Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av Usikker på detta, torsdag 10. november 2016, klokken 10:53

« forrige - neste »

john

Sitat fra: KnutOL på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:59
Sitat fra: john på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:00
Jeg har plugget i en 32a 1-fas lader hos Bilia, kan bekrefte at det virker fint.

Er vel bare max hastighet som står på utstyrskoden.

Hvordan vet ut at det ble levert 7.4kW til bilen? Og var dette med den nye i3en?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Relativt stor forskjell på når bilen mener den skulle være ferdig. 1-fas 16a er jo bare frustrerende tregt (om dagen). Og ja, 94ah.

hemi

Sikringen gikk når jeg plugget i vår 32A lader, den sitter på 16A sikring, måtte skru ned ladehastighet i bilen

på tesalaen min ladet jeg 20-22A der jevnt.. den presenterte seg som 32A der også.

KnutOL

#47
Sitat fra: john på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 22:05
Sitat fra: KnutOL på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:59
Sitat fra: john på tirsdag 18. oktober 2016, klokken 21:00
Jeg har plugget i en 32a 1-fas lader hos Bilia, kan bekrefte at det virker fint.

Er vel bare max hastighet som står på utstyrskoden.

Hvordan vet ut at det ble levert 7.4kW til bilen? Og var dette med den nye i3en?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Relativt stor forskjell på når bilen mener den skulle være ferdig. 1-fas 16a er jo bare frustrerende tregt (om dagen). Og ja, 94ah.

OK. Den letteste måten å sjekke på er vel å se hvor mange prosent av batteriet som lades i løpet av 1 time ved å bruke BMW Connected app'en når bilens batteri er godt utladet, f.eks fra 50%. Hvis vi antar at ladingen er ideell uten at noe energi går tapt som varme vil det bety at batteriet lades med ca 26% per time ved 32A 1-fas hvis jeg har forstått det riktig.  Jeg har forstått det slik at bilen skrur ned ladestrømmen gradvis selv når den nærmer fulladet og at det derfor tar lenger tid den siste 10-20% av fulladet batteri.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Trommis

#48
Er det noen som har fått installert BMW Wallbox NG nå?
Jeg lurer bare på om det er noen god grunn til å velge denne laderen hvis andre ladere med samme(og bedre) power in/out spesifikasjon og er billigere? Er det datakommunikasjon mellom bil/lader/mobil app?

Er det mulig å "låse" BMW Wallbox NG for at uvedkommende ikke skal "låne" den i en felles garasje?


Usikker på detta

Sitat fra: Trommis på onsdag 30. november 2016, klokken 19:03
Er det noen som har fått installert BMW Wallbox NG nå?
Jeg lurer bare på om det er noen god grunn til å velge denne laderen hvis andre ladere med samme(og bedre) power in/out spesifikasjon og er billigere? Er det datakommunikasjon mellom bil/lader/mobil app?

Er det mulig å "låse" BMW Wallbox NG for at uvedkommende ikke skal "låne" den i en felles garasje?

Ja jeg bruker denne og er godt fornøyd. Fikk trikkeren til å legge opp en dedikert 32A til denne.

Jeg valgte den nye NG fremfor den gamle pro-utgaven grunnet i mulighet for høyere ladehastighet, hvis jeg skulle få behov for det i fremtiden.
Pro-utgaven har en eller annen online-funksjon, men jeg går ut ifra at det er en grunn til at de har fjernet dette på NG. Mest sannsynlig er dette ikke noe man har behov for.

Legger ved et par skjermbilder med kjapp informasjon om de begge - den informasjonen jeg fikk da jeg skulle velge mellom dem.

Kan si at NG fungerer meget godt, men den har ikke vært 100% stabil.
Ved 2 tilfeller i løpet av 5-6 uker har den "kuttet" i løpet av natten. Blinking i rødt og piper når jeg kommer ut om morgenen. En reset av sikringen inne i huset har fikset biffen..
Usikker på hvorfor dette har skjedd: Enten en feil med boksen min, feil ved innstalleringen eller feil med bilen.  :)

NiiN

Har også NG. Kun brukt den en ukes tid. Ingen problemer så langt.

Bruker I-remote til å overvåke osv.

Har ikke sett noen fornuftig måte å "låse" kabelen på, men jeg har heller ikke behovet. Må nok finne en Reodor Felgen løsning på det evt. Slå av sikring ;-)

Ingeniøren

Sitat fra: Usikker på detta på lørdag 03. desember 2016, klokken 07:22
Sitat fra: Trommis på onsdag 30. november 2016, klokken 19:03
Er det noen som har fått installert BMW Wallbox NG nå?
Jeg lurer bare på om det er noen god grunn til å velge denne laderen hvis andre ladere med samme(og bedre) power in/out spesifikasjon og er billigere? Er det datakommunikasjon mellom bil/lader/mobil app?

Er det mulig å "låse" BMW Wallbox NG for at uvedkommende ikke skal "låne" den i en felles garasje?

Ja jeg bruker denne og er godt fornøyd. Fikk trikkeren til å legge opp en dedikert 32A til denne.

Jeg valgte den nye NG fremfor den gamle pro-utgaven grunnet i mulighet for høyere ladehastighet, hvis jeg skulle få behov for det i fremtiden.
Pro-utgaven har en eller annen online-funksjon, men jeg går ut ifra at det er en grunn til at de har fjernet dette på NG. Mest sannsynlig er dette ikke noe man har behov for.

Legger ved et par skjermbilder med kjapp informasjon om de begge - den informasjonen jeg fikk da jeg skulle velge mellom dem.

Kan si at NG fungerer meget godt, men den har ikke vært 100% stabil.
Ved 2 tilfeller i løpet av 5-6 uker har den "kuttet" i løpet av natten. Blinking i rødt og piper når jeg kommer ut om morgenen. En reset av sikringen inne i huset har fikset biffen..
Usikker på hvorfor dette har skjedd: Enten en feil med boksen min, feil ved innstalleringen eller feil med bilen.  :)

Husk å ta det opp før det er for sent. Feil skal meldes umiddelbart ellers kan man miste garanti.
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Toalmar

Har kikket rundt etter ladestasjon en god stund. Får lissom aldri bestemt meg. skal jeg kjøpe ny eller skal jeg gå for en brukt. Det kommer nok ett godt tilbud på finn.no på en brukt har jeg tenkt, og ettersom bilen leveres med ladekladd er ikke behov der fra første dag bilen er på plass.
Etter å ha kikket rundt, fått forskjellige tilbud så er jeg jammen tilbake til der jeg startet. Vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre. Nå de siste dagene har jeg faktisk fundert mere å mer på å gå til anskaffelse av en original BMW Wallbox Pro. Ser de selges i Tyskland helt ned i €829,- Med dagens kurs er dette ca kr 7.500,- trekker man av den tyske momsen som er 19% kommer man på ca kr 6.075,- Litt frakt til Norge så er man fort på kr 6.500,- når du har fått betalt mosne da blir totalprisen kr 8.125,- Høres faktisk ut til å være en en helt grei pris på denne ladestasjonen mener jeg. Noen som har positive eller negative opplevelser om denne ladestasjonen?
BMW i3s 94Ah Fully Charged - 2018
Reservert TMYP Hvit / Svart 08.04.2020 - TMY LR Hvit / Svart 07.04.2020
TM3 LR AWD - Svart / Hvit - Solgt 01.04.2020

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA