Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Car-Net og forhåndsvarming E-golf, Android

Startet av Beamer Screamer, søndag 18. desember 2016, klokken 23:24

« forrige - neste »

Bjoris

Det er gøy å diskutere S og X. Jeg syns begge bilene er helt fantastiske på hver sin måte, en må bare velge hva en liker selv, en kan argumentere for både S og X.

For min del var det helt klart opplevelsen på føreplass som gjorde utslaget, den enorme frontruta og det å sett seg rett inn i bilen kontra ned hadde jeg rett og slett glemt litt ut. Vi hadde S-Max før (uten sammenligning), men etter å ha kjørt X og så sette seg inn i S så blir Sen som en "lommeracer", tungt å komme seg ut plutselig og når en ser fremover så ser en mye annet enn ut frontruta, deler av taket f.eks og det føltes med ett litt feil:)

Så er det en bunke andre grunner der hengerfeste og bedre plass bak teller mest for oss..

I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Kim Kim

Takk for alle svar, virker som at det er model X som kan dra det lengste strået.

Det blir i såfall 6 seteren. Hvor mye mer plass bak har denne i praksis enn Model S?
Fikk fint inn barnevogn i S og hadde 50% plass igjen.

Model S P100D Des 2017 - Bananas
Model X 100D - Aug 2017 -Okt 2017 med alt ink FSD, Ultrawhite interior. Solgt, bomkjøp
Model S 90D AP2 -Jan 2017-aug 2017 med Light Harmonics oppgradering
Model S 85D - 2015 - Desember 2016
Model 3 - Reservert

Nasatech

Sitat fra: Kim Kim på torsdag 03. november 2016, klokken 21:13
Takk for alle svar, virker som at det er model X som kan dra det lengste strået.

Det blir i såfall 6 seteren. Hvor mye mer plass bak har denne i praksis enn Model S?
Fikk fint inn barnevogn i S og hadde 50% plass igjen.



4 barn, 2 marsvin, 2 voksne og bagasje til hyttetur med dyner foran i frunken.

Nasatech

Sitat fra: Vaagen på torsdag 03. november 2016, klokken 11:25
Noe annet også. Har ligget på gjennomsnittlig 270Wh/km med 22", men byttet til 19" vinter Haka R2 i går og gjennomsnitt så langt er på 190! Det var stor overgang.

Wow - hvilken bredde har du da på vinterdekkene?
[/quote]

Kom med standard bredde. Usikker på hva der er, men kan der være 245? Sommerhjulene er 265 foran og 285 bak.

lunitiks

Sitat fra: Nasatech på fredag 04. november 2016, klokken 12:47
Sitat fra: Kim Kim på torsdag 03. november 2016, klokken 21:13
Takk for alle svar, virker som at det er model X som kan dra det lengste strået.

Det blir i såfall 6 seteren. Hvor mye mer plass bak har denne i praksis enn Model S?
Fikk fint inn barnevogn i S og hadde 50% plass igjen.

4 barn, 2 marsvin, 2 voksne og bagasje til hyttetur med dyner foran i frunken.


Idyllisk  :D
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Nasatech

Sitat fra: lunitiks på fredag 04. november 2016, klokken 16:48
Sitat fra: Nasatech på fredag 04. november 2016, klokken 12:47
Sitat fra: Kim Kim på torsdag 03. november 2016, klokken 21:13
Takk for alle svar, virker som at det er model X som kan dra det lengste strået.

Det blir i såfall 6 seteren. Hvor mye mer plass bak har denne i praksis enn Model S?
Fikk fint inn barnevogn i S og hadde 50% plass igjen.

4 barn, 2 marsvin, 2 voksne og bagasje til hyttetur med dyner foran i frunken.


Idyllisk  :D

Ja :) Kan også legge med bilder av når vi er på hytteturer med litt mer baggasje og med ski :)

Jeg har 6-seter. Her er ski inne i bilen når jeg legger ned setet. Greit om man bare er 5 som skal på tur. Dette er langrennski på 210.


Henger full av bagger og ski når vi er 6 stykker i bilen :)


Bilen med henger med rails. Kan ha takboks eller sykkelstativ på toppen av hengeren. Hengeren er så lav at jeg nesten ikke merker forskjell i bruk når jeg har den på.



Dexter


jkirkebo

Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nasatech

Sitat fra: Dexter på torsdag 16. februar 2017, klokken 15:25
Kjerringa hadde klikka med unger i bilen og krabbefart til hytta.

Har hytte på Beito så er nok ikke hengeren som holder igjen farten. Norske veier sørger for lav hastighet [emoji23]

jkirkebo

Sitat fra: Nasatech på fredag 17. februar 2017, klokken 08:13
Sitat fra: Dexter på torsdag 16. februar 2017, klokken 15:25
Kjerringa hadde klikka med unger i bilen og krabbefart til hytta.

Har hytte på Beito så er nok ikke hengeren som holder igjen farten. Norske veier sørger for lav hastighet [emoji23]

Problemet er om hengeren veier mer enn 300kg lastet. Da blir maks hastighet 60km/t og det er vel drøyt lite selv for norske landeveier ;)
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Nasatech

Sitat fra: jkirkebo på fredag 17. februar 2017, klokken 10:50
Sitat fra: Nasatech på fredag 17. februar 2017, klokken 08:13
Sitat fra: Dexter på torsdag 16. februar 2017, klokken 15:25
Kjerringa hadde klikka med unger i bilen og krabbefart til hytta.

Har hytte på Beito så er nok ikke hengeren som holder igjen farten. Norske veier sørger for lav hastighet [emoji23]

Problemet er om hengeren veier mer enn 300kg lastet. Da blir maks hastighet 60km/t og det er vel drøyt lite selv for norske landeveier ;)

Ja. Jeg ringte politiet og hørte om jeg skulle kjøre oppover på en utfartsdag i 60kmt i 80-sonen og da svarte de "vi hadde ikke stoppet deg, for å si der sånn" [emoji23]

Kjørte i 80 i 80 sonen sist og da var det kontroll. Ble ikke stoppet [emoji106] Men man vet aldri da!

Dexter

Sitat fra: jkirkebo på fredag 17. februar 2017, klokken 10:50
Sitat fra: Nasatech på fredag 17. februar 2017, klokken 08:13
Sitat fra: Dexter på torsdag 16. februar 2017, klokken 15:25
Kjerringa hadde klikka med unger i bilen og krabbefart til hytta.

Har hytte på Beito så er nok ikke hengeren som holder igjen farten. Norske veier sørger for lav hastighet [emoji23]

Problemet er om hengeren veier mer enn 300kg lastet. Da blir maks hastighet 60km/t og det er vel drøyt lite selv for norske landeveier ;)

eller om tilhenger eller campingvogn uten bremser er maksimal hastighet 60 km/t når tilhengeren har en aktuell totalvekt 300 kilo eller mer.

i praksis er vel det alle tilhengere uten brems maks 60/km h.  uavhengig hva den er lastet med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA