak fykker seg med vann  striper i glassrutene forran  som ikke kommer av stein  da jeg er nøye med rens av børtene ved dørene  bremser som låser julene  er dette bruker feil ? jeg har drevet med brukt  bil og aldri sett så mye feil  på 20 år gamle biler som tesla hadde på min bil med ca 1 års bruk og det ble ikke fikset hadde og en bil  sener  med samme feila  denne hvar nesten 2 år nyere  hadde og mottor bytter  og hørte X
har noen av de samme feilene  ja en  bruker feil på lykter en kjører  med bilen i regn 
mottor feilene  er at man kjører med bilen

Rico

#9
Sitat fra: sven erik på mandag 14. november 2016, klokken 03:59
er det bruker feil at  takluker lekker  at baklys  lekker  luken bak fykker seg med vann  striper i glassrutene forran  som ikke kommer av stein  da jeg er nøye med rens av børtene ved dørene  bremser som låser julene  er dette bruker feil ? jeg har drevet med brukt  bil og aldri sett så mye feil  på 20 år gamle biler som tesla hadde på min bil med ca 1 års bruk og det ble ikke fikset hadde og en bil  sener  med samme feila  denne hvar nesten 2 år nyere  hadde og mottor bytter  og hørte X
har noen av de samme feilene  ja en  bruker feil på lykter en kjører  med bilen i regn 
mottor feilene  er at man kjører med bilen

Kjenner det begynner å bli rimelig slitsomt å lese all den edder og gallen du lirer av deg konstant. Hvorfor i all verdens land og rike bestiller du ikke bare 1, men 2 Tesla etter en slik opplevelse? Du skriver jo flere ganger daglig at du skal kansellere X-bestillingen din både her og på Facebook. Hva med å bare gjøre det? Ville jo spart deg for ufattelig mengder med frustrasjon allerede nå, før bilen har kommet.

mvh
Rico

sven erik

Sitat fra: Rico på mandag 14. november 2016, klokken 13:03
Sitat fra: sven erik på mandag 14. november 2016, klokken 03:59
er det bruker feil at  takluker lekker  at baklys  lekker  luken bak fykker seg med vann  striper i glassrutene forran  som ikke kommer av stein  da jeg er nøye med rens av børtene ved dørene  bremser som låser julene  er dette bruker feil ? jeg har drevet med brukt  bil og aldri sett så mye feil  på 20 år gamle biler som tesla hadde på min bil med ca 1 års bruk og det ble ikke fikset hadde og en bil  sener  med samme feila  denne hvar nesten 2 år nyere  hadde og mottor bytter  og hørte X
har noen av de samme feilene  ja en  bruker feil på lykter en kjører  med bilen i regn 
mottor feilene  er at man kjører med bilen

Kjenner det begynner å bli rimelig slitsomt å lese all den edder og gallen du lirer av deg konstant. Hvorfor i all verdens land og rike bestiller du ikke bare 1, men 2 Tesla etter en slik opplevelse? Du skriver jo flere ganger daglig at du skal kansellere X-bestillingen din både her og på Facebook. Hva med å bare gjøre det? Ville jo spart deg for ufattelig mengder med frustrasjon allerede nå, før bilen har kommet.

mvh
Rico

jeg spurte om  det ble betegnet som bruker  feil
og jeg har hatt 3 tesla


satheesh.net

Det er ikke brukerfeil hvis takluken lekker eller bremser som låser hjulene i tide og utide. Det sier seg selv. Det som er brukerfeil er når noen opererer en dings uten å vite hvordan den fungerer og så ødelegger den.

Det er dermed ikke sagt at Tesla alltid lager brukervennlige ting. Noen ganger er det håpløst komplisert og langt fra fornuftig. (Slik som lukking av frunk.)

Men det blir for dumt å kjøpe en Ferrari og klage på at man ikke får plass til skiene innvendig eller at de er teite for at dørene ikke går langt nok ut slik at man enkelt kan komme seg inn og ut av bilen. Da er ikke den Ferrarien et godt kjøp til den personens behov.

Nasatech

Leverte bilen til dekkbytte hos Vianor og er veldig fornøyd med han som hjalp meg i skranken, men han som byttet hjul på bilen var jeg ikke veldig imponert over. Han prøvde å dra ut dekket fra baksetet uten å kjøre setet fremover. Da han ikke skjønte hvordan man kunne ta midtre rad fremover så prøvde han å flytte seter med makt. Jeg måtte gå inn (selv om det ikke var lov for kunder) og stoppe han!! Helt imponerende.

Så sette seg inn i ting er helt klart viktig.

LarryF

Hvordan fikk du plassert alle fire hjulene i bilen? Jeg driver å lurer på om jeg må ta med tilhenger...
e-Golf, Pacific Blue, 2014 (uten varmepumpe)
Model X90D bestilt og bekreftet. Titan, 7 seter med AP, vinterpakke og hengerfeste

Rico

#14
Sitat fra: LarryF på mandag 14. november 2016, klokken 19:53
Hvordan fikk du plassert alle fire hjulene i bilen? Jeg driver å lurer på om jeg må ta med tilhenger...
Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg fikk vinterhjulene inni bilen (265x50/19 pigg). Hadde med malefilt (sånn gulvbeskyttelse på rull) som jeg mer eller mindre kledde inn baksetene og sidene i bilen med. Kjørte baksetene helt frem (7 seter) og fikk det ene bak de og de andre 3 i bagasjerommet (2 liggende og siste oppå de, langt fremover mot seteryggen).

Klønete beskrevet, men det gikk :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA