Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pressebilder Bolt EV/Ampera-E

Startet av sn0le, torsdag 24. november 2016, klokken 17:46

« forrige - neste »

sn0le

Var det noen her som så FBI i går?
Der var det en som prøvde å selge sin 2013 Leaf gått 22.000km for 175.000kr.
Han hadde hatt 0 interesserte.
Og programlederen spurte også om rekkevidde og om han noen gang hadde klart de 199 annonserte km.
Det meste han hadde klart var 130km.

Når jeg sjekker annonsen hans så ser man jo reg-nr, og da kan man finne VIN.

Jeg ser også at det står at dette er en bruktimportert bil.
VIN tyder på at dette er en 2012-modell ifølge denne siden.

Så det store spørsmålet er om prisen var ekstremt optimistisk (dog har han satt den ned 30.000kr nå) og om bilen hans noensinne burde kunne klart 199km?
For det var vel et generasjonsskifte i 2013? (Jeg har alt for lite peil på Leaf).

Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

sveink

Nei, man vil ikke klare 20 mil. Jeg har den nye typen som kom i 2013 med varmepumpe osv og den klarer 15 mil på sommeren/tidlig høst. Jeg har en norsk utgave med skinn, bose anlegg, osv (toppmodellen som er strøken) med 30.000 km på telleren og solgte den i går for 130.000,- Så prisen hans var vel litt for høy i utgangspunktet, men jeg solgte vel litt billig igjen da :=)

sn0le

Ja, jeg vet at de bilene som kom med varmepumpe ble annonsert med NEDC-rekkevidde på 199km.
Den oppnås kun i medvind, hjemlengsel og kjøttkaker til middag. ;)

Men jeg lurer på om det er feil at hans modell skal ha vært annonsert med 199km rekkevidde.
Grå S85 med mye stæsj.
Finalized: 25/2-2014. VIN tildelt: 21/3-2014.
I produksjon 28/4-2014. In transit 1/5-2014.
Levert 23/6-2014.
P39066

tomrh

Jeg ser på bilde 2 i annonsen at det er 1. gen Leaf, for den har håndbrekk ved "girstanga" (2. gen har fotbrekk). Skulle vært annonsert med 175 km NEDC.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kjbu

Sitat fra: sveink på torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:00
Nei, man vil ikke klare 20 mil. Jeg har den nye typen som kom i 2013 med varmepumpe osv og den klarer 15 mil på sommeren/tidlig høst. Jeg har en norsk utgave med skinn, bose anlegg, osv (toppmodellen som er strøken) med 30.000 km på telleren og solgte den i går for 130.000,- Så prisen hans var vel litt for høy i utgangspunktet, men jeg solgte vel litt billig igjen da :=)
UFF og UFF! Halvert verdi på 3 år. Er det slik med drivstoffbiler også?
Audi E-Tron 55, 2020
Norges 2. EuroLeaf 2013
Porsche Cayenne, 2004 (solgt)
Opel Zafira 2002 (solgt)
Mercedes 190E 1986 (solgt)

kodalse

Virker kanskje som om eier ikke vet hva slags bil han har.
Sammenlignbare biler (import 2012) ligger rundt 110 - 120.000,- på finn.

Selv kjøpte jeg en brukt norsk 2012 modell med webasto og hengerfeste for snart 2 år siden til 170k.
Regner med at den nå ligger på 120k - 130k, altså 40k - 50k reduksjon.
Helt greit med 20k - 25k årlig verditap for en bil jeg ikke har hatt andre kostnader på.
Samtidig skal den ikke selges :) Koser meg med denne i flere år enda.

Har tidligere hatt rundt 30k tap på fossilbilene jeg har kjørt, pluss verkstedutgifter.
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

stian234

Jeg har også sett mange overpriser sine biler til taket for de ikke har peiling? Eller prøver seg.
Kunne noen fortelle meg hvordan man finner VIN nummer basert på reg nr ? Er på jakt etter Brukt leaf selv.
Selv om Leasing er fristende på grunn av alt som skjer i elbil fronten fremover.

kodalse

#7
VIN er det samme som understellsnummer.

Bruk linken her, bare bytt ut regnummer med det aktuelle så er du i mål:

http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop%2Bog%2Bsalg/Kj%C3%B8ret%C3%B8yopplysninger?registreringsnummer=EL21442

Nissan LEAF 2011/12 begynner med JN1
Nissan LEAF 2013/14/15/16 begynner med SJN :)
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Navl1

Jeg er glad jeg satte meg godt inn i dette med Leaf før jeg kjøpte bil.
Tok en tur innom finn nå for å sjekke om jeg hadde egentlig gjort ett godt kjøp, der finner jeg

- Mange gen. 1 som selges som 2013 til 2015 modeller
- Mange importbiler, som omtales som "norske", altså de har ikke batterivarmer (edit, flere importbiler har det, men det er vanskelig for menigmann å finne ut av det)
- Mange biler av overnevnte som er overpriset (pris er jo noe markedet bestemmer, så den diskusjonen kan vi ta en annen plass) etter min mening
- og det mest skremmende av alt, mange av de bilene selges av "seriøse" forhandlere

Jo mer jeg kjører rundt i min 2013 modell, norske leaf, som jeg har all historikk på. Jo roligere blir jeg.
VW e-up 2017

Nissan Leaf 24kwh 2013, solgt 2017

Oddvar

Generasjon 1 ble produsert i japan frem til juni 2013 . Så ikke så rart det er en forvirrig der . Varme pumpe kom sent i 2013 .
Det siser seg selv at biler som blir kjøpt jannuar 2014 , neppe er laget i 2014 :)) så 2012 , selges i 2013 . Normalt det for alle merker :)
Kjøpte selv en gen 1 bil med 199 km . Har fakta lest 20 der når jeg har kjørt en sparsom tur . 190 flere ganger når jeg lader til 100%  .
139 ved 80 %   .
Faktisk kjørelengde er ca 110 . Graratert 100 . Sommmer og vinter :)
Har også kjørt den 13 mil men da riksvei 44 . 60 og 70 soner . Kunne sikkert klart 15 mil , men da må en kjøre sakte ::.. yes
Tesla S 85 2014
Ny Nissan leaf i 2013
Med webasto ... Wow nå suser det :-) solgt
Mvh Oddvar

Trekkoppbil

Årsmodell kan være et relativt begrep:
Vegvesenet operer med registreringsår for førsegangsregisrering her i landet, og de spør etter førse gangs registrering i utlandet.
Produksjonsår er noe annet. Årsmodell som betegnelse for teknisk utgave, er en tredje variant, og det er vel det som er interresant i mange sammenhenger.
F.eks om den tekniske utgaven er av 2013 versjon, kan bilen være produsert i 2012. 2013-modellen  produserte man i Tennesse i november 2012.

Bilen i annonsen er nok en reinspikka 2012-modell, produsert i Japan 2012 og solgt i Europa tipper jeg.

Jeg kjenner ikke til at 2013-modeller er importert fra Japan til vesten.

På Finn er det mange drømmere som trur at det man skal selge, er mye verdt. Og det må være lov. Noen må jo ha de høyeste prisantydningene, og det går jo bare ut over selger. Det kan være selgere som ikke har særlig kjennskap til gjenstandene, etter dødsbo f.eks.

Hvilke tilstand det er på en gammel bil som er gått 22 000km og stått i garasje, er vanskelig å si. Batteriet kan være svært bra. Det kan også være dårlig, hvis det har stått helt tomt, men det er nok lite sannsynlig.

Jeg har sjølv satt en prisantydning shyhøyt en gang, mens målet mitt var å sette annonsen på vent, mens jeg lå med svineinnfluensa og jeg ikke ville selge noen bil. Det funka.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA