Hovedmeny

EU-kontroll

Startet av Brede, søndag 26. juni 2016, klokken 08:18

« forrige - neste »

Brede

Tiden går jaggu fort..
Ser at bilen vår skal inn på EU-kontroll om et drøyt halvår, altså februar 2017.
Kan vel da i teorien allerede få den kontrollert i oktober/november.

Noen som har hørt noe som helst om Tesla selv vil utføre EU-kontroller?
Jeg vil tro det er lite sansynlig da de nok har andre ting å tenke på, men hadde vært greit å satt bilen inn til noen som kjenner biltypen.

Muffinman

Er ikke det litt tidlig? Vår 2013 skal være kontrollert innen 31.10.2017, noe som stemmer med fire år fra registreringsdato.

Bilen din er vel også fra høsten 2013?

Kanutten

Sitat fra: Muffinman på søndag 26. juni 2016, klokken 08:39
Er ikke det litt tidlig? Vår 2013 skal være kontrollert innen 31.10.2017, noe som stemmer med fire år fra registreringsdato.

Bilen din er vel også fra høsten 2013?

Måneden for kontroll er bestemt av det siste sifferet i registreringsnummeret. 1 = jan, 2 = feb osv.

Muffinman

Vår har 0 som siste siffer.

Tuxedo

Brede

Vår ender på 2, som er lucky number.. februar.. Så da stemmer det vel.

Muffinman

Yup. Andre bilen vår skal kontrolleres innen 30. september 2019. Ikke ille det, bil 1 har frist 1 dag etter utlevering mens den andre knappe to måneder før.

MrBacardi

Ganske mange av de Model S som er registrert som drosje (altså ikke personbil) har allerede gjennomført første EU-kontroll. Kanskje noen av disse kan dele sine erfaringer?
MineBiler.no - Følg dine biler etter ditt eierskap
Jeg koblet Teslaen til Slack

2025 ID.4 Pro 4MOTION Highline - Utlevert jan 2025
2016 Model S 70D - Utlevert feb 2016

Brede

Noen som har vært inne på EU?
Fikk kontakt med noen i Tesla (Nederland?) som opplyste om at de ikke har mulighet til å godkjenne bilen.
Får prøve å finne det minst lugubre verkstedet i bygda da..

Havebigfun

NAF er vel greit for de fleste.

fredag

Sitat fra: Kanutten på søndag 26. juni 2016, klokken 09:17
Måneden for kontroll er bestemt av det siste sifferet i registreringsnummeret. 1 = jan, 2 = feb osv.

Hva gjør de som jobber med sånt i november og desember? Ferie?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

o.b.lix

7 er november.
juli og desember er ferietid
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

larssto

Hadde min inne til EU kontroll forrige uke hos NAF - ingen problemer. Tesla opplyste meg om at de ikke har mulighet til å gjennomføre EU kontroll selv.
Model S, Stavanger

Brede

Sitat fra: larssto på tirsdag 01. november 2016, klokken 10:33
Hadde min inne til EU kontroll forrige uke hos NAF - ingen problemer. Tesla opplyste meg om at de ikke har mulighet til å gjennomføre EU kontroll selv.

Da kjører jeg samme opplegg! Takk!  :)

@roger

Dersom man ber Tesla ta EU kontrollen i forbindelse med års-service, så burde det være en grei sak vel  ??? Noen som har sjekket det?
Sør-Trøndelag,
Model S P85+, 21" sølv, hvit, Teck pakke, vinterpakke, luftfjæring, mellombrunt skinninter., carbondekor, lydstudio pakke, parksensor, i drift fra 26.09.2013

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA