Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Cree SAM

Startet av satheesh.net, mandag 26. desember 2016, klokken 11:20

« forrige - neste »

Øggen

Totalt enig med Diravi her.
Kan ut ifra bilda virkelig sjå ut som gulvet skråer oppover mot fremsetene. Der e godt med plass under der...
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

eha

Sitat fra: bjoris på fredag 04. november 2016, klokken 13:09
Det er riktig, nå sier Tesla at lastesikring er på trappene så antar dette er løsninger som kan brukes i alle versjonene

(Min utheving.) Har du noen kilder på dette? :)
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

o.b.lix

Noen andre bilder:

Leveringstid for 5-seteren estimeres nå til mars 2017.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

KrW

Stålkanter mot den shiny seteryggen  :-\
Kan fint løses med en seteryggbeskytter dag. 59kr på Biltema.
Model X 100D 2018 AP2,5-3
Model X 90D 2017 AP2 solgt
Model X 90D 2016 solgt
Automower 330X robotklipper
Leaf solgt
Model S85 (kun i to uker)

Bjoris

Sitat fra: eha på fredag 04. november 2016, klokken 13:56
Sitat fra: bjoris på fredag 04. november 2016, klokken 13:09
Det er riktig, nå sier Tesla at lastesikring er på trappene så antar dette er løsninger som kan brukes i alle versjonene

(Min utheving.) Har du noen kilder på dette? :)
Selger Kokstad
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Bjoris

#35
Sitat fra: Øggen på fredag 04. november 2016, klokken 13:28
Totalt enig med Diravi her.
Kan ut ifra bilda virkelig sjå ut som gulvet skråer oppover mot fremsetene. Der e godt med plass under der...
Hvem sier at denne plassen ikke kan benyttes? Jeg ser for meg at gulvet har to nivåer slik som dagens 6 og 7 seter, men nå er dørken i ett (eller kanskje leddet). Det er ganske sikkert at det er god plass under som en kan bruke.

Så er jeg enig i at seteløsningen kunne vært mye bedre, men det å vippe frem sitteputa og legge ned seteryggen stjeler altfor mye plass i lengeretning som jo normalt er det som er viktigst når en legger ned setene (få med lange ting).

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Diravi

Sitat fra: bjoris på fredag 04. november 2016, klokken 15:41
Sitat fra: Øggen på fredag 04. november 2016, klokken 13:28
Totalt enig med Diravi her.
Kan ut ifra bilda virkelig sjå ut som gulvet skråer oppover mot fremsetene. Der e godt med plass under der...
Hvem sier at denne plassen ikke kan benyttes? Jeg ser for meg at gulvet har to nivåer slik som dagens 6 og 7 seter, men nå er dørken i ett (eller kanskje leddet). Det er ganske sikkert at det er god plass under som en kan bruke.

Så er jeg enig i at seteløsningen kunne vært mye bedre, men det å vippe frem sitteputa og legge ned seteryggen stjeler altfor mye plass i lengeretning som jo normalt er det som er viktigst når en legger ned stenee (få med lange ting).

1. Jeg tviler ikke på at "brønnen" helt bakerst er bevart. Men i 6- og 7-seters konfigurasjon fyller tredje seterad et volum i nedslått tilstand. Følgelig burde HELE bagasjeromsgulvet bli vesentlig lavere når man fjerner tredje seterad - minimum 18-20 cm. Det ser i hvert fall ikke ut til å være tilfelle om man skal dømme ut fra disse første bildene.

2. Dersom man har riktige seter er det ingen motsetning mellom muligheten til å frakte lange gjenstander og å få et lavest mulig gulv for å få stort lastevolum. Med Magic Seats fra Honda er det løst. Og selv med enklere foldeseter av typen som f.eks. Skoda Yeti har, kan du nøye deg med å felle ryggen hvis du trenger størst mulig lengde, og vippe hele setet 90 grader om du prioriterer høyde. Det blir riktignok en kant ved frakt av lange gjenstander, men det ser det ut til å være på 5-seters X uansett.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

lunitiks

Sitat fra: Diravi på fredag 04. november 2016, klokken 16:49
1. Jeg tviler ikke på at "brønnen" helt bakerst er bevart. Men i 6- og 7-seters konfigurasjon fyller tredje seterad et volum i nedslått tilstand. Følgelig burde HELE bagasjeromsgulvet bli vesentlig lavere når man fjerner tredje seterad - minimum 18-20 cm. Det ser i hvert fall ikke ut til å være tilfelle om man skal dømme ut fra disse første bildene.


Brønnen bevares. Det kommer også en ekstra brønn der sitteputene til 3rad ellers er
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

jlan

Sitat fra: bjoris på fredag 04. november 2016, klokken 15:38
Sitat fra: eha på fredag 04. november 2016, klokken 13:56
Sitat fra: bjoris på fredag 04. november 2016, klokken 13:09
Det er riktig, nå sier Tesla at lastesikring er på trappene så antar dette er løsninger som kan brukes i alle versjonene

(Min utheving.) Har du noen kilder på dette? :)
Selger Kokstad
Det er ikke mye å feste en lastsikring i uten å modifisere innredningen, så det er vel kanskje også noe som bare blir introdusert i nye biler det da.

Jeg har jo laget meg en løsning, men jeg savner festepunkter i taket for å slippe å ta opp store bøyemoment i seteryggene eller i andre konstruksjoner.

Jeg hørte at det skulle finnes et sammenleggbart hundebur som passer inni, det kan jo være noe kanskje?
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

lunitiks

Ok jeg gir meg, nå har X offisielt MYE bedre baggasjeromskapasitet enn S. Nedfellbar 2.rad? Sikle
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

turfsurf

Sitat fra: bjoris på fredag 04. november 2016, klokken 13:11
Henger er jo greit, men det krever jo mer ifht å sikre lasten for fuktighet som er nok av på vestlandet og så har du dette med ferje og tilslutt, fruen kjører ikke henger så da må jeg være med på Ikea, nå slipper jeg kanskje, hehe
Det er jo hele poenget, da blir det ikke så store ting med hjem fra IKEA. Prøver generelt å holde bilen mest mulig unna disse varehusene.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Bjoris

Sitat fra: lunitiks på fredag 04. november 2016, klokken 17:05
Sitat fra: Diravi på fredag 04. november 2016, klokken 16:49
1. Jeg tviler ikke på at "brønnen" helt bakerst er bevart. Men i 6- og 7-seters konfigurasjon fyller tredje seterad et volum i nedslått tilstand. Følgelig burde HELE bagasjeromsgulvet bli vesentlig lavere når man fjerner tredje seterad - minimum 18-20 cm. Det ser i hvert fall ikke ut til å være tilfelle om man skal dømme ut fra disse første bildene.


Brønnen bevares. Det kommer også en ekstra brønn der sitteputene til 3rad ellers er

Hvordan dette blir vites jo ikke, men de har her lagd en løsning som gir "helt flatt" gulv med setene nede, skriver Tesla.

Det har nødvendigvis gjort at dørken kan has i flere nivåer, slik er det også på dagens X, du kan la den flukte med kanten på bakluka eller dørken kan legges lavere. Tipper det blir slik her også, eneste forskjell er at denne dørken nå rekke til 2. rad heller enn 3. rad. Dvs si at du kan velge med seteryggene nede. Trengs ikke flatt gul kan sikkert dørken stå i nederste posisjon!



I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

lunitiks

Hmm. 5-seteren har ikke "Rear air conditioning and heating system included", i motsetning til 6- og 7-seteren.

Bakre luftbehandlingsanlegg m/kanalføringer ligger bak sidevegg(er) i trunken.  På 5-seteren skulle dette i prinsippet bety færre deler - og dermed mer rom - i dette området.

Mon tro om Tesla har utnyttet dette og laget en ny sidevegg-variant på 5-seteren for å få enda mer plass bak?

Just a thought
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

#43


2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

lunitiks

Jeg tror det design studio bildet av 2.seterad nede er litt hastverksarbeid





Som vi ser er gulvteppet samme som på 7-seteren (!). Pluss at delekatalogen viser at det skal være et lokk med håndtak over "3.seterad", tilsvarende lokket over brønnen helt bakerst.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA