Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Når vil elbilen ta over fullstendig ?

Startet av Tbmull, onsdag 07. desember 2016, klokken 09:25

« forrige - neste »

Chivas

Sitat fra: Chivas på onsdag 24. mai 2017, klokken 10:32
Sitat fra: TM på tirsdag 23. mai 2017, klokken 14:58
Sitat fra: SteinarSun på tirsdag 23. mai 2017, klokken 14:53
Hadde gått for omlevering, ulempen er at du da må vente en stund på ny bil.
Har hatt flere biler med keyless de senere årene, og kunne ikke tenke meg å gå tilbake til "nøkkel-bil"
Hvor mange ville kjøpt "keyless" hvis det var et pristillegg på 20.000 ? Sannsynligvis ingen. Det er jo ikke noe å lure på. Selger du bilen etter noen år vil nok forskjellen i salgspris være minimal.
Heller mest mot å la det gå, og ta imot kompensasjonen på 20.000,-

Hadde de snakket om f.eks 3.000,- som keyless koster som ekstrautstyr, ville saken vært en annen.

Men, jeg går fortsatt for ettermontering av dynamiske baklykter  :+1:

Havnet til slutt på 23.000,- i kompensasjon (jeg skal jo selvfølgelig også ha tilbake 3.000,- for keylesspakka ;) )

Så, med rabatt på bilen fra før, kompensasjon for manglende keyless og en billig felgpakke gjennom kontakter må jeg si at FL'en totalt sett havner på en godkjent pris :)

LittleHammer

Et argument for keyless er at man som langbeint får mer plass ved høyrekneet! Spesielt fint på biler som ikke har teleskopisk ratt.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Ecinnaj

Kan ikke rattet på den nye trekkes inn og ut? Bare opp og ned?

Det var slik på den gamle eller?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


TM

Jeg har lest det, og det sto faktisk som et "minus" i testen av nye e-Golf som var trykket i Auto Motor & Sport. Men den bilen jeg prøvekjørte hadde da teleskopisk rattstamme. Så jeg forstår ikke hvor dette kommer fra.  Leaf har derimot ikke telekopisk rattstamme.

Ecinnaj

Sitat fra: TM på lørdag 03. juni 2017, klokken 05:31
Jeg har lest det, og det sto faktisk som et "minus" i testen av nye e-Golf som var trykket i Auto Motor & Sport. Men den bilen jeg prøvekjørte hadde da teleskopisk rattstamme. Så jeg forstår ikke hvor dette kommer fra.  Leaf har derimot ikke telekopisk rattstamme.
Hmm liker ikke. Det var en av grunnene til at det ikke ble leaf.

Jeg er lav og tjukk så jeg må få justert rattet inn å ut for å kunne sitte behagelig.
Det var en av grunnene til at jeg valgte golfen.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


Oddaa

Sitat fra: TM på lørdag 03. juni 2017, klokken 05:31
Jeg har lest det, og det sto faktisk som et "minus" i testen av nye e-Golf som var trykket i Auto Motor & Sport. Men den bilen jeg prøvekjørte hadde da teleskopisk rattstamme. Så jeg forstår ikke hvor dette kommer fra.  Leaf har derimot ikke telekopisk rattstamme.
AMS må ha tullet litt her.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 e-Golf
2016 XC90 T8

LittleHammer

#816
Hadde en til test nå nylig. Jeg fikk ikke til å justere rattet i lengderetning.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Ecinnaj

Sitat fra: LittleHammer på lørdag 03. juni 2017, klokken 20:04
Hadde en til test nå nylig. Ikke teleskopratt på den.
Faan. Selger sa den skulle være lik den gamle å den er jeg sikker på at har teleskopisk ratt.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


LittleHammer

Justerte svaret mitt over. Fikk ikke til å justere i lengderetning ved å flippe over spaken som justerer rattet opp og ned.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

Ecinnaj

Sitat fra: LittleHammer på lørdag 03. juni 2017, klokken 20:09
Justerte svaret mitt over. Fikk ikke til å justere i lengderetning ved å flippe over spaken som justerer rattet opp og ned.
Jo opp å ned vet jeg men hva med inn og ut?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


LittleHammer

Fikk det ikke til på testbilen jeg hadde.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

TM

#821
Sitat fra: LittleHammer på lørdag 03. juni 2017, klokken 20:04
Hadde en til test nå nylig. Jeg fikk ikke til å justere rattet i lengderetning.
Det står i tekniske data "Høyde og lengdejusterbart ratt" . Så da må vi kunne slå fast at det er det. Kommer den uten er det bare å kreve ombygging eller omlevering.

LittleHammer

Merkelige greier. Jeg er vant til Audi, VW og det manuelle teleskoprattet deres, men fikk det ikke til.
Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

TM

Forsøkte du bare å trekke hardt i rattet, eller vippet du ut spaken først ;D

LittleHammer

Fant en video på nett som motsier det jeg selv hevder, så jeg får vel bare bite i det sure eplet... jeg må ha klønet fælt  :o :o

Se 9:30 ut i denne videoen:

Peugeot Ion 2012
Jaguar I-Pace 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA