Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software v8.0

Startet av moby666, lørdag 08. oktober 2016, klokken 13:04

« forrige - neste »

TLO

ASIAN TRUST skal ankomme Gøteborg 19.10 og ASIAN EMPIRE kommer til London 26.10 (Det ble tidligere opplyst at båten hette ASIAN EM. Jeg fant da kun Asian Emperor - som nå er på vei til Afrika. Men dersom en søker på ulike europeiske havner for skip som skal ankomme den nærmeste måneden, finner jeg ikke Asian Emperor, men derimot ASIAN EMPIRE, som nå er ved Sri Lanka på kurs mot Suez. Den går ikke til Gøteborg, men til Tilbury i London(26.10), deretter Bremerhafen (29.10) og Antwerpen(1.11) Transporten fra Gøteborg går vel med tog til Drammen - fra de andre blir det vel båtransport. Så for oss som venter på båt nr. 2 blir det ikke bil før ut i november! (Dersom det er denne båten da)
Så du som er lovet bil som ankommer den 20.ende i Drammen, stemmer det jo fint med dette.
Nå er det jo flere som prøver å ødelegge litt ventetiden med å så tvil om at vi har betalt for mye, andre biler som nå får lengre rekkevidde etc. etc. Jeg prøvde Ioniqen to ganger og var like imponert begge gangene. JEG GLEDER MEG!

W.A.

Gratulerer :D
når bestilte du? og hvilken type og farge.
Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

TLO

Jeg bestilte bil 12.9 - Phoenix Orange - teknikk - skinn - takluke - og lader(som jeg nå planlegger å droppe inn til videre. Føler jeg får lite for pengene her. For nesten 12 tusen er det vel mulig å få en større lader og 32 amp sikringer som utnytter bilens potensiale på ca. 4 timer hjemmelading. Jeg vil i alle fall undersøke litt nærmere)
16" vinterhjul, men 17" sommerhjul? Det har jeg ikke peiling på. Det ble ikke diskutert. Var det et valg? Hva er originale sommerhjul??

HPSE

Sitat fra: TLO på fredag 30. september 2016, klokken 22:15
Jeg bestilte bil 12.9 - Phoenix Orange - teknikk - skinn - takluke - og lader(som jeg nå planlegger å droppe inn til videre. Føler jeg får lite for pengene her. For nesten 12 tusen er det vel mulig å få en større lader og 32 amp sikringer som utnytter bilens potensiale på ca. 4 timer hjemmelading. Jeg vil i alle fall undersøke litt nærmere)
16" vinterhjul, men 17" sommerhjul? Det har jeg ikke peiling på. Det ble ikke diskutert. Var det et valg? Hva er originale sommerhjul??

Orginale sommer er 16"
Bosted Naustdal i Sogn og Fjordane

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

Tin

Blir helektriske vi også nå snart. Model x og Ioniq.. Blir smooth :)
Prøvekjørte for noen uker siden. Passer perfect som bil nummer 2 for oss, eller en bil vi bruker mest på småkjøring og x på langturene når vi trenger mer plass og rekkevidde. Ampera e frister ikke meg gitt..

USLeaf11

Jeg bestilte bilen i begynnelsen av august. Mener det det er Aurora Silver ( den lyseste sølvfargen, kontrakten ligger på jobben...Og blitt så gammel at jeg glemmer fort sånne detaljer... :) ) mener også at prisen ble 265 lapper. Det var med teknikkpakken, stoff seter og vinterhjul på alufelger. Fikk også storkunderabatt.
I kontrakten står det at bilen skal leveres i oktober så de greier det akkurat om den 20 blir levering Drammen... Fantastisk bil og kjøre, har forsøk den en liten tur, meget imponert over hvor lite effekt forbruk den har.. Utstyrsnivået er ikke annet en imponerende til den prisen.. Tror fruen blir fornøyd. Hun har bursdag snart så tenkte det skulle være en overaskelse med ny bil i garasjen.. :) :)
Første el bil kjøpt juni 2014 USleaf 2011 mod
IONIQ teknikk sølv november 2016

Gizmo

Vil ikke være gledesdreperen her, men forhandleren min mente at Hyundai ikke lar noen utlevere biler før en foreløpig uannonsert lanseringsdato i november. Det kan være flere grunner til det, men i så fall kan det innebære at bilene på begge skip utleveres samtidig. (Kan hende man ønsker at november måned skal se fint ut på salgs/registreringsstatistikkene, samtidig som det får større medieoppmerksomhet med en nasjonal lanseringsdag).

Men håper uansett at det lekker noen biler ut av forhandlerne før den tid.
2016-11-04 Hyundai Ioniq
2011-11-18 Nissan Leaf

USLeaf11

Dersom Hyundai ikke vil levere ut bilene før en bestemt dato i november vil forhandleren ha et problem. Jeg har nemlig kontrakt på at den skal leveres i oktober. Min Nissan Leaf har jeg allerede solgt og den skal levers 1 november til ny eier...

Inop

Hvis det er standardkontrakt du har signert har de tatt høyde for litt forsinkelser. Ved større forsinkelser kan du heve kontrakten og de selger bilen til noen andre.
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

USLeaf11

Ja jeg har nok en standard kontrakt, og dersom de hadde vært usikker på levering hadde de kysset av for det ( det er egen rubrikk for det) Der står uttrykkelig levering i oktober. Hverken forhandleren eller jeg kan ikke si opp kontrakten uten videre, så enkelt er det nokk ikke... Det betyr for deres del at de må levere meg en annen bil i mellomtiden eller gi meg avslag i prisen.

Inop

SitatDer står uttrykkelig levering i oktober. Hverken forhandleren eller jeg kan ikke si opp kontrakten uten videre, så enkelt er det nokk ikke... Det betyr for deres del at de må levere meg en annen bil i mellomtiden eller gi meg avslag i prisen.

På baksiden av min kontrakt står det under "7. Forsinket levering":

SitatBlir ikke bilen levert til avtalt tid, og dette ikke skyldes kjøperen, kan kjøperen heve kjøpet dersom forsinkelsen er vesentlig. Er bilen levert må hevingskravet framsettes innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen ... Ved forsinkelse kan kjøperen kreve erstatning for påregnelig økonomisk tap som er en følge av forsinkelsen ...

Usikker på hva de legger i vesentlig forsinkelse og om man kan kreve erstatning fra 1. November hvis det står levering i Oktober? Får håpe det ikke blir noe tema :)
Tesla Model 3, tidligere Ioniq, eUp og Leaf eier. Base i Bærum, Akershus.

W.A.

på kontrakten min har ikke selgeren skrevet noe som helst på "levering".
han bare sa at han ikke er sikker på når han kunne levere bilen derfor fyller vi den ikke ut..og jeg gikk med på det  :-[  var det dumt?
han mente at det er stor sannsynlig at jeg får bilen i slutten av okt. ellers så blir det i november.

tegna kontrakten i slutten av august så regner med at Bilen min ankommer med første eller andre båt  ::)
Første elbil. Signerte kontrakten 29.aug.2016:
Hyundai IONIQ EV med teknikk og skinn, Phantom black, utlevert den 13.des. 2016

Skedsmokorset

HPSE

Noen flere som venter på Blå bil og som vet noe mer status? Har en blå med teknikk og skinn som er produsert i Aug..Har hørt den skal komme på båt nr 2.. Spent :D

Bli medlem av Facebook gruppen "Blue Ioniq" om du har bestilt/fått en blå Ioniq :)

HPSE

Har nå fått vite at det gikk en ny båt i forgårs og at det skal gå en om ca 1 uke... Men uklart om blå/min er med på en av disse... Men men. Ting skjer :-)

Elmo

Sitat fra: HPSE på torsdag 06. oktober 2016, klokken 11:14
Har nå fått vite at det gikk en ny båt i forgårs og at det skal gå en om ca 1 uke

Vi må ha navn på båten ! ! !
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA