Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

BMW850

Sitat fra: lunitiks på tirsdag 12. juli 2016, klokken 21:45
Angivelig lekket bilde av UI på 8.0:


Legg spesielt merke til at skinntrekket på passasjersiden er oppdatert fra beige til grå. Heldig han der Valet (betatester, regner jeg med), håper vi får flere lekkasjer fra han snart

Er det ikke andre enn meg som synes det ser jævlig fattig ut dersom de fjerner fargene på symbolene??! Så dette bildet for en stund siden og der stod det faktisk at fargene blir borte!! Det syns jeg ikke er noen forbedring i tilfelle. Det ser uferdig ut. Skal de tilbake til 80-tallet?  :-\
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

lunitiks

Sitat fra: erot på lørdag 23. juli 2016, klokken 02:07
Har ikke gjort det før med mindre nylig update har endret det. Mangel på lukt skyldes bare gode filtre. I lange tunneler vil du sannsynligvis merke litt.

Dette får jeg ikke til å stemme. Selv i rushtiden før 08 eller 16 nærmest i stillstand i tunneler (3,5 kilometer) full av fossilbiler kjenner jeg ingen lukt.

Derimot opplever jeg av og til stinkende eksoslukt i bilen ute på veien i friluft bare det ligger "rette jævelen" foran meg
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Hodetelefoner

Hvorfor ikke lys kommer automatisk på før man kjører inn i en tunell er merkelig..  Burde ha vært påbudt den dagen de skulle spare strøm ved å slå de av. GPS har de fleste biler..
Gleder meg til v8, men jeg synes tesla skulle krangle mere med EU. Å kunne aktivere summon før man går ut av bilen (som i USA), hadde vært veldig kjekt. 

OleJA

Sitat fra: BMW850 på lørdag 23. juli 2016, klokken 05:08
Sitat fra: lunitiks på tirsdag 12. juli 2016, klokken 21:45
Angivelig lekket bilde av UI på 8.0:


Legg spesielt merke til at skinntrekket på passasjersiden er oppdatert fra beige til grå. Heldig han der Valet (betatester, regner jeg med), håper vi får flere lekkasjer fra han snart

Er det ikke andre enn meg som synes det ser jævlig fattig ut dersom de fjerner fargene på symbolene??! Så dette bildet for en stund siden og der stod det faktisk at fargene blir borte!! Det syns jeg ikke er noen forbedring i tilfelle. Det ser uferdig ut. Skal de tilbake til 80-tallet?  :-\
Enig, men har sett spekulasjoner om at det er grået ut siden Valet-mode er aktivert og at det da ikke kan velges. Som du ser er symbolet for ladekontroll ikke grået ut siden Valet'en nok får lov til å sette bilen på lading.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

bernta

Radio/musikk-appen bør forbedres. Det samme gjelder kart-appen. På langkjøring (hvor jeg allerede kjente veien, men ville ha angivelse av reisetid og behov for lading), fikk jeg opp noen helt merkelige valg av kjøreruter. Skikkelige omveier...

Litt "off topic", men håper det gjøres noen forbedringer på signalmottak på 3G. Utrolig irriterende å få all hakkingen og pausene når man kjører og nyter en god låt. Hvis det er mulig, så kommer jeg sikkert til å be om bytte av kort slik at jeg får LTE/4g på neste service.
Tesla model s 85D bestilt 22. juli
Bekreftet: 23. juli
Tildelt VIN (98XXX): 26. juli
I produksjonskø: 31. juli
I produksjon: 13. aug.
I transit fra fabrikken: 25. aug
Utlevert: 21. okt

o.b.lix

Var oppom Tesla i Bergen i dag, snakket med en selger som sa at innad i Teslasystemet ble det sagt at 8.0 var klar i slutten av august/starten av september. En av de store tingene var waypoints og altarnative ruter i navigasjon.

Gleder meg...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

DagfinnN

Sitat fra: o.b.lix på onsdag 03. august 2016, klokken 11:53
Var oppom Tesla i Bergen i dag, snakket med en selger som sa at innad i Teslasystemet ble det sagt at 8.0 var klar i slutten av august/starten av september. En av de store tingene var waypoints og altarnative ruter i navigasjon.

Gleder meg...
Som leder av dev. firma så tolker jeg at vi kanskje får dette etter nyttår altså :) ;)
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

kimnaess

Synes det er morsomt med alle som nå er Tesla eiere, som ønsker forbedringer av UI med forventninger til Tesla

Med morsomt, så mener jeg det i positiv forstand, Tesla har gitt oss helt nye forventninger til bilen enn hva andre merker gjør. Jeg gikk aldri og forventet at BMWen eller Mercedesen jeg hadde før skulle bli bedre så lenge jeg eide den  8) 8) 8)

Heia Tesla!!!
Masse morsomme fossilbiler
Tesla Roadster 2012
Tesla Model S P85+ 2013
Tesla Model S P85D 2015
Tesla Model S 70D 2015
Tesla Model X 60D 2016
Tesla Model S 60D 2016
Tesla Model X 90D 2017
Tesla Model X 100D 2018
Tesla Model 3 LR 2019

Tuxedo

Forsåvidt enig.  Det eneste jeg håper er at Tesla slutter å hype de enkelte oppdateringene så voldsomt at endel blir skuffet når de kommer.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Muffinman

Det har ikke vært mye å rope hurra for for oss med pre-ap biler ihvertfall. Der har det virkelig gått feil vei siden 6.2.

GeirHM

Jeg er enig med naess ovenfor. Tesla har fått meg til å glede meg til stadig nye forbedringer av bilen. Helt nytt og annerledes enn med alle andre biler jeg har hatt. Jeg kommer aldri til å glemme hvordan det var å laste ned system syv mens jeg drakk kaffe på plaza de catalunya og så bruke autopiloten for første gang på motorveien ut av Barcelona. Det var virkelig en opplevelse av å reise ut av en tid og inn i en ny.

Samtidig kan jeg ikke fri meg fra å ønske meg mer. Jeg har lengst sluttet å sammenligne TMS med andre biler. Jeg ser den heller i sammenheng med androidtelefonen og ipaden min. Og der har jeg tilgang til en jungel av apper. Hvorfor har aldri Fremont gitt meg tilgang til noe a la play butikk eller app store? Og hvorfor kan de ikke slippe til lyd og video på denne delen av den interaktive plattformen? I det minste når bilen står stille. Ja, lyd kunne man vel få på disse appene hele tiden? Men bevares bare jeg får way points på navigasjonen så vil jeg være mer enn fornøyd med system 8.

overlay

Sitat fra: GeirHM på onsdag 03. august 2016, klokken 20:18
Samtidig kan jeg ikke fri meg fra å ønske meg mer. Jeg har lengst sluttet å sammenligne TMS med andre biler. Jeg ser den heller i sammenheng med androidtelefonen og ipaden min. Og der har jeg tilgang til en jungel av apper. Hvorfor har aldri Fremont gitt meg tilgang til noe a la play butikk eller app store? Og hvorfor kan de ikke slippe til lyd og video på denne delen av den interaktive plattformen? I det minste når bilen står stille. Ja, lyd kunne man vel få på disse appene hele tiden? Men bevares bare jeg får way points på navigasjonen så vil jeg være mer enn fornøyd med system 8.

Det er hakket mer alvorlig med malicious software i en bil enn på en pad eller en telefon, så de må gjerne ta den tiden de trenger for å gjøre det sikkert.

GeirHM

Sitat fra: overlay på onsdag 03. august 2016, klokken 20:28
Sitat fra: GeirHM på onsdag 03. august 2016, klokken 20:18
Samtidig kan jeg ikke fri meg fra å ønske meg mer. Jeg har lengst sluttet å sammenligne TMS med andre biler. Jeg ser den heller i sammenheng med androidtelefonen og ipaden min. Og der har jeg tilgang til en jungel av apper. Hvorfor har aldri Fremont gitt meg tilgang til noe a la play butikk eller app store? Og hvorfor kan de ikke slippe til lyd og video på denne delen av den interaktive plattformen? I det minste når bilen står stille. Ja, lyd kunne man vel få på disse appene hele tiden? Men bevares bare jeg får way points på navigasjonen så vil jeg være mer enn fornøyd med system 8.


Det er hakket mer alvorlig med malicious software i en bil enn på en pad eller en telefon, så de må gjerne ta den tiden de trenger for å gjøre det sikkert.

Det er et vesentlig poeng. Men en app shop på størrelse med ei pølsebu hadde likevel vært en god start. Hvor hver pølse blei grundig sjekka liksom?

overlay

Sitat fra: GeirHM på onsdag 03. august 2016, klokken 20:38
Sitat fra: overlay på onsdag 03. august 2016, klokken 20:28
Sitat fra: GeirHM på onsdag 03. august 2016, klokken 20:18
Samtidig kan jeg ikke fri meg fra å ønske meg mer. Jeg har lengst sluttet å sammenligne TMS med andre biler. Jeg ser den heller i sammenheng med androidtelefonen og ipaden min. Og der har jeg tilgang til en jungel av apper. Hvorfor har aldri Fremont gitt meg tilgang til noe a la play butikk eller app store? Og hvorfor kan de ikke slippe til lyd og video på denne delen av den interaktive plattformen? I det minste når bilen står stille. Ja, lyd kunne man vel få på disse appene hele tiden? Men bevares bare jeg får way points på navigasjonen så vil jeg være mer enn fornøyd med system 8.


Det er hakket mer alvorlig med malicious software i en bil enn på en pad eller en telefon, så de må gjerne ta den tiden de trenger for å gjøre det sikkert.

Det er et vesentlig poeng. Men en app shop på størrelse med ei pølsebu hadde likevel vært en god start. Hvor hver pølse blei grundig sjekka liksom?

Absolutt en start, men vil gjette på at det ville blitt en vesentlig kostnad per app.
De lager nok et environment hvor appene vil fungere, men har da lite/ingen kontakt med noe annet. Viritualiserer resursene på en riktig måte, forhåpentligvis ikke med noen beleilige antagelser om sikkerheten ;)
Det har blitt utnyttet tidligere: https://www.wired.com/2015/07/hackers-remotely-kill-jeep-highway/

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA