Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Problemer med type 1 til 2

Startet av eadie, mandag 12. september 2016, klokken 09:18

« forrige - neste »

Tuxedo

Sitat fra: Havebigfun på torsdag 06. oktober 2016, klokken 22:21
For en nyre får du en gammel trilling- neppe en TMS :o
Kommer veldig an på hva slags nyre vi snakker om.  De beste går for syvsifrede beløp, i rette marked.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lunitiks

Nå synes jeg dere tre skal ta en tur inn her.
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

HelectriC

Sitat fra: eadie på torsdag 06. oktober 2016, klokken 15:03
Sitat fra: bernta på torsdag 06. oktober 2016, klokken 14:19
Sitat fra: eadie på onsdag 13. juli 2016, klokken 14:25
Noen som vet om man kan få utført bytte av dagens 3G løsning til 4G på model S?
Har spurt Tesla i Bergen, og de vet ikke nok om dette.

i USA er jo dette mulig, men altså ikke er på berget. Virker ikke som de er fryktelig opptatt av det heller, men det bør de være, for 3G dekningen bygges gradivs ned nå som 4G dekningen er blitt veldig god.
Det vil vi merke etterhvert.

Det har vært snakk om gratis oppgradering til 4G for de som har 3G modemer i bilen, men også at man kan betale 5-600 USD for operasjonen.
Jeg er villig til å betale dette, men virker ikke som noen hos Tesla i Norge gjør dette p.t

Noen som vet?

Jeg skal ha bilen inn på service om 2 uker, og ba om oppgradering til 4G hvis det var mulig. Fikk da svar om at dette er mulig, og at prisen er kr 5.404. Personlig synes jeg prisen for oppgraderingen er forholdsvis stiv i forhold til hva jeg får...


Underlig. Jeg hadde min inn til service for 2 uker siden, og fikk beskjed at det ikke var mulig. Iallefall ikke mulig i Norge ennå. Virker som det er forskjellig svar avhengig av hvem du spør.
Jeg vil ha 4G selv om det skulle oppleves noenlunde samme, rent hastighetsmessig, enn 3G. Grunnen er at 3G bygges ned av teleoperatørene når 4G nå begynner å bli utbredt.

Var det i Bergen du fikk beskjed om at det var mulig? I såfall, send meg gjerne navn på kontaktperson på PM.

Kan det være slik at det ikke er mulig på gamle biler? Jeg ser du har et ganske lavt VIN??
Jeg vet flere med biler som er omtrent 1år som har fått oppgradert til 4G.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

eadie

Ja, har lav VIN, men det er i realiteten kun å bytte modemet (evt en chip), så jeg tror nok dette er mulig.
Sitter med en følelse av at dette ikke er spredt godt nok rundt til ulike service steder.
Virker som noen sier det er mulig (og det er jo beviselig mulig, da enkelte har fått det installert), mens service steder ikke har hørt, eller vet.
Avhengig av hvor gløgg og oppvakt kundebehandleren er, ser det ut til.

Kan ikke tenke meg at det skulle være umulig å bytte kommunikasjonsenhet på en Model S. Antar at den er modulbasert, som det meste annet.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

HKS

Gikk nettopp fra en 2013 Model S med kun 3G til en ny Model S med 4G, og synes det var en veldig bra oppgradering.

På strekningen jeg kjører mye (Askim til Oslo) så var det flere steder hvor TuneIn datt ut før, grunnet at bilen gikk fra 3G til 2G, det er også noe som har blitt være de siste årene. Tipper det har med at Telenor bytter ut 3G basestasjoner med 4G.

Hva jeg fortsatt skulle beholdt den gamle bilen så hadde jeg definitivt oppgradert til 4G. Det er verdt kostnaden, og 3G kommer til å fortsette å bli bygd ned i årene som kommer.
Tesla Model S 90D

eadie

Bekreftet at det går an å oppgradere til 4G også på eldre RWD S85.
Jeg må inn i januar og få det fikset. Jeg ville ha det gjort når jeg var inne i september, men da kunne de ikke gjøre det.
Nå kan de tydeligvis, så da får jeg bare takke for det og ta muligheten.
Koster meg 5400kr, dog.
Synes det er verdt det.
----------------------------------
S85, blå, alt utstyr.
Utlevert mars 2014 - innbyttet mars 2019.

Model 3, hvit, LR AWD, full pakke, EAP/FSD.
Utlevert 07.03.19.

Skjøteledning

Jeg skal ha min 70D på service i des. På Rud. Jeg fikk beskjed på Mail i går at det ikke var mulig å oppgradere til 4G.

Otto

Jeg får oppgradert min "nye" P85D nå på Tesla Nord.
- Grønn P85 med "nesten" alt fra des. 13. Solgt aug 16.
- Mørkblå eGolf fra nov. 15.
- 2 x mod. 3 i reservasjon, 1 april 16 :-)
- Grønn P85D (ja, original!) fra sep. 16, med alt!
- Grønn P85D byttet inn hos Tesla til P90DL, fra des. 16, med alt!
- Aldri tilbake til fossil!

Elbil fundamentalist

Bumper denne.
Tenkte å ta oppgradering til 4G på bilen vår, en 2015 S85D.

Lurer på fra dere som har LTE om det er verdt det? Tenker også på at mye på Teslaen blir bare dyrere og dyrere, og derfor okonomisk å få gjort det nå enn å utsette det?
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Cookie Monster

Jeg synes helt klart det var verdt det. Bedre dekning flere steder som gjør at Spotify osv kan brukes helt uten avbrudd :)

En gang må man oppgradere uansett når 3G blir slått av. Virker som 3g allerede blir dårligere og dårligere siden det bygges gradvis ned til fordel for LTE og LTE-A.

Man kan jo håpe det blir billigere med tiden men tror heller oppgraderingen går opp i pris som alt annet. Når man ser på hva ladekabel, midtkonsoll osv kostet før har stort sett alt fått en ganske stor prisjustering opp etter en stund.
2015 P85D

thilo

Sitat fra: Elbil fundamentalist på tirsdag 28. mars 2017, klokken 12:25

Tenkte å ta oppgradering til 4G på bilen vår, en 2015 S85D.

Lurer på fra dere som har LTE om det er verdt det?
Ja, verdt det. Bedre dekning og verdt det om du bruker mye av TuneIn eller Spotify.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

snd

#26
@Elbil fundamentalist
Verdt 5400,- selv om det kan bli billigere etterhvert. Du får bedre dekning/ping allerede i dag. Du kan vurdere tredjeparts 4G-router koblet til WiFi i bilen. Usikker på om WiFi er aktivert under kjøring.
P85D (+)
Roadster Signature 250 Sport
P85 RIP 19.11.2013 - 9.8.2014

GeirHM

Jeg har nettopp oppgradert til LTE. Har hatt det på lånebil tidligere. Det gir nettforbindelse til og med på Norges mest trafikkerte vei, E18 rundt Holmestrand. Rud ga meg det uten påslag for arbeidspenger siden de likevel måtte bytte 17 tommeren. Kom på 5400. Og DER annonserte nettselkapene 5G... vi blir aldri ferdig med dette.

Muffinman

Så det koster 5400 + arbeidspenger nå? Tror jeg slår meg til ro og venter en stund enda. Bruker sjelden Spotify og nettradioen funker fint enn så lenge. Og nett via mobilen fungerer uansett helt fint mens vi venter på 5g :)

Cookie Monster

#29
Jeg betalte ihvertfall 5400 ink arbeidspenger. Det modemet koster smårusk så meste av kostnaden en arbeid.


LTE/LTE-A kommer til å sameksistere med 5G i lang tid, siden 5G benytter høyere frekvenser. På 3G og 4G så ødelegger 3G for 4G når det kommer til å bruke de lavere frekvensene som har lengre rekkevidde. LTE er heller enda ikke ferdig utviklet, det kommer flere oppgraderinger framover der som vil øke hastigheten.


Teslaen har uansett så treig hw i den 17 skjermen at den dagen 5G kommer, vil den aldri klare å nyttiggjøre seg av det uansett. Hvis man ikke bytter ut hele MCU enheten med noe nyere mer moderne en kraften til en mobiltelefon fra 2013 som er i dagens. Og da følger nok et nytt modem med også ;)
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA