Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Cree SAM

Startet av satheesh.net, mandag 26. desember 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

Diravi

Sitat fra: lunitiks på lørdag 05. november 2016, klokken 07:55
Jeg tror det design studio bildet av 2.seterad nede er litt hastverksarbeid

Som vi ser er gulvteppet samme som på 7-seteren (!). Pluss at delekatalogen viser at det skal være et lokk med håndtak over "3.seterad", tilsvarende lokket over brønnen helt bakerst.

Det er mulig du har rett. Jeg prøvde å lysne bildet av 5-seters konfigurasjon litt i Pixelmator, og da ser man at bagasjeromsgulvet er på det nivået det burde være, nemlig like høyt som "basen" som tredje seterad hviler på. I den basen ligger nok hjuloppheng og bakre motor, så det er logisk.

Toppen av basen/antatt bagasjeromshøyde flukter da omtrent med den innvendige "knekken" på den sorte basen på 2. seterad (altså omtrent der det innfelte håndtaket er). Det er MYE lavere enn det gulvet de har tegnet inn i bildet der setene er nedfelt. Men ganske uproft å ikke ha alt dette helt ferdig når de legger det ut i konfiguratoren. Eller bør jeg venne meg til at dette er typisk Tesla?  8)
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Bjoris

Ingen er vel overrasket av at Tesla lanserer noe nytt uten all info eller noe unaøyaktig info.

Det er er ellers åpenbart at de ikke har latt ett stort rom der tredjeraden var la stå utilgjengelig. Noterte meg tidligere i tråden at det nå var delenummer til en dørk over dette området så her blir nå to større rom under dørken:)
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Per Magnus

Noen som kan si noe om det ellers er forskjell på de nedfellbare setene vs de ikke-nedfellbare setene på X'en. Tenker da særlig på sittekomfort, mulighet for individuell justering osv.

Synd det ikke er mulig å få syvseteren der alle bakre seter kan felles ned.
Model X - 90

lunitiks

Sammenlign disse 2 bildene fra konfigurator (har lysnet de opp)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Bjoris

Interessant, om dette er riktig plassering av seter vs forhøyning bak er det jo vilt om setene ikke kan skyves i lengderetnig. Da blir det ett rom bak setene som blir umulig å bruke:)

Blir veldig interesserte å se dette i praksis, kan vel ikke være så lenge til noen får bil levert i USA!

KrW

På bilde nummer 2 er det spor i gulvmatta som i 6 og 7 seteren, men ikke på bilde 1. Ser ut som det burde kunne være mulig å flytte setene fram og tilbake. Om ikke må det være en feil på bildet. Kanskje bildene er klipt sammen i Photoshop foreløpig.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Bjoris

Dette bildet er nok helt sikkert en photoshop sak som en ikke kan bruke til å forstå detaljene med. Jeg tror nok setene har fast posisjon dessverre, kanskje har det med at det er liten mulighet for å skyve dem bakover pga at de treffer sideveggene bak, disse er jo enormt tykke dessverre. Det jeg så lurer på er om ikke dette medfører et ganske stort volum bak setene, men før dette opphøyningen som blir vanskelig utnyttbar...

Nei, vi får håpe det snart kommer live bilder av løsningen...

eha

Ingen tvil om at alle bildene er photoshoppa, og de kan dessverre neppe brukes til å avdekke detaljer.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

lunitiks

Ja unntatt detaljene av selve setet m/håndtak og "N"-feste i gulvet kanskje, denne delen av bildet ser mer eller mindre ferdig ut.

Når det gjelder pidestallen på 6/7-seterne, så er dette en meget kompleks sak med veldig mange deler, motor og elektronikk. Den nye seteraden på 5-seteren er nok adskillig enklere (og rimeligere) i design.

Leste en eller annen plass at det ikke uten videre er kurant å la 2.seterad kunne trekkes lenger bak. Ikke bare p.g.a. setetykkelsen som @bjoris nevner, men også p.g.a. at innfestingen i gulvet må være solid nok med tanke på at setebeltene er ankret i selve setet. Pluss at man ikke må kødde med airbag-sikkerheten.

Men, når det er sagt så ser det jo nesten ut til å være et lite spor i gulvteppet like bak gulvinnfestingen (hvis det ikke er en skygge, da)  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Sitat fra: lunitiks på mandag 07. november 2016, klokken 09:37
Men, når det er sagt så ser det jo nesten ut til å være et lite spor i gulvteppet like bak gulvinnfestingen (hvis det ikke er en skygge, da)  :)

På det ene bildet er sporene foran setene photoshoppa bort. På det andre, ikke. Jeg tror at sporet bak er en del av det samme sporet til de opprinnelige setene, som de har glemt å photoshoppe bort.

Tror nok det er bortimot umulig (ut fra disse bildene) å vite hvordan festeanordningen blir.
2017 Tesla Model X 90D

lunitiks

Sitat fra: eha på mandag 07. november 2016, klokken 09:48
Jeg tror at sporet bak er en del av det samme sporet til de opprinnelige setene, som de har glemt å photoshoppe bort.

Nja, kanskje kanskje ikke  ;D  (Se bildet av 6-seteren under. Klikk for større versjon)

Sitat
Tror nok det er bortimot umulig (ut fra disse bildene) å vite hvordan festeanordningen blir.

Enig der, vi får rett og slett bare se
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

eha

Aha, nå ser jeg hva du mener. Jaja. Konklusjonen er vel uansett den samme :)
2017 Tesla Model X 90D

Bjoris

Merker at jeg gjerne skulle sette dette i praksis ja, men nå har jeg bedt dem om å få bilen i produksjon så snart som mulig, nå har det vært så mye frem og tilbake med Tesla siden nov 15 at det får holde nå, det blir som det blir, for oss er uansett det at setene kan legges ned det viktigste så får resten blir som det blir.

Noen som har notert seg når produksjonen starter av disse, kan vel ikke være lenge til vi ser første bil levert med 5 seter?

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på mandag 07. november 2016, klokken 09:37
Ja unntatt detaljene av selve setet m/håndtak og "N"-feste i gulvet kanskje, denne delen av bildet ser mer eller mindre ferdig ut.

Når det gjelder pidestallen på 6/7-seterne, så er dette en meget kompleks sak med veldig mange deler, motor og elektronikk. Den nye seteraden på 5-seteren er nok adskillig enklere (og rimeligere) i design.

Leste en eller annen plass at det ikke uten videre er kurant å la 2.seterad kunne trekkes lenger bak. Ikke bare p.g.a. setetykkelsen som @bjoris nevner, men også p.g.a. at innfestingen i gulvet må være solid nok med tanke på at setebeltene er ankret i selve setet. Pluss at man ikke må kødde med airbag-sikkerheten.

Det jeg tenkte på er at setene ser ut til å treffer veggen bak, lenge før de treffer kanten som går opp over drivlinja... Ikke så lett å se på disse bildene som er lansert, men på vedlagt bilde ser en at det er ikke mye som sakl til bakover før en treffer kanten, ser ut til å skje lenge før en treffer den kanten som går opp som 3. raden står på...

eha

Litt off-topic, men det eneste jeg klarer å tenke når jeg ser det bildet av 6-seteren, er: "Se hvor digg den 6-seteren er, da!"  :o  ;D
2017 Tesla Model X 90D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA