Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avtaleforpliktelser ved bestilling av ny bil

Startet av Hansi, onsdag 29. juni 2016, klokken 08:17

« forrige - neste »

Hansi

Sitat fra: AmocoCadiz på lørdag 19. november 2016, klokken 16:21
Og hvor blir det egentlig av Boltene som produseres hver dag nå, ikke så mange, men spyttes dog ut en del hver dag, nok til at leveringer burde ha startet og kunder ville meldt fra og dokumentert mer om bilene, men hører lite annet enn noen få journalister som har tatt småturer?

Dette lurer jeg også på..

Edit: Ser den tråden Ipadjove linket til antageligvis er den beste å følge i forhold til dette :)
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

AmocoCadiz

Sitat fra: tutti på søndag 20. november 2016, klokken 04:52
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 20. november 2016, klokken 02:51
Så da er det bare å bytte badge til Ampera E på 1500 av de, shippe de over atlantern  så er alle de forhåndsreserverte bilene i Norge levert!
hvor har du 1500 fra?
Tallet 1500 er rå spekulasjon, ville forumrykter og antydninger fra forhandler...
(inkludert en tolkning av bunken med kontrakter avbildet for litt siden på Opelsjefens kontor :-)   )

Men etter all omtale og interesse, er tallet så urealistisk?
Har flere folk rundt meg som hittil ikke tatt innover seg elbilkonseptet, men som selv nå spør og viser svært stor interesse for denne nye "500km elbilen" (NEDS)
Hvis rykter og omtaler sprer seg så mye,
er det vel mange som har tatt sjanse på forhåndsbestilling ville jeg tro?


Hansi

Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

S4e

SitatSo, if there ever was a doubt that General Motors would fall behind schedule and perhaps not deliver a Bolt until 2017, those doubts can be laid to rest. GM has hit its promised date for Bolt deliveries and has become the first automaker to deliver on the promise of a long-range affordable electric car available to the masses.
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Gurba

Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 20. november 2016, klokken 16:19
Sitat fra: tutti på søndag 20. november 2016, klokken 04:52
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 20. november 2016, klokken 02:51
Så da er det bare å bytte badge til Ampera E på 1500 av de, shippe de over atlantern  så er alle de forhåndsreserverte bilene i Norge levert!
hvor har du 1500 fra?
Tallet 1500 er rå spekulasjon, ville forumrykter og antydninger fra forhandler...
(inkludert en tolkning av bunken med kontrakter avbildet for litt siden på Opelsjefens kontor :-)   )

Men etter all omtale og interesse, er tallet så urealistisk?
Har flere folk rundt meg som hittil ikke tatt innover seg elbilkonseptet, men som selv nå spør og viser svært stor interesse for denne nye "500km elbilen" (NEDS)
Hvis rykter og omtaler sprer seg så mye,
er det vel mange som har tatt sjanse på forhåndsbestilling ville jeg tro?

Har ikke Opel Norge antydet over 1000 bestillinger i et intervju?

Ipadjove

Jo det har de:

http://www.tv2.no/a/8691170/


Stein Pettersen, informasjonssjef i Opel Norge, forteller at bunken med forhåndsbestillinger bare vokser for hver dag som går. Akkurat hvor mange det er snakk om vil han imidlertid ikke ut med.

– Men vi snakker et firesifret beløp?

– Ja, det kan jeg bekrefte.

Med tanke på at Opel-salget i Norge totalt beløper seg til 4-5.000 biler, er det dermed ingen tvil om hvilken viktig posisjon Ampera-e får i sitt første år på markedet.

turfsurf

Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Ipadjove


Arnie

"Kill the Electric Car"-General Motors har egentlig ikke lyst til å produsere elektriske biler. Eller er det BIG OIL som står bak og drar i håndbrekket?

Motivasjonen er i hvert fall på et minimum:

SitatGeneral Motors has started making Bolt hatchbacks on a slow assembly line at a factory in Orion Township, Michigan

https://electrek.co/2016/11/05/first-production-chevy-bolts-to-begin-rolling-of-the-assembly-line-this-week/

SitatGM has now made it clear that only California and Oregon will get the Bolt in 2016, and the rest of the US will see a "slow flow" throughout 2017.

https://electrek.co/2016/11/18/gm-chevy-bolt-ev-nationwide-launch-cancel/
Trondheim. Elbilist siden aug 2001. Think Classic, nå City (korte turer), Tesla X90D (lange turer).

AmocoCadiz

Sitat fra: Gurba på søndag 20. november 2016, klokken 18:50
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 20. november 2016, klokken 16:19
Sitat fra: tutti på søndag 20. november 2016, klokken 04:52
Sitat fra: AmocoCadiz på søndag 20. november 2016, klokken 02:51
Så da er det bare å bytte badge til Ampera E på 1500 av de, shippe de over atlantern  så er alle de forhåndsreserverte bilene i Norge levert!
hvor har du 1500 fra?
Tallet 1500 er rå spekulasjon, ville forumrykter og antydninger fra forhandler...
(inkludert en tolkning av bunken med kontrakter avbildet for litt siden på Opelsjefens kontor :-)   )

Men etter all omtale og interesse, er tallet så urealistisk?
Har flere folk rundt meg som hittil ikke tatt innover seg elbilkonseptet, men som selv nå spør og viser svært stor interesse for denne nye "500km elbilen" (NEDS)
Hvis rykter og omtaler sprer seg så mye,
er det vel mange som har tatt sjanse på forhåndsbestilling ville jeg tro?

Har ikke Opel Norge antydet over 1000 bestillinger i et intervju?
Ja bl.a. denne infon jeg tenkte på, og siden denne intervjun er for litt siden kan det vel ligge på ca 1500 nå?

Etter presentasjon av bilen nå torsdag på Zerokonferansen, kan det fort bli en del flere bestillinger...

S4e

Det er vel ikke unormalt å starte sakte, for gradvis å øke tempo når en får fikset startvansker/optimalisering i produksjonen?
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

Gurba

Pga drivstoffprisene i USA så er det vel ikke så rart om GM er litt avventende med å få ut Bolter over hele landet. Hadde de betalt like mye for bensinen og dieselen som vi gjør hadde de pushet ut hundretusener i året.

kaiat

Jeg var inne på chevrolet.com og kikket, du kan jo få en SUV eller fullsize-pickup til prisen av en Bolt. Da er det nok ikke så unaturlig at GM skynder seg langsomt og at de prioriterer de stedene det er størst sjans å få solgt de.

Gurba

Det er nok problemene i de fleste land. ICE-biler og drivstoff er billig så elbil blir ikke billigere med mindre de får insentiver. Eventuelt pålegg og straff, men det er det vel ikke mange land som driver med. Her i Norge er vi så heldige å ha alt. Dyre biler, dyrt drivstoff, straff, pålegg og insentiver. :-)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA