Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Avtaleforpliktelser ved bestilling av ny bil

Startet av Hansi, onsdag 29. juni 2016, klokken 08:17

« forrige - neste »

tomrh

http://pushevs.com/2016/10/26/chevrolet-bolt-ev-now-production/

Bolt er nå i produksjon, det lages foreløbig 9 stk i timen eller ca 1440 pr. mnd. California og Oregon får leveranser i november. Så Q4 2016 er riktig svar på pollen. :)
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 20.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 180.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 170.000 km

kammiz

Sitat fra: AmocoCadiz på fredag 28. oktober 2016, klokken 00:01
Jeg fikk høre av forhandler at det er streng rekkefølge etter når kontrakt ble skrevet styrt av Opel sentralt,
slik at det spillte ingen rolle av hvilken forhandler man kjøper, og at det ikke lønner seg å dra rundt til en forhandler med få kunder utenfor storbyene for å få tidligere levering.

nettopp. Hvis det ikke ble prioritert etter kontrakt kunne man jo bare tegnet kontrakt med en eller annen avsidesliggende forhandler og blitt likestilt med de som bestilte tidlig i storbyene.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

bmw2002

Mange som er uenige om hvordan køen fungerer, kanskje Opel burde opplyst om noe om dette snart.

Selv om de ikke vet endelig pris eller levering så vet de kanskje følgende:

-Hvordan fungerer køen?
-Når forventer man demobiler?
-Når forventer man at pris kommer?

kammiz

Sitat fra: bmw2002 på fredag 28. oktober 2016, klokken 13:32
Mange som er uenige om hvordan køen fungerer, kanskje Opel burde opplyst om noe om dette snart.

Selv om de ikke vet endelig pris eller levering så vet de kanskje følgende:

-Hvordan fungerer køen?
-Når forventer man demobiler?
-Når forventer man at pris kommer?

flere selgere opplyser at køen er basert på når kontraktene ble underskrevet, uavhengig av sted. demobiler (karavane) kommer i mars/april og pris kommer i q1 17.  tror dette er ganske bankers informasjon.
Thomas Kamrud Jahnsen

Kia Soul EV Exclusive Pearl White/Electric Blue - Bestilt 15/09-14 - Levert 24/04-15
Opel Ampera-E Mineral Black - alt utstyr & kontraktsnummer #41 - Bestilt 16/09-16 - Produsert 25/02-17 - anslått leveringsdato 22/05-17

knut.aulie

En må ta med i beregningen at det er noen forhandlere som bløffer helt bevisst. Maskinagentur er et eksempel. Dette gjør at en ikke kan ta forhandlerutsagn for god fisk.

Jeg har bare hørt omtalt at køen skal rangeres nasjonalt. Synes dette høres demokratisk men upraktisk ut. Hadde vært interessant å hatt dette skriftlig fra Opel Norge.

I forhold til prissetting er jeg overbevist om at de venter på nye E-golf før de setter sin egen pris, muligens avventer de Nissan Leaf 40 kWh , som ryktes lansert på messe i USA snart.

Er helt enig i at Opel er langt på overtid med hvertfall litt offisiell info.

Goggen123

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. oktober 2016, klokken 15:59

I forhold til prissetting er jeg overbevist om at de venter på nye E-golf før de setter sin egen pris, muligens avventer de Nissan Leaf 40 kWh , som ryktes lansert på messe i USA snart.

Er helt enig i at Opel er langt på overtid med hvertfall litt offisiell info.

Nå tyder vel tilbudet Nissan Leaf eierene har fått, om innbytte av deres nåværende leaf og leasing av 30kwt leaf i 14 mnd for så å være først i køen på ny modell, at det neppe skjer noe med Leaf før årsskiftet 2017/18.

Jeg tegnet kontrakt på Ampere-e i september, og begynner å bli lei av å vente. Ingenting av hva de antydet av fremdrift den gang har stemt, og på papiret kan jeg gå fra kontrakten pga. forutsetninger jeg tok.

Jeg ar valgt å korttidslease Leaf, fikk et godt tilbud.

S4e

Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

S4e

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. oktober 2016, klokken 15:59
En må ta med i beregningen at det er noen forhandlere som bløffer helt bevisst. Maskinagentur er et eksempel. Dette gjør at en ikke kan ta forhandlerutsagn for god fisk.

Kan bekrefte det basert på egne erfaringer. Første forhandler jeg tok kontakt med sa veldig mye rart og jeg forsto etterhvert at det var mer synsing/gjetting enn fakta. Tok da kontakt med en annen leverandør som jeg stoler på. Han sier som det er at de får minimalt med info fra Opel og venter som oss.

Virker logisk at de venter med priser for å vite hvor konkurrenter legger seg. Om det er positivt/negativt for oss gjenstår å se...
Tesla Model 3 LR AWD FSD Hengerfeste
Ecolite ladestasjon

knut.aulie

Sitat fra: S4e på fredag 28. oktober 2016, klokken 17:08
Virker logisk at de venter med priser for å vite hvor konkurrenter legger seg. Om det er positivt/negativt for oss gjenstår å se...
Jeg har en faktisk en følelse av at vi ikke kommer til å bli skuffet [emoji56]

Goggen123

Sitat fra: knut.aulie på fredag 28. oktober 2016, klokken 17:11
Sitat fra: S4e på fredag 28. oktober 2016, klokken 17:08
Jeg har en faktisk en følelse av at vi ikke kommer til å bli skuffet [emoji56]

Hvilke konkurrenter? Golf og zoe er ute med antatt pris og faktisk pris og utstyr, nissan gjør et genialt grep med innbytte nå og leasing frem til ny modell for å holde på sine kunder. Hvilken skole gikk markedsfolkene til Opel..

Ift hvor lite info som er ute om Opel, er det utrolig hvor mye det spekuleres og føles rundt Ampera-e - det må jo koke helt over her inne den dagen det faktisk kommer konkret info - men det er jo derfor vi har forum som dette  :D

zbk

2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

knut.aulie

alv1

Kunder ble tiltrukket den gode rekkevidden for en grei pris, og som CEO Opel fortalte på Parismessen. "It is here!"

Det er nok helt sikkert en del som ser seg tilbake mot Tesla Model III når Opel ikke gir informasjon, og ventetiden ut 2017 hvis ikke produksjonsvolumet mot Europa er tilpasset markedet. Jeg kommer ikke å vente til Q3/Q4.

Hansi

Buskerud

Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2013 Nissan Leaf Tekna (Norsk)     2011 Mitsubishi i-MiEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA