Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Teknisk: AP hw 2.0 / Full Self-Driving Capability

Startet av Bil2, fredag 21. oktober 2016, klokken 16:22

« forrige - neste »

Bil2

Dette startet som en diskusjon på hva som dekkes av 5-års garantien/reklamasjonen. Har hatt bilen hos bnh Oslo. De byttet deler og godkjente bilen uten omkostninger.
Oslo
Blå Leaf 10.02.2012. Solgt
Kobberfarget Leaf 2018 40 kWh

Mr Pioneer50

Ja der har du helt rett, har NAF fullstendig i vrangstrupen. Jeg har drevet bilverksted i 20 år og vet hva NAF kan klare å få seg til å mene.
NAF står alltid på sitt og trekker seg som regel når andre faginstanser skal gjøre en vurdering av saken. Det er stort sett min erfaring med NAF.

En PKK har riktignok blitt mer omfattende, men den objektive vurderingen som skal gjøres har ikke blitt strengere. Det blir direkte feil.
Der hvor man tidligere kunne sette "1" må man i flere tilfeller nå sette "2".
Feil med "1" har det alltid vært krav om at skal utbedres, men det har ikke vært krav til etterkontroll. Flere punkter kan nå få "3", altså kjøreforbud.

Krav om å holde kjøretøyet i inntil 30 min etter at kontrollen er innsendt er nytt, dette for at man skal ha mulighet for stikkprøver.
2016 Leaf Nordic 30 kW

Sele

Sele

Sitat fra: Bil2 på torsdag 08. september 2016, klokken 18:26
Dette startet som en diskusjon på hva som dekkes av 5-års garantien/reklamasjonen. Har hatt bilen hos bnh Oslo. De byttet deler og godkjente bilen uten omkostninger.

Flott at det ordnet seg for deg

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA