Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med type 1 til 2

Startet av eadie, mandag 12. september 2016, klokken 09:18

« forrige - neste »

eadie

Noen som vet om man kan få utført bytte av dagens 3G løsning til 4G på model S?
Har spurt Tesla i Bergen, og de vet ikke nok om dette.

i USA er jo dette mulig, men altså ikke er på berget. Virker ikke som de er fryktelig opptatt av det heller, men det bør de være, for 3G dekningen bygges gradivs ned nå som 4G dekningen er blitt veldig god.
Det vil vi merke etterhvert.

Det har vært snakk om gratis oppgradering til 4G for de som har 3G modemer i bilen, men også at man kan betale 5-600 USD for operasjonen.
Jeg er villig til å betale dette, men virker ikke som noen hos Tesla i Norge gjør dette p.t

Noen som vet?
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

lunitiks

Abonnerer på denne. Dette viktige spørsmålet fremstår fortsatt som ubesvart
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

bernta

Sitat fra: eadie på onsdag 13. juli 2016, klokken 14:25

i USA er jo dette mulig, men altså ikke er på berget. Virker ikke som de er fryktelig opptatt av det heller, men det bør de være, for 3G dekningen bygges gradivs ned nå som 4G dekningen er blitt veldig god.

Det har vært snakk om gratis oppgradering til 4G for de som har 3G modemer i bilen, men også at man kan betale 5-600 USD for operasjonen.
Jeg er villig til å betale dette, men virker ikke som noen hos Tesla i Norge gjør dette p.t

Noen som vet?

Jeg skal ha bilen inn på service om 2 uker, og ba om oppgradering til 4G hvis det var mulig. Fikk da svar om at dette er mulig, og at prisen er kr 5.404. Personlig synes jeg prisen for oppgraderingen er forholdsvis stiv i forhold til hva jeg får...
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

boppus

Ja, hva får du i praksis?
- raskere lasting av kart?
- færre brudd med Spotify?
- en nettleser som kan brukes?

Kan det kvantiseres?
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

Nesquik

Jeg har 4g i min S90D. Jeg kan ikke si at jeg opplever noe raskere hastighet enn biler med 3G. Det virker som hastigheten strupes, noe jeg mistenker er riktig ettersom jeg ikke kan ta inn Tunein-kanaler med høy bitrate.

Etter min mening er eneste fordel med 4g at man har bedre dekning de steder 4g er tilgjengelig.
Tesla S90D - Obsidian black - Mars 2016

eadie

Sitat fra: bernta på torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:19

Noen som vet?

Jeg skal ha bilen inn på service om 2 uker, og ba om oppgradering til 4G hvis det var mulig. Fikk da svar om at dette er mulig, og at prisen er kr 5.404. Personlig synes jeg prisen for oppgraderingen er forholdsvis stiv i forhold til hva jeg får...

Underlig. Jeg hadde min inn til service for 2 uker siden, og fikk beskjed at det ikke var mulig. Iallefall ikke mulig i Norge ennå. Virker som det er forskjellig svar avhengig av hvem du spør.
Jeg vil ha 4G selv om det skulle oppleves noenlunde samme, rent hastighetsmessig, enn 3G. Grunnen er at 3G bygges ned av teleoperatørene når 4G nå begynner å bli utbredt.

Var det i Bergen du fikk beskjed om at det var mulig? I såfall, send meg gjerne navn på kontaktperson på PM.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

bernta

Sitat fra: eadie på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:03
Sitat fra: bernta på torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:19

Noen som vet?

Underlig. Jeg hadde min inn til service for 2 uker siden, og fikk beskjed at det ikke var mulig. Iallefall ikke mulig i Norge ennå. Virker som det er forskjellig svar avhengig av hvem du spør.
Jeg vil ha 4G selv om det skulle oppleves noenlunde samme, rent hastighetsmessig, enn 3G. Grunnen er at 3G bygges ned av teleoperatørene når 4G nå begynner å bli utbredt.

Var det i Bergen du fikk beskjed om at det var mulig? I såfall, send meg gjerne navn på kontaktperson på PM.

Ja, ser poenget med nedbygging av 3G.

Jeg fikk beskjed fra Skøyen(Oslo) om både pris og at det var satt opp på ordren min.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

lunitiks

Ny artikkel på electrek om at Elon har sagt at det kommer oppdatering i desember med ny browser/Linux til storskjermen som skal bedre opplevd hastighet i nettleser.

Skal avvente dette før jeg tar opp kredittkortgjeld / selger pacemakeren for å etablere 4g
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

tonl

Sitat fra: bernta på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:26

Ja, ser poenget med nedbygging av 3G.

Jeg fikk beskjed fra Skøyen(Oslo) om både pris og at det var satt opp på ordren min.

Merkelig dette er da. Jeg spurte Lina, Arne og Amanda hos Skøyen der svarte de at dte ikke var mulig. Spurte dem for 3-4 uker siden.

thilo

Jeg fikk nevnt prisen den 30.8. i SeC Tromsø. Fikk installert den på tirsdag. Fungerer bra, hvis man tenker å eie bilen i noen år til synes jeg det er bra mtp. dekning.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

overlay

Sitat fra: Nesquik på torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:43
Jeg har 4g i min S90D. Jeg kan ikke si at jeg opplever noe raskere hastighet enn biler med 3G. Det virker som hastigheten strupes, noe jeg mistenker er riktig ettersom jeg ikke kan ta inn Tunein-kanaler med høy bitrate.

Etter min mening er eneste fordel med 4g at man har bedre dekning de steder 4g er tilgjengelig.

Machine-to-Machine (M2M) (Machine Type Communication (MTC) in LTE lingo) enheter blir ofte strupet på hastighet

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:24
Skal avvente dette før jeg tar opp kredittkortgjeld / selger pacemakeren for å etablere 4g
Solgte ei nyre for å få råd til bilen med andre ord?

Havebigfun

Sitat fra: Muffinman på torsdag 06. oktober 2016, klokken 22:15
Sitat fra: lunitiks på torsdag 06. oktober 2016, klokken 17:24
Solgte ei nyre for å få råd til bilen med andre ord?
For en nyre får du en gammel trilling- neppe en TMS :o

Muffinman

Regner med nyren dekte egenkapitalen, og at han må skilles ad med andre kroppsdeler etterhvert som avdragene løper  ;D

Vet forresten ikke om jeg skal være bekymret eller betrygget over at en som jobber i helsevesenet kjenner markedsverdien på diverse organer  ;)

Havebigfun

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA