Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Oddaa

Sitat fra: TM på lørdag 12. august 2017, klokken 21:52
Må egentlig si mer enig. Jeg liker å ta i dørhåndtaket etter at jeg har låst bilen for å forsikre meg om at den er låst. Det fungerer dårlig med keyless.
Speilene feller seg inn ved låsing -> problemet løst.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

Oddaa

Sitat fra: TM på lørdag 12. august 2017, klokken 21:52
Det er litt mer nyttig når det kombineres med automatisk åpning av bakluke med fotocelle under støtfanger, som på bmw. Ulempen da er imidlertid at fotocellen ofte er skitten og da står man å vifter med foten under fangeren uten at skjer noe. Så må man likevel sette fra seg handleposene og finne fram bilnøkkelen. Det er jammen blitt slitsomt å være bileier   :o
Dette har jeg aldri hatt problemer med, men systemene er kanskje ulike fra bilmerke til bilmerke.



Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

knut.aulie

Er det vanskelig system på Golf? På mine tre siste biler er det bare å ha nøkkel i lomma og trykke på dørknappen eller bare åpne bakluke. Ikke noe trøbbel i det hele tatt.

Oddaa

Sitat fra: knut.aulie på lørdag 12. august 2017, klokken 22:16
Er det vanskelig system på Golf? På mine tre siste biler er det bare å ha nøkkel i lomma og trykke på dørknappen eller bare åpne bakluke. Ikke noe trøbbel i det hele tatt.
Nei. Låses opp ved å berøre innsiden av dørhåndtaket eller å åpne bakluka. Låses ved å berøre et felt ("knapp") på utsiden av dørhåndtaket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

knut.aulie

Sitat fra: Oddaa på lørdag 12. august 2017, klokken 22:19
Sitat fra: knut.aulie på lørdag 12. august 2017, klokken 22:16
Er det vanskelig system på Golf? På mine tre siste biler er det bare å ha nøkkel i lomma og trykke på dørknappen eller bare åpne bakluke. Ikke noe trøbbel i det hele tatt.
Nei. Låses opp ved å berøre innsiden av dørhåndtaket eller å åpne bakluka. Låses ved å berøre et felt ("knapp") på utsiden av dørhåndtaket.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Takk. Høres helt uproblematisk ut[emoji1360]

geear

Sitat fra: Chivas på lørdag 12. august 2017, klokken 21:26
Som noen av dere sikkert fikk med seg ble min FL levert uten keyless selv om jeg bestilte med dette.

Kan ærlig si at jeg ikke har tenkt noe over dette, ei heller savnet en slik feature i det hele tatt. Nå har jeg riktignok ikke hatt keyless tidligere, så derfor gir vel opplevelsen min sikkert seg selv. Dog har jeg noen kompiser som har keyless (andre typer biler riktignok), og når jeg ser hvordan det "streves" med å åpne bakdører, bakluke osv er jeg ganske sikker på at jeg lever godt uten. Og bare for å gni det godt inn, hvor mange poster har man ikke sett rundtom som omtaler innelåste nøkler pga keyless? ;)
Har det på begge bilene og har aldri verken låst inne nøkler eller kludrer med dører, skjønner ikke hva det er mulig å kludre med? Har alltid nøkkel til begge bilene i lomma og bakluka åpnes av at man tar i den. Og ligger nøkkelen inni bilen så tillater ikke bilen å låses med mindre man har en annen aktiv nøkkel på utsiden - og for min del har jeg alltid nøkkelen på meg uansett. Eneste irritasjonsmomentet på Golf er at de har spart penger og ikke har føler på bakdørhåndtakene, men det tar et sekund å såvidt touche fremdøra før man åpner. Har heller aldri lurt på ombilen er låst med keyless, får jo beskjed både av at man hører låsen og at den kvitterer med blink.

Men leter du etter argumenter i mot så finner du alltids noe.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

TM

Ja da, helt greit greit keyless access. Poenget til han som skrev innlegget var vel at han ikke savnet det. Og jeg har heller ikke savnet det i min "gamle" 2016 bmw, selv om jeg bestiller det i mine nye biler (inkl e-Golf).  Grunnen er ene og alene at det finnes potensielle kjøpere i annenhåndsmarkedet som mener at det er tungvint å trykke på en knapp for å åpne bildøren. Tror keyless tilhengere og de som ikke ser det som viktig aldri blir enige om dette.  Så vi kan vel stoppe diskusjonen nå ?

Hyperstress

Det føles ikke bra å sette i nøkkel og vri rundt «tenningen» for å starte en elbil. Det er nesten like meningsløst som at den skulle sveives i gang i grillen. Keyless gjør det i alle fall litt mer 2017. (selv om det virker unødvendig å trykke på startknappen også med keyless..)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Nasatech

På Tesla er det ikke mulig å låse manuelt (finnes ingen knapper på utsiden av bilen) og man trenger ikke en gang å ta ut nøkkelen for å åpne døren. Har man med seg nøkkelen i lommen/vesken/baggen eller lignende så låser den seg opp når du er innen rekkevidde og låser seg når du går bort. Smertefritt.

Har man Model X med Premium pakken så åpner den til og med døren for deg. Ikke alle liker dette, men jeg har det på og har hatt det på siden jeg fikk bilen for ett år siden. Er det trangt eller du kommer fra foran bilen så åpner den bare døren på gløtt, men kommer du fra siden eller bak og det er god klaring, så går døren helt opp :)

TM

Jada, vi hører hva dere sier. Livet er for kort til at man skal bruke sekunder på å finne fram en bilnøkkel

Oddaa

Hehe, jeg er vel egentlig rimelig likegyldig. Ingen stor greie om det er med eller uten keyless, selv om vi pt har 3 (4) biler med...


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

regeneration

Til dere som har Active Info Display. Er det verdt 9 uker ekstra leveringstid? Har forrige modell nå og har forsåvidt ikke stor hast med å bytte bil men to måneder er jo relativt lenge å vente. Hva er det jeg får i displayet av nyttig info som jeg ikke har nå?

Kris10an

Hmmm, 9 uker er lenge, men samtidig er jeg strålende fornøyd med Active Info. Det er veldig bekvemt å ha navi midt i glaningen mellom rattet. En annen bra ting for meg, er at jeg kan se digitalt speedometer nederst i infodispayet. Jeg liker å ha rattet langt ned, og med vanlig speedometer vil toppen av rattet skygge for endel av speedometeret.

TM

#883
Veldig nyttig er vei ikke Active Info Display i mine øyne. Men som nevnt kan det være praktisk med navi og kart i instrumentmpanelet. Det vil nok også kunne påvirke annenhåndsverdien litt siden det er nytt i faceliften. Hva snakker vi om av leveringstid totalt sette med Active Info Display ?

geear

Sitat fra: Kris10an på søndag 13. august 2017, klokken 17:03
Hmmm, 9 uker er lenge, men samtidig er jeg strålende fornøyd med Active Info. Det er veldig bekvemt å ha navi midt i glaningen mellom rattet. En annen bra ting for meg, er at jeg kan se digitalt speedometer nederst i infodispayet. Jeg liker å ha rattet langt ned, og med vanlig speedometer vil toppen av rattet skygge for endel av speedometeret.
Har nesten ikke brukt navi i Golfen, men mener du kan ha naviinstruksjoner i vanlig instrumentpanel også, i den lille skjermen i midten...?
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA