Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering

Startet av eha, fredag 23. september 2016, klokken 12:20

« forrige - neste »

Ellemelle

Sitat fra: eha på mandag 01. august 2016, klokken 17:55
Det samme gjelder lakk. Jeg liker den hvite, men føler nesten jeg "må" gå for perleeffekt da... :/
Skulle jeg ha kuttet i kostnadene, hadde lakken vært først på listen. En ren kosmetisk sak, som du knapt ser der du sitter i bilen.

Øyvind.h

Grå metallic har vist seg å være veldig holdbar. Solid black i motsatt ende av skalaen.
Lakk hadde jeg ikke spart på.

Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

spettmeis

Sitat fra: eha på mandag 01. august 2016, klokken 16:18
Jeg kjører ikke rundt flere år med svette i rumpa og 20.000 fattigere bare fordi det er mer lettsolgt om noen år. Stoff er rett og slett mindre klamt. Er jeg den eneste i verden som synes det?

Ventilerte seter hadde vært fint, men da skyter prisen opp 60.000 (summen for skinn + premium). Jeg tviler på at jeg får igjen disse pengene en vakker dag når jeg skal selge bilen, og i mellomtiden har ungene griset til perforeringen så det holder. Det ideelle hadde kanskje vært ventilert + perforert foran, og helskinn uten perforering på rad 2 + 3 (mer grisesikkert), men selv ikke da for 60K...

Den hangen til å innbille seg at biler uten skinn (og metallic lakk! don't get me started...) ikke blir solgt er litt rar i min verden. Ville det ikke vært verre å droppe Autopilot? Hengerfeste? Ultra hi-fi?

Er ikke en av fordelene med å kjøpe nybil at man kan velge utstyret selv?

Er ikke en av greiene med Tesla at den ikke appellerer like mye til tradisjonelle bilentusiaster (skinn/metallic, say no more...), men mer til nerdene med sine gadgets og allskens duppeditter?

Neida du er ikke den eneste som synes det her. Vi valgte også lett bort skinn og ventilerte seter, har aldri likt skinnseter noe særlig og prisen er alt for høy. Endte opp med blå lakk fordi jeg liker blå best. Kjøper jo bilen til oss selv, ikke til en evt. neste eier.

Virker som det er mye "frykt" og myter ute og går når det skal handles nye biler generelt. "Du må jo ta større motor, må jo ha skinn, ta en nøytral farge, ditt og datt, ellers får du ikke solgt igjen". Jeg har ihvertfall tideligere kjøpt brukte biler uten skinn og annet fancy ekstrautstyr, så noen kjøpere finnes det da :-)









Leafy

Sitat fra: spettmeis på mandag 01. august 2016, klokken 22:55
Sitat fra: eha på mandag 01. august 2016, klokken 16:18
Jeg kjører ikke rundt flere år med svette i rumpa og 20.000 fattigere bare fordi det er mer lettsolgt om noen år. Stoff er rett og slett mindre klamt. Er jeg den eneste i verden som synes det?

Ventilerte seter hadde vært fint, men da skyter prisen opp 60.000 (summen for skinn + premium). Jeg tviler på at jeg får igjen disse pengene en vakker dag når jeg skal selge bilen, og i mellomtiden har ungene griset til perforeringen så det holder. Det ideelle hadde kanskje vært ventilert + perforert foran, og helskinn uten perforering på rad 2 + 3 (mer grisesikkert), men selv ikke da for 60K...

Den hangen til å innbille seg at biler uten skinn (og metallic lakk! don't get me started...) ikke blir solgt er litt rar i min verden. Ville det ikke vært verre å droppe Autopilot? Hengerfeste? Ultra hi-fi?

Er ikke en av fordelene med å kjøpe nybil at man kan velge utstyret selv?

Er ikke en av greiene med Tesla at den ikke appellerer like mye til tradisjonelle bilentusiaster (skinn/metallic, say no more...), men mer til nerdene med sine gadgets og allskens duppeditter?

Neida du er ikke den eneste som synes det her. Vi valgte også lett bort skinn og ventilerte seter, har aldri likt skinnseter noe særlig og prisen er alt for høy. Endte opp med blå lakk fordi jeg liker blå best. Kjøper jo bilen til oss selv, ikke til en evt. neste eier.

Virker som det er mye "frykt" og myter ute og går når det skal handles nye biler generelt. "Du må jo ta større motor, må jo ha skinn, ta en nøytral farge, ditt og datt, ellers får du ikke solgt igjen". Jeg har ihvertfall tideligere kjøpt brukte biler uten skinn og annet fancy ekstrautstyr, så noen kjøpere finnes det da :-)

Alt selges når prisen i markedet er riktig, utstyr eller ei...
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

Bjoris

Det vil uansett alltid være ting som er smart å ha med. På Sen mener jeg det pt er NextGen og Panorama tak. På Xen blir det helt klart hengerfeste
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eha

Sitat fra: bjoris på tirsdag 02. august 2016, klokken 10:12
Det vil uansett alltid være ting som er smart å ha med. På Sen mener jeg det pt er NextGen og Panorama tak. På Xen blir det helt klart hengerfeste

Enig i at hengerfeste omtrent er det eneste som er et must på X.
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

shufu

Sitat fra: eha på tirsdag 02. august 2016, klokken 11:49
Enig i at hengerfeste omtrent er det eneste som er et must på X.
Det er vel hovedårsaken at Ola Nordmann vil bytte sin S´en mot X´en :)
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

eha

Hehe. Hoved-unnskyldning vil jeg heller kalle det :) Er rimeligere å kjøpe en ekstra bil med henger for de få turene man trenger det... ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

turfsurf

Siden denne tråden har sporet av skikkelig uansett, sånn er prioriteringslisten min:

- autopilot
- maks batteri
- luft
- hengerfeste
- vinterpakke
- premium
- hifi
- skinn
- lakk
- interiørdekor
- større lader


22" og stor motor bak er negativt.

Og så er det jo sånn at man ikke får premium uten skinn og perforerte seter. Og noen av disse tingene er jo relativt billige i.f.h.t andre. Får f.eks hifi, lakk, interiør og større lader for det samme som premium.


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Og for å spore helt av, slik er bilen jeg bestilte i dag:

Model X 90D
Firehjulsdrift
Solid White Lakk
20" sølv Slipstream-hjul
Flermønstrede svarte seter
Innredning i mørk asketre
Svart innertak
Interiør med seks seter
Supercharger Enabled
Autopilotens bekvemmelighetsegenskaper
Smart luftfjæring
Ultra hi-fi lyd
Hengerfeste

:D :D :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

eha

Altså droppet vi skinn, premium og vinter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

turfsurf

Grattis, veldig fornuftig config!


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

eha

Takk :) Er mulig jeg må utsette leveringen litt siden jeg må vente på et finansielt oppgjør. Men nå får jeg den uansett til avtalt pris i tilfelle det kommer en prisøkning :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Bjoris

#58
Vi er i andre enden av skalaen, tenker på en

X60
AP aktivert
Luft (must for hengerfeste)
Hengerfeste
Vinterpakke
6 seter

Jepp, thats it og så flesker vi til med met.lakk:) Kunne egentlig tenkt meg 5 seter, men vet ikke om jeg gidder å vente enda mer, bestilte Sen som kommer nå i Nov 2015 så vi har vært tolmodige, men så har vi fått en del nytt pga ventingen (Facelift, større batt etc). Nå krever hele Xen at vi gjør noen kroner på Sen, da jeg har lovd min bedre halvpart at vi ikke skal bruke mer penger på bil enn med Sen så spørs vel om det går. Skal iallefall få 1 times prøve tur igjen på fredag, synd det er den røde 22 tommeren, men det er det de har. Skulle gjerne prøvd en Europabil med 20 tommere, men tenker at støy og kjøreegenskap blir jeg nok fornøyd med, er mer størrelse vi ønsker å avsjekke skikkelig en gang til med å kjøre litt lengre på forskjellig type vei, så har jeg lagd meg en vei jeg vil kjøre også:)

Vi har tenkt en del på 75 og hadde garantert valgt dette om det var ett SW redusert 90 batteri, men føler at det blir litt waste når batteri er det samme og jeg er veldig forsiktig med ladingen uansett. En 75 hadde jeg nesten aldri ladet over 90% uansett og da blir det bare noen få kwh for 77.000 ekstra og så har vi den muligeten og oppgradere om det blir for lite, så får vi heller da betale noe mer... enn om vi hadde gjort det nå
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eha

Som jeg har sagt før - en ribbet X60 er også en fantastisk bil! :) Og din er jo ikke ribbet engang!


Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA