Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hyundai Ioniq (5-dørs hatchback) EV / PHEV / Hybrid lanseres januar 2016

Startet av flux, torsdag 16. juni 2016, klokken 17:28

« forrige - neste »

LASOL

Sitat fra: Griffel på fredag 15. juli 2016, klokken 12:24
Sitat fra: LASOL på fredag 15. juli 2016, klokken 11:14
Jeg trodde jeg skulle få en ladefart på over 40 km pr time ved denne koblingen ??  :-\
se svar# 144 og 145
og svar# 3
Supert, jeg burde ha lest bedre hele tråden! men bra du pekte på hvor jeg fant svaret!
S 85d ap1 oktober 2015

Øggen

Fikk endelig kobla boksen i dag.
Står 27A som blir nevnt her på 32A kurs ( retter sagt 27/28A, men kan stille til maks 27)
Merkelig at det i app'en står 27/32A
Tar veldig lang tid før den kjem opp
på 34 km/hr. Men ellers grei dings.
Enkeltlader
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Griffel

Sitat fra: Øggen på fredag 29. juli 2016, klokken 22:50
Merkelig at det i app'en står 27/32A
32A er valget i ladestasjonen. 27A er strømmen som måles, i dette tilfellet vektorsummen av 2 faser hver med 16A, og det meste du kan få med singellader.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

tonl

Kan dette stemme. La inn 32a 3fas 230v. Fikk da 22kW (ca45km) som lasde effekt. Har dobbellader.

krister461

Sitat fra: tonl på lørdag 30. juli 2016, klokken 09:11
Kan dette stemme. La inn 32a 3fas 230v. Fikk da 22kW (ca45km) som lasde effekt. Har dobbellader.
Bilen viser feil. Du har ikke 22kW, men 8,4kW. Og 45km er nok rated.

Bushy

Hvorfor skal 45km være rated? Det blir jo 186w/km... Eller er det pga tap at dette ikke stemmer?
S75D sept. 17

Griffel

Sitat fra: Bushy på lørdag 30. juli 2016, klokken 18:45
Hvorfor skal 45km være rated? Det blir jo 186w/km... Eller er det pga tap at dette ikke stemmer?
186W/km høres vell i størrelsesorden riktig ut. Ladehastighet i km/t er jo ikke en eksakt måleenhet.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

nilsen_79

Sitat fra: Øggen på fredag 29. juli 2016, klokken 22:50
Fikk endelig kobla boksen i dag.
Står 27A som blir nevnt her på 32A kurs ( retter sagt 27/28A, men kan stille til maks 27)
Merkelig at det i app'en står 27/32A
Tar veldig lang tid før den kjem opp
på 34 km/hr. Men ellers grei dings.
Enkeltlader

Får opp samme tall som deg. Etter siste OTA fra Tesla for en ukes siden endret det seg fra 27A/32A til 27A/28A i bilen. Fortsatt 27A/32A i appen.

Griffel

#188
Det virker som Tesla sliter med fornuftig signalisering for sære koblinger, som 3-fas uten N, som betyr lading fra 2 faser.
For 3-fas med N angir de et 3 tall og strømmen i hver fase. For en fas et ett-tall og strømmen i den fasen. Mens de for 2 fas stadig skriver 3 og vektorsummen av strømmen i disse to fasene.
Så her er tolkningen opp til bruker.

Det som burde stå i slike tillfelle er 2 som faseindikator og 16A som strømmen i hver fase. Så blir effekten 2stkx16Ax230V for denne koblingen på samme måte som de sier 3x16x230 for en normal trefaslading.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

OleJA

Jeg har allerede en blå (IT) 32A, 3 fase kontakt innstallert i garasjen. Vil det da være tillatt å koble Tesla Wall Connector i denne kontakten med en passende gummikabel (3x6mm2) og 'blå-plugg'?
Hadde vært kjekt med en semi-portabel installasjon.
Perlehvit P85, VIN P15981
Reservert 2 x Model Y

Griffel

Sitat fra: OleJA på tirsdag 02. august 2016, klokken 13:45
Jeg har allerede en blå (IT) 32A, 3 fase kontakt innstallert i garasjen. Vil det da være tillatt å koble Tesla Wall Connector i denne kontakten med en passende gummikabel (3x6mm2) og 'blå-plugg'?
Hadde vært kjekt med en semi-portabel installasjon.
Kobling via stikkontakt er lademodus 2. Lademodus 2 krever jordfeilbrtyer i apparatet. I montasje instruksjonen står det at den må tilkobles kurs med jordfeilbryter, altså er det ikke innebygget. Følgelig kan ikke denne veggboksen lovlig forandres fra mode 3 (fastmontert) til mode 2 (via stikkontakt).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Øggen

Ette at ej kobla opp og bruka wall connector, he ej merka at ett eller anna rele' står å klikka i bilen ette endt lading. Ca anna kvart minutt, heile tia. Normalt?
Power savings off.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

Cookie Monster

Sitat fra: OleJA på tirsdag 02. august 2016, klokken 13:45
Jeg har allerede en blå (IT) 32A, 3 fase kontakt innstallert i garasjen. Vil det da være tillatt å koble Tesla Wall Connector i denne kontakten med en passende gummikabel (3x6mm2) og 'blå-plugg'?
Hadde vært kjekt med en semi-portabel installasjon.

Går det, men er vel sikkert ikke tiltatt som nevnt. Har gjort det samme selv siden jeg ønsket muligheten for å kunne koble den enkelt av igjen ved behov, som feks bruke annet strømtrekkende utstyr i garasjen. Eller enkelt koble på UMC hvis den skulle slutte å fungere som ikke er så ukjent på Tesla produkter :P
Er så klart jordfeil bryter på kursen som brukes.
2015 P85D

Griffel

#193
Siden du ikke bruker den som semiportabel, og vet at den kursen du benytter har jordfeilbryter er det på en måte greit rent sikkerhetsmessig. (Forutsatt at utførelsen er fagmessig god). 
Men ombygging gjør at den ikke lenger er i tråd med CE erklæringen, og er derfor ulovlig å selge brukt om du skulle ønske det.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Cookie Monster

Vil nå ikke si det er ombygd. Følger jo ikke med noe kabel ut av boksen. Så skulle jeg solgt den brukt, så hadde jeg jo bare tatt å koblet av den og solgt den slik jeg fikk den :)
2015 P85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA