Hovedmeny

EU-kontroll

Startet av Brede, søndag 26. juni 2016, klokken 08:18

« forrige - neste »

Muffinman

Nei, det er ikke parkbremsen. De klossene dekker jo uansett ikke hele sliteflaten på skiva, og hva med framhjulene?

Bremsetørkingen skjer med de 'ordinære' kaliperene og skjer i noen sekunder av gangen når utetemperaturen er under et visst nivå.

E_S

Greit å merke seg at det så vidt jeg vet er bare AP1-biler og nyere som har den bremsetørkingen - gamle AP0-biler med vakuumassisterte bremser har ikke denne funksjonen.
:)

Veggen

Det stemmer ikke, min 2013 modell har også bremsetørking.

Muffinman

Alle Model S har den. Man merker det veldig godt i lav hastighet uavhengig av bremsesystem.

Lille Lance

Kan man gjøre EU kontroll på Tesla verksted? Hvis ikke, hva anbefales .... NAF?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Tuxedo

Stig O

Brukte lokalt VW verksted. De var først litt skeptiske til og ta bilen, men da jeg sa at godkjente EU-kontroll verksted måtte ta alle slags biler, ga de seg. Leste at dette er en av grunnene til at Tesla ikke ønsker EU godkjenninger, da de må ta fossile biler og kjøpe inn kontroll utstyr for avgasser og lyd. Blir vel ikke den store pågangen av fossilbiler, men dog.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Taycan 4S Febr.2021
Bilder
Instagram kontoer / tstig og stigtronvold

HelectriC

Sitat fra: Stig O på søndag 29. april 2018, klokken 08:48
Brukte lokalt VW verksted. De var først litt skeptiske til og ta bilen, men da jeg sa at godkjente EU-kontroll verksted måtte ta alle slags biler, ga de seg. Leste at dette er en av grunnene til at Tesla ikke ønsker EU godkjenninger, da de må ta fossile biler og kjøpe inn kontroll utstyr for avgasser og lyd. Blir vel ikke den store pågangen av fossilbiler, men dog.

Haha, det hadde vært morsomt med en gammel oljedryppende og eksosekkel bil inne på Tesla sitt hvite fine verksted.  :D tror ikke de ønsker det nei!
ioniq 5

emurof

Med de månedslange servicekøene hos Tesla hadde de neppe hatt kapasitet til å ta EU-godkjenning uansett.

Lille Lance

Jeg har mørke ruter på fører- og passasjervinduene ... trøbbel med sånt på EU-kontroll?
Bakrutene er også mørke men det er jo OK
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Muffinman

Det er ikke tillatt, nei. Merker de det blir det nok kryss i skjemaet.

HelectriC

Sitat fra: Lille Lance på mandag 21. mai 2018, klokken 17:50
Jeg har mørke ruter på fører- og passasjervinduene ... trøbbel med sånt på EU-kontroll?
Bakrutene er også mørke men det er jo OK

Du får kjøre dit med rutene nede og trekke sikringen. Eller er det krav på at ha sideruter? ;)
ioniq 5

GOS

Da har jeg hatt min første EU-kontroll på Tesla'en. Det ble ingen merknader av noe slag:-)

Bilen er bare kjørt 56500 km....så det burde jo ikke ha dukket opp noe, men en vet jo aldri med Tesla da.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Spinner

Noen som vet om ting som at dørhåndtaket på en bakdør ikke kommer ut så man ikke får lukket opp døren fra utsiden gir anmerkning?

Gordon Retriever

Regnes ikke dette som dør som ikke lar seg åpne og lukke som den skal, ergo 2-er feil?  ???

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA