Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

BMW Wallbox Pro - Noen med erfaringer?

Startet av Kim Kim, lørdag 31. desember 2016, klokken 12:42

« forrige - neste »

Nasatech

Sitat fra: LarryF på mandag 14. november 2016, klokken 19:53
Hvordan fikk du plassert alle fire hjulene i bilen? Jeg driver å lurer på om jeg må ta med tilhenger...

Tesla la dem inn for meg. 19". De var ikke veldig forsiktig de heller og det ene setet var tatt fremover. Har 6-seter da. Så ett hjul sto mellom setene.

eha

Jeg fikk 4 Tesla-hjul inn i min Golf! Hovedproblemet da var tyngde, ikke plass. Last må uansett sikres. Til de som ikke får inn 4 Tesla-hjul i en Tesla foreslår jeg et kurs  ;D hehe
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

hnrk

Sitat fra: eha på torsdag 17. november 2016, klokken 09:49
Jeg fikk 4 Tesla-hjul inn i min Golf! Hovedproblemet da var tyngde, ikke plass. Last må uansett sikres. Til de som ikke får inn 4 Tesla-hjul i en Tesla foreslår jeg et kurs  ;D hehe

Kommer TMX med lastebildekk? Da jeg tittet på baggasjeromsplassen på en 7-seter med nedfelt 3. rad så var ikke "her var det dårlig plass" det første jeg tenkte.
X90D på vei: Midnight Silver Metallic, 7 seter, AP2 m/selvkjøring, premium, vinterpakke, hengerfeste, digert glis hele dagen

Nasatech

Sitat fra: hnrk på torsdag 17. november 2016, klokken 10:01

Kommer TMX med lastebildekk? Da jeg tittet på baggasjeromsplassen på en 7-seter med nedfelt 3. rad så var ikke "her var det dårlig plass" det første jeg tenkte.

Vel sommerhjulene med 22" er jo, ja 22", og de er 285 bak og 265 foran. Så det er massive hjul. Men du får plass i bilen :)

eha

Sitat fra: hnrk på torsdag 17. november 2016, klokken 10:01

Hehe. Poenget mitt var jo at de fikk plass i en Golf, altså er det overkommelig og i hvert fall ikke noe problem å frakte i en Tesla :D
2017 Tesla Model X 90D

eha

Sitat fra: Nasatech på torsdag 17. november 2016, klokken 10:32
Vel sommerhjulene med 22" er jo, ja 22", og de er 285 bak og 265 foran. Så det er massive hjul. Men du får plass i bilen :)

Det er vel relativt irrelevant om det er 19'', 20'' eller 22'', da diameter skal være omtrent lik (mindre felg = større profil).
2017 Tesla Model X 90D

Nasatech

Sitat fra: eha på torsdag 17. november 2016, klokken 10:40
Sitat fra: Nasatech på torsdag 17. november 2016, klokken 10:32

Det er vel relativt irrelevant om det er 19'', 20'' eller 22'', da diameter skal være omtrent lik (mindre felg = større profil).

Ja. Tenkte mer på vekt og bredde. 22" er bredere enn 19" og 20".

eha

Sitat fra: Nasatech på torsdag 17. november 2016, klokken 13:37
Ja. Tenkte mer på vekt og bredde. 22" er bredere enn 19" og 20".

Veldig sant. Men for å avslutte dette sidesporet kan jeg jo legge til at de uansett hadde fått plass i den lille Golf-en min ;)
2017 Tesla Model X 90D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA