Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre?

Startet av Cookie Monster, torsdag 01. september 2016, klokken 16:58

« forrige - neste »

lunitiks

EM prøver å holde våre forventninger nede...
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

krister461

Nå har jeg sansen for Elons åpenhet, men han tar litt i noen ganger:
https://twitter.com/elonmusk/status/656971866163277825

turfsurf

Blir vel som med V6 dette, ca ett år forsinket :)


--
turfsurf
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Muffinman

Nå har vel ordet "awesome" blitt brukt om forsinkede versjoner tidligere, så jeg holder forventningene på moderat nivå ;)

Sandvika

Vi så vel noen stills fra en nederlandsk betatester som hadde fått nye ikoner.. Får håpe det er mer under panseret.

ChrML

Blir svært skuffet hvis ikke Pokemon Go er implementert i den store skjermen i v8.0.

Hyperstress

#36
Sitat fra: krister461 på tirsdag 19. juli 2016, klokken 10:57
Nå har jeg sansen for Elons åpenhet, men han tar litt i noen ganger:
https://twitter.com/elonmusk/status/656971866163277825
Den store UI upgraden fra 7.0 til 7.1 kom aldri, nei. Tipper de prøvde å få til 8.0 UI upgraden allerede i 7.0, og så i 7.1, uten at det ble noe av.
Får vi 8.0 før jul så er det ikke verst. :)
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

Rav4_EV

Sitat fra: ChrML på tirsdag 19. juli 2016, klokken 14:31
Blir svært skuffet hvis ikke Pokemon Go er implementert i den store skjermen i v8.0.
Kommer dessverre bare på den lille slik at du kan følge med på trafikken under jakten. ;D
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

E_S

Skulle vært mulig å justere følsomheten, eller, innslagspunktet for lyssensoren. At alt av lys tennes (slitasje på xenonpærer) bare man passerer under en undergang på 10 meter i 80 km/h midt på lyse dagen er unødvendig..
2020 Tesla Model 3 Performance
+ en veteranbil og to gamle fossilbiler (som skal selges)

Thor2014

Sitat fra: E_S på tirsdag 19. juli 2016, klokken 20:00
Skulle vært mulig å justere følsomheten, eller, innslagspunktet for lyssensoren. At alt av lys tennes (slitasje på xenonpærer) bare man passerer under en undergang på 10 meter i 80 km/h midt på lyse dagen er unødvendig..
Men noen ganger kommer man inn i en mørk tunell. I 80 km/t er 22 meter PR sek uten at man ser noe som helst.
Ikke lett.

RuneW

Sitat fra: Thor2014 på onsdag 20. juli 2016, klokken 08:33
Sitat fra: E_S på tirsdag 19. juli 2016, klokken 20:00
Skulle vært mulig å justere følsomheten, eller, innslagspunktet for lyssensoren. At alt av lys tennes (slitasje på xenonpærer) bare man passerer under en undergang på 10 meter i 80 km/h midt på lyse dagen er unødvendig..
Men noen ganger kommer man inn i en mørk tunell. I 80 km/t er 22 meter PR sek uten at man ser noe som helst.
Ikke lett.

Det er (også)  her et velfungerende AI kan ta smarte avgjørelser. I tunnel-situasjonen bør vel lysene tennes litt FØR "det blir mørkt".
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

boppus

Sitat fra: RuneW på onsdag 20. juli 2016, klokken 08:52
Sitat fra: Thor2014 på onsdag 20. juli 2016, klokken 08:33
Sitat fra: E_S på tirsdag 19. juli 2016, klokken 20:00
Skulle vært mulig å justere følsomheten, eller, innslagspunktet for lyssensoren. At alt av lys tennes (slitasje på xenonpærer) bare man passerer under en undergang på 10 meter i 80 km/h midt på lyse dagen er unødvendig..
Men noen ganger kommer man inn i en mørk tunell. I 80 km/t er 22 meter PR sek uten at man ser noe som helst.
Ikke lett.

Det er (også)  her et velfungerende AI kan ta smarte avgjørelser. I tunnel-situasjonen bør vel lysene tennes litt FØR "det blir mørkt".
...samt automatisk sette klimaanlegget til omluft, slik som på Mercedes.
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

lunitiks

Sitat fra: boppus på onsdag 20. juli 2016, klokken 08:58
Sitat fra: RuneW på onsdag 20. juli 2016, klokken 08:52
Sitat fra: Thor2014 på onsdag 20. juli 2016, klokken 08:33
Sitat fra: E_S på tirsdag 19. juli 2016, klokken 20:00
Skulle vært mulig å justere følsomheten, eller, innslagspunktet for lyssensoren. At alt av lys tennes (slitasje på xenonpærer) bare man passerer under en undergang på 10 meter i 80 km/h midt på lyse dagen er unødvendig..
Men noen ganger kommer man inn i en mørk tunell. I 80 km/t er 22 meter PR sek uten at man ser noe som helst.
Ikke lett.

Det er (også)  her et velfungerende AI kan ta smarte avgjørelser. I tunnel-situasjonen bør vel lysene tennes litt FØR "det blir mørkt".
...samt automatisk sette klimaanlegget til omluft, slik som på Mercedes.

Setter ikke bilen klimaanlegget automatisk til omluft i dag? Merker ingen tunnellukt i bilen jeg, kjører lange og trafikkerte tunnellstrekk hver dag.

Du mente kanskje "FØR", du
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

boppus

Sitat fra: lunitiks på onsdag 20. juli 2016, klokken 09:35

Setter ikke bilen klimaanlegget automatisk til omluft i dag? Merker ingen tunnellukt i bilen jeg, kjører lange og trafikkerte tunnellstrekk hver dag.

Du mente kanskje "FØR", du

Ikke meg kjent. Da ville de vel
- indikert det på klimaanlegget
- nevnt det i en firmware-logg
EQC 2020
Reservert: Model Y, Cybertruck
x Model S 75D 2018
x Model S 85D 2015

erot

Har ikke gjort det før med mindre nylig update har endret det. Mangel på lukt skyldes bare gode filtre. I lange tunneler vil du sannsynligvis merke litt. Med tanke på at BMW har hatt det i over 20 år så er det kanskje på tide å implementere.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA