Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Toyota RAV4 EV

Startet av MeTesla, mandag 13. juni 2016, klokken 23:31

« forrige - neste »

MeTesla

Sitat fra: HKS på tirsdag 03. mai 2016, klokken 15:29
Sitat fra: bjoris på tirsdag 03. mai 2016, klokken 10:46
Dollaren er nå lavere enn når jeg bestilte min som er 103.000 billigere enn dagens priser, så noe må jo skje, men det var nok et kraftig etterslep da så hvor mye den skal ned nå blir spennende. Antar det er nær full stopp i salget om dagen, det kan ikke være mange som ikke har fått med seg at prisene nok skal ned...
Vel...

Prognosene er fremdeles at dollaren skal opp fra dagens nivå.

Sitat– Vi mener at dollaren har svekket seg for mye sett i lyset av utsiktene for amerikansk økonomi og amerikanske renter.

DNB forventer at dollaren vil styrke seg. Om seks måneder tror banken at en dollar vil koste 8,32 kroner, og om 12 måneder 8,46 kroner.
http://e24.no/privat/penger/valuta/dollaren-faller-under-8-kroner/23673322

Tviler på at det kommer noen priskutt, men det er jo selvsagt lov å håpe... :)

Norge er vel fortsatt nest største marked? Og med dagens priser (og fallende dollar) har jeg vanskelig med å forstå at ikke prisene må ned om Tesla har lyst til å rulle ut nye biler her til lands.

Hvis ikke blir det jo veldig trivelig med tanke på kapasitet på og attention fra service centers. Og jaggu - nå må jeg se å få bestillt service snart...

N00b

Tesla justerer ikke ned prisene i Norge før ca 1 juli er min spådom.  Det er mange biler i bestilling som skal leveres før Q2 er slutt så er det få leveringer i juli før det tar seg opp utover august.


Bjoris

Jeg tror ikke noe på at de dropper prisen med 100.000, men noen % ned om dette blir varig er de jo nødt til, folk kan jo enkelt regne mot US prisene og de har også sagt at de vil ta mest mulig lik pris over alt, jokeren er kostnadene med å få bilene til Norge, men det er vel vanskelig å se for seg noe mer enn 20-30.000 pr bil og kanskje langt lavere enn det?
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cookie Monster

Som man egentlig viste basert på at Model x kommer med 75. Men nå bekreftet at model s også får den. Bare selge ut rest lageret først ;)

http://electrek.co/2016/05/03/tesla-model-s-75d-carb-certification/
2015 P85D

rsomby

Se der ja 75D fremstår nå som et veldig bra alternativ. Hvis prisene går ned nå så er det meget sansynlig jeg bestiller en.

Diravi

Det man kan håpe på er at de tilbyr 75D til samme pris som 70D tidligere. En generell prisreduksjon, derimot, virker noe mindre realistisk.
2016 Model S70 D - (pre-Facelift) Bestilt Model Y Long Range.

Duver i tillegg rundt i en 1972 Citroën DS og en 1976 CX Prestige, blant annet.

Ellemelle

Sitat fra: bjoris på tirsdag 03. mai 2016, klokken 17:52
kostnadene med å få bilene til Norge, men det er vel vanskelig å se for seg noe mer enn 20-30.000 pr bil og kanskje langt lavere enn det?
Sender de fortsatt bilene i containere? Koster neppe mer enn 10 000 kroner pr container fra USA til Norge, så med tre biler pr container blir det vel 3-4000 pr bil i frakt.

Det har vært et dramatisk fall i fraktprisene i det siste. Har hørt at den billigste måten å oppbevare eiendelene dine i et år var å sette de i en container og sende de jorden rundt noen ganger :-)

TRM

Sitat fra: eltoro på onsdag 04. mai 2016, klokken 11:27
Sitat fra: bjoris på tirsdag 03. mai 2016, klokken 17:52
kostnadene med å få bilene til Norge, men det er vel vanskelig å se for seg noe mer enn 20-30.000 pr bil og kanskje langt lavere enn det?
Sender de fortsatt bilene i containere? Koster neppe mer enn 10 000 kroner pr container fra USA til Norge, så med tre biler pr container blir det vel 3-4000 pr bil i frakt.

Det har vært et dramatisk fall i fraktprisene i det siste. Har hørt at den billigste måten å oppbevare eiendelene dine i et år var å sette de i en container og sende de jorden rundt noen ganger :-)
Kanskje en idé for vinterhjula mine?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

shufu

Det ser ut det er en del som får sin 70D levert sent august - september.
Tror dere det er håp å få den 75 versjon? eller har Tesla nok 70 batteri å bruke først...
Lurer på om det kan være lurt å utsette litt levering ...
2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Bjoris

Spør om du får utsatt bestillingen nå? Ja, det er håp om å få dette, jeg er av dem som takket nei til å få bilen tidligere da jeg tror det er stor sannsynlighet for at dette kommer raskt, Tesla går ikke ut å bekrefter slikt lang tid i forveien. Jeg antar egentlig at alle 70 batteriene nå går til bestilte biler.

Problemet til Tesla er at vi kan kansellere billig så spes i USA der prisene er like er dette ett poeng!

Ser en på prisforskjell på 70 og 90 så er disse 5 kWh verd over 25.000 Kr. De kommer nok også enda bedre med enn si fra 85 til 90, der var vel prisen 22.000? Jeg syns det er gull, en 75 er egentlig helt perfekt
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

HKS

Hvis håpet er at dere skal "få" 75-batteri i stedet for 70 så ville jeg ikke hatt noen forhåpninger om dette.

Har en kolega på jobben som hadde 85 i bestilling når 85 ble erstattet med 90. Han måtte fint punge ut ekstra hvis han skulle oppgradere.
Tesla Model S 90D

Cookie Monster

Ja større batteri må man nok se langt etter uten endring av pris.

Enda flere idag som får levert 85 batterier som har bestilt for lenge siden. Når man bestiller blir nok batteriet produsert og holdt av til bilen går i prod.

Går rykter om fra usa at det kommer til å koste $3000 for å oppgradere bestilt 70 til 75 batteri som blir en dårlig deal. Men på sikt blir nok 70 erstattet med 75 slik 85 ble av 90. Men ikke til samme pris ;)
2015 P85D

shufu

Sitat fra: bjoris på onsdag 04. mai 2016, klokken 12:45
Spør om du får utsatt bestillingen nå?
Ja, akkurat nå levering min er planlagt til August, men er litt skeptisk at det er lenge nok for å tømme 70 KW lager... Jeg har bestilt akkurat før facelift så tror jeg at jeg får lov å utsette litt. Hva er praksis hos Tesla ang. utsettelese og hvordan man gjør?
Jeg ser at mange som deg bestilt i fjor men utsettet levering så lenge så mulig :)

2016 S70(/75)D Hvit
2014 VW e-up

Bjoris

Det er bare å sjekke med Tesla, venter du lenge nok kommer det alltids noe nytt: 75 er verd å vente på, alle vil foretrekke den fremfor 70, tror det blir viktigere enn faceliften selv om jeg selv er helst happy med den endringen!
I bestilling: X60D, Midnight Silver, luft/henger/vinter/AP
Solgt: 70D(75) Titanum, levert 2.9, solgt 4.9!
Solgt: S85 Grå med alt, Solgt Nov 2015
2016 Tekna 30, levering 20.1.2016
Solgt: 2011 US Leaf SL

Cookie Monster

Sitat"We've just found out that your Model S is going to have the option to upgrade via firmware to the 75kWh battery pack. We don't have official Australian pricing yet, but you'll be able to do it before or after delivery. The US price will be $3250, but our Sales team will have a call campaign to confirm with you once pricing is out."

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/slipping-delivery-dates-for-model-s.67863/page-3#post-1515399


Ser ut som de som bare har betalt for 70 kWh får sw begrensing til 70.
Finnes ikke noe 75 batteri enda i delekatalogen så tro om Tesla bare gir mer tilgang til å bruke mer av batteriet eller om det er ny type celler slik som på 90 på nyere produserte. Men man får ikke tilgang til full kapasitet før man har betalt for det.

Er nok lite poeng å vente på det da ;)
2015 P85D

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA