Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Levering

Startet av eha, fredag 23. september 2016, klokken 12:20

« forrige - neste »

MarcelNie

Litt tilbake til det opprinnelige spørsmålet :-)

Det finnes en relevant tråd på TMC: https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/cargo-liner.68218/. Vi har kjøpt cargo liner-en som ohmman anbefalte (http://www.amazon.com/SUV-Cargo-Liner-Unconditional-Lifetime/dp/B00NC7D6EK). Materialkvaliteten er veldig bra, men har ikke enda fått testet den i praksis - venter fortsatt på X-en...

eha

Fin tråd! Takker :)

Sent from my iPhone using Tapatalk
2017 Tesla Model X 90D
201X Tesla Model 3 reservert

Leafy

Dette er jo bare en matte som beskytter bagasjerommet, det sikrer jo ikke bagasjen på noen måte..??!!
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

eha

Tja. Matten gjør det mye lettere å legge tyngst bagasje nærmest mulig 2. rad, og nederst. Det i seg selv gjør lastingen sikrere. Men skal man ha løse, store/høye eller rare gjenstander må andre løsninger til (stropper etc.). Skulle også gjerne ha likt å se en av disse mattene i kombinasjon med et slags nett som går opp til taket.

2017 Tesla Model X 90D

Bjoris

Sitat fra: eha på onsdag 03. august 2016, klokken 08:37
Tja. Matten gjør det mye lettere å legge tyngst bagasje nærmest mulig 2. rad, og nederst. Det i seg selv gjør lastingen sikrere. Men skal man ha løse, store/høye eller rare gjenstander må andre løsninger til (stropper etc.). Skulle også gjerne ha likt å se en av disse mattene i kombinasjon med et slags nett som går opp til taket.

Jeg tenker at sålenge det ikke finnes festpunkt i taket så må ett slikt nett bare gå over bagasjen og så tilbake og festes helt bak igjen, litt voldsomt, men ett meget solid slikt nett kunne jo gjort jobben, tror det blir slik at vi vil prøve å unngå å legge ned 3. raden og heller fylle opp bak og fremme, det er jo veldig dumt da siden vi ikke trenger 3. seterad med 4 stk i bilen...
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

eha

Sitat fra: bjoris på onsdag 03. august 2016, klokken 10:20
Jeg tenker at sålenge det ikke finnes festpunkt i taket så må ett slikt nett bare gå over bagasjen og så tilbake og festes helt bak igjen, litt voldsomt, men ett meget solid slikt nett kunne jo gjort jobben, tror det blir slik at vi vil prøve å unngå å legge ned 3. raden og heller fylle opp bak og fremme, det er jo veldig dumt da siden vi ikke trenger 3. seterad med 4 stk i bilen...

Enig, det er dumt så lenge man har tenkt å fylle veldig høyt med bagasje. Hvis man ikke stabler høyt kan antakelig festepunktene i skulderhøyde ved 3. seterad brukes til noe (nevnt tidligere i tråden).
2017 Tesla Model X 90D

MarcelNie

Sitat fra: Leafy på onsdag 03. august 2016, klokken 08:11
Dette er jo bare en matte som beskytter bagasjerommet, det sikrer jo ikke bagasjen på noen måte..??!!

Det er klart at matten alene ikke er nok hvis mye og tung bagasje skal inn i bilen. Men som eha skriver, det kommer til å gjøre jobben enklere i hverdagen - håper jeg...

Bjoris

Jeg ser for meg en form for skibag som dette, festet skikkelig i bakkant, liggende fremover mellom seten på 2. seterad og så tar en bare skiene ut og inn av baggen, uten å løsne den. Må være en bag av en viss størrelse uten en masse leamik inn i i form av lommer etc innvendig som gjør at en ikke bare kan tre skiene ned i bakken fra en åpning i enden, bak.

satheesh.net

Rico

Back to the 80's  ;D Så greit jalla ut. Ikke så sikker på hvor trygt det er heller.

mvh
Rico

cstromme

Har fått klar beskjed fra fruen at det er helt uaktuelt for oss å bestille bilen før et nett eller lignende er på plass fra Tesla.
Tesla Model X 75
Tesla Model S 85 - Vin: 37234 (SOLGT)

RBK

Jeg har også fått beskjed fra frua. Vi ønsker å bestille men så lenge denne viktig delen ikke er der så blir det ikke handel.
Det er faktisk ikke store saken man skal ha bak der før den treffer deg brutalt i hodet etter en brå stopp.
Modell 3 - Sort - 22 feb. 2019
S100D - Blå - 19 mai 2017
Solgt feb. 2017: Model S85 - Brun - Juni 2014

Bjoris

Samme sak her så jeg bestilte 5 seteren, men det har jo ikke så mye for seg da den ser ut til å drøye lenge... Tenker at jeg kan endre når 5 seteren blir presentert om ikke den har løsninger som er bedre enn dagens 2. seterrad i 7 seteren.

En ser på dette siste bildet at det er to lastekroker i 3. seterryggen, jeg ser for meg ett kraftig nett som er festet her og så drar jeg over dette og fester det bak i de krokene som er bak på sidene når alt er lastet inn. Ved normal bruk har jeg kommet til at vi klarer oss med plassen bak 3. seterad og frunken. Ting vi normalt kan ha innibilen er soveposer mv, de har jo ungene ofte i sete uansett...

Laaaban

Kona har kritiserte den manglende bagasje sikringen og jeg er enig. Burde egentlig bli stoppet av biltilsynet med tanke på dårlig sikkerhet. Vi får snart levert X'en (6 seter). Når vi er på tur så pakkes bilen helt opp til taket, bakerste rad må legges ned. Smart med en skibag mellom setene, håper det er mulig å finne en som er stor nok, med plass til 8 par ski... Er redd jeg må lage noe.

Ariel

Hva med en slik en? http://www.skistart.com/nor/madshus-skibag-15-par.html#product-tabs.
Eller kanskje en slik en: http://www.skistart.com/nor/peltonen-skibag-10-par-med-hjul.html. Så kan du bare rulle den inn. Nesten så jeg bestilte en selv, blir vel rift om disse med alle X'ene som er blitt registrert ;D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA